Toon posts:

volume met hele rare tekens, command.com probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, waarschijnlijk een virus op een disk gehad want ik krijg bij het opstarten de melding:
command.com not found C> geef de naam op van bla bla bla.
Mooie bende dus. Ik opstarten met een winME cd en eerst eens even kijken of alle dat nog op de schijf staat. Als ik dir van c opvraag krijg ik bij het volume allerlei bagger als DK#(@(S# en andere rare tekens staan.
Sluit ik deze hd op mijn tweede pc aan dan kan ik gewoon alle data opvragen en heeft ook het volume niet zo'n rare naam. Wat zou de oorzaak hiervan kunnen zijn? Een virus of een kortsluiting op het moederbord of zoiets?
Hoe zou ik dit kunnen herstellen zonder alles opnieuw te installeren?

• PrinsEdje80
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-01 15:26

PrinsEdje80

Holographic, not grated...

ME maakt toch gebruik van NTFS?
Zo ja, dan ligt het feit dat je die rare tekens ziet daaraan, omdat COMMAND.COM nog altijd met FAT16/32 werkt en NTFS niet accepteert, zelfs de COMMAND.COM van XP niet!!
Daar ligt het aan.
Als mede-tweakers dan een linkje kunnen geven voor de topic-starter naar een programma waarmee hij NTFS kan lezen, zou dit heel leuk zijn...

Used to be Down Under... Foto gallery

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-08 20:02
Ik zou toch maar ff Windows opnieuw installeren en doe er tegelijk ook maar ff een virusscanner bij.
En als je niet uitkijkt met die schijf door 'm in een andere pc te stoppen loop je ook het nog risico dat je die andere pc infecteerd.

Veel succes er verder mee

• Ossi
Op maandag 25 februari 2002 10:51 schreef PrinsEdje80 het volgende:
Zo ja, dan ligt het feit dat je die rare tekens ziet daaraan, omdat COMMAND.COM nog altijd met FAT16/32 werkt en NTFS niet accepteert, zelfs de COMMAND.COM van XP niet!!
Daar ligt het aan.
Als mede-tweakers dan een linkje kunnen geven voor de topic-starter naar een programma waarmee hij NTFS kan lezen, zou dit heel leuk zijn...
|:(|:(

Nee, ME werkt niet met NTFS, maar met FAT32, fat16 weet ik niet of dat kan, vast wel.

• hammerhead
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:09
Op maandag 25 februari 2002 10:51 schreef PrinsEdje80 het volgende:
Daar ligt het aan.
Voor zover ik weet wordt NTFS alleen gebruikt in de NT reeks:
windows NT 4.0 / windows 2000 / Windows XP

Windows ME wertk niet met NTFS

Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker

• PrinsEdje80

PrinsEdje80

Overbodig

• Ossi
Op maandag 25 februari 2002 10:55 schreef PrinsEdje80 het volgende:
Overbodig
Ik weet 't, een beetje overdreven, maar ik vond het wel een hele stomme vraag. (een 1000 maal excuses)

[off-topic]
Ik zag in je profile dat je sterrenkunde studeerde, is dat leuk en waar doe je dat en wat heb je er voor vakkenpakket heb je er voor nodig?
[/off-topic]

Verwijderd

Topicstarter
<jammer>ik moet dus helaas mijn pc opnieuw installeren is jullie conclusie</jammer>

• Ossi
Yep, maar dat is helemaal niet moeilijk.
Wordt dat de eerste keer?

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 10:57 schreef Ossi het volgende:

[..]

Ik weet 't, een beetje overdreven, maar ik vond het wel een hele stomme vraag. (een 1000 maal excuses)

[off-topic]
Ik zag in je profile dat je sterrenkunde studeerde, is dat leuk en waar doe je dat en wat heb je er voor vakkenpakket heb je er voor nodig?
[/off-topic]
He Lover!

Misschien kun je eens op www.as.org kijken!!!!

Verwijderd

Topicstarter
nee het wordt niet de eerste keer ik ben al (hoe zeg je dat) ontmaagd, maar heb geen zin om al die programma's en instellingen weer opnieuw te installeren ben je toch gauw een avondje mee bezig

• Ossi
Probeer je op zo'n manier je posts te krijgen. TTSSSS

• Ossi
Op maandag 25 februari 2002 11:14 schreef peehoo het volgende:
nee het wordt niet de eerste keer ik ben al (hoe zeg je dat) ontmaagd, maar heb geen zin om al die programma's en instellingen weer opnieuw te installeren ben je toch gauw een avondje mee bezig
Ach ja, van je fouten leer je.
Volgende keer een virusscanner installeren

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 11:14 schreef Ossi het volgende:
Probeer je op zo'n manier je posts te krijgen. TTSSSS
Misschien 's een keer verder kijken dan je neus lang is?

• PrinsEdje80

PrinsEdje80

Op maandag 25 februari 2002 10:57 schreef Ossi het volgende:

[..]

[off-topic]
[/off-topic]
[ook off-topc]
Kijk je email box maar ff na
[/ook off-topic]

Pagina: 1