Toon posts:

Vraagjes omtrent digitale video....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een videocamera aan te gaan schaffen en loop tegen wat vraagjes aan,....

De M430i / M450i van Canon lijkt me een mooi begin, echter bij researche in de brochures e.d. kan ik nergens terug vinden hoeveel uur je nu kan opnemen.

En gaat dit nog op zo'n "old fashioned" tape of op een Memory stick ?

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Ik neem aan dat het om een DV cam gaat. De memory sticks zijn voor het opslaan van foto's en mogelijk enkele seconden film. Maar het werkt dus idd gewoon met tape, maar daar is niks mis mee hoor. DV tapes zijn heel goed van kwaliteit en je kunt het zonder verlies digitaal overzetten naar je PC, als die een firewire-aansluiting heeft. Een firewirekaartje kost 30 euro ofzo.

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Als je een analoge neemt en je wilt video op je pc bewerken zul je gedwongen zijn een capture kaartje te kopen a 150 euro.

Let ook vooral op de resolutie waarmee je digivideocamera opneemt. Als je een beetje serieus wilt gaan opnemen wil je dat natuurlijk niet in 320x200 maar 714x535 (of was het gewoon 800x600?) doen. Enuh, houdt rekening met meerdere gigabytes opslag ruimte voor een filmpje dat ongecomprimeerd is >:) Een stevige 40GB HDD of meer is geen luxe bij video bewerking (bij ons op school iig).

Een memory stick biedt zoals hierboven gezegd VEEL te weinig opslagruimte, of je moet er een hebben van 1GB +.

Verwijderd

Topicstarter
Stel nu dat ik die film wil laten afspelen op de TV, wat is dan een beetje de gangbare resolutie ?

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Op maandag 25 februari 2002 11:38 schreef Kuiter het volgende:
Stel nu dat ik die film wil laten afspelen op de TV, wat is dan een beetje de gangbare resolutie ?
Er is geen optie voor reso van video, is gewoon 768 x 576 is Pal resolutie. Dat is het en daar moet je het mee doen. Dus gewoon een standaard pal camera (Digital8 of DV) komt helemaal goed.

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 februari 2002 12:00 schreef Baklap het volgende:

[..]

Er is geen optie voor reso van video, is gewoon 768 x 576 is Pal resolutie. Dat is het en daar moet je het mee doen. Dus gewoon een standaard pal camera (Digital8 of DV) komt helemaal goed.
Ah ok, wat ik al wel door heb is dat een beetje camera vrij prijzig is.
Tenminste, als je er wat eisen aan stelt als digitale ingang vanaf de PC e.d.
Onder de 1000 euro heb je niets spannends, of weet iemand waar je goedkoper videocamera's kan kopen ?

• Bigfoot
Op maandag 25 februari 2002 12:08 schreef Kuiter het volgende:

[..]

Ah ok, wat ik al wel door heb is dat een beetje camera vrij prijzig is.
Tenminste, als je er wat eisen aan stelt als digitale ingang vanaf de PC e.d.
Onder de 1000 euro heb je niets spannends, of weet iemand waar je goedkoper videocamera's kan kopen ?
Digitale ingang kun je er meestal zelf wel van maken met hacks enzo, maar misschie heb je het niets eens nodig. Gewoon op een DVD'tje branden, is binnenkort niet duur meer denk ik.

Goedkoopste DV cam is 700 euro dacht ik.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 februari 2002 12:13 schreef Bigfoot het volgende:

[..]

Digitale ingang kun je er meestal zelf wel van maken met hacks enzo, maar misschie heb je het niets eens nodig. Gewoon op een DVD'tje branden, is binnenkort niet duur meer denk ik.

Goedkoopste DV cam is 700 euro dacht ik.
Digitaal hacken ? Mmm, da's nieuw voor mij, trouwens, het hele video-gebeuren is nieuw voor mij.

Waar kan je het beste terecht voor zo'n DV cam ?

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

lokale video winkel .. eventueel on-line maar zelf zou ik (en heb ik gedaan) zo'n duur ding gewoon om de hoek kopen. Lekker makkelijk in garantie gevallen.

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• Bigfoot
Op maandag 25 februari 2002 12:39 schreef Kuiter het volgende:

[..]

Digitaal hacken ? Mmm, da's nieuw voor mij, trouwens, het hele video-gebeuren is nieuw voor mij.

Waar kan je het beste terecht voor zo'n DV cam ?
Kijk maar es rond voor goede prijzen. Bij Apollo in Almere zie ik vaak lage prijzen geadverteerd.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 februari 2002 12:13 schreef Bigfoot het volgende:

[..]

Digitale ingang kun je er meestal zelf wel van maken met hacks enzo, maar misschie heb je het niets eens nodig.
Je had het over digitale hacks, wat moet ik me hierbij voorstellen ?
Een beetje het zelfde idee als met die Alcatel modems ? In het standaard abbonnement geen router functionaliteit en in het iets uitgebreidere pakket wel een router ?
Maar door een hack/patch te doen in de alcatel modem dat je hetzelfde hebt ?
Dus hardware matig hetzelfde maar softwarematig ff iets anders ?

• Bigfoot
Op maandag 25 februari 2002 13:07 schreef Kuiter het volgende:

[..]

Je had het over digitale hacks, wat moet ik me hierbij voorstellen ?
Een beetje het zelfde idee als met die Alcatel modems ? In het standaard abbonnement geen router functionaliteit en in het iets uitgebreidere pakket wel een router ?
Maar door een hack/patch te doen in de alcatel modem dat je hetzelfde hebt ?
Dus hardware matig hetzelfde maar softwarematig ff iets anders ?
De meeste DC camera's hebben standaard geen DV-in omdat er dan meer belasting op geheven wordt. Dat is afgeschermd maar bij veel camera's is dat weer terug te zetten.

Verwijderd

De Sony VX-2000 is een vette DV camera.

Op een standaard DV tape past ruim een uur, je hebt ook langere tapes geloof ik.

Als je bij Joosen AV in Tilburg een JVC koopt dan maken ze de software zO dat je een digi in en uit hebt. Anders moet je een adaptertje bijkopen...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 februari 2002 13:39 schreef 007larovisuals het volgende:
De Sony VX-2000 is een vette DV camera.
het is niet de bedoeling dat ik bij de douane wordt tegengehouden omdat ik een Bazooka wil invoeren !??!

Het moet wel een huis-tuin en keuken camera'tje zijn die lekker in de hand ligt.

Toch bedankt voor je tip !
Pagina: 1