ik wil in 3ds max een druppel vorm maken nu heb ik al wat dingen geprobeerd; maar nog geen resultaat, zelf dacht ik een lijn te tekenen en die vervolgens lathe te doen, maar dan krijg ik juist een ingedeukte vorm, hoe kan ik wel een druppelvorm maken
ik kreeg een soort glaasjeOp maandag 25 februari 2002 10:42 schreef gladiool het volgende:
je deed het goed. Nog even mee verder spelen. Waren je normals "geflipped"? (flip flip)
ik had een soort platte parabool als lijn getekend
hij neemt de gladde bovenzijde als omwentelings punt en niet de vlakke onderkant...hoe verander ik dat?
in de opties van lathe kun je het draaipunt veranderen, maar je kunt ook met de pivot point spelen, moet je maar even in de help files zoeken hoe je die veranderd, lees de lathe modifier ook even door.
Je kunt ook een bol meshen toch?Op maandag 25 februari 2002 11:11 schreef gladiool het volgende:
in de opties van lathe kun je het draaipunt veranderen, maar je kunt ook met de pivot point spelen, moet je maar even in de help files zoeken hoe je die veranderd, lees de lathe modifier ook even door.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
ja dat dacht ik ook..maar kan niets vinden, ik werk hier op een comp met r3 en op de een of andere manier hebben ze hier geen help installedOp maandag 25 februari 2002 11:11 schreef gladiool het volgende:
Zeg maar op dit princiepe, alleen dan de vorm van een druppel...Op maandag 25 februari 2002 11:46 schreef userid het volgende:
[..]
hoe doe ik dat?
http://www.zoomorphix.com.au/tutorials/torso.html
tenminste, zo zou ik het doen...
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
Maak gewoon een sphere met een ffdbox eromheen en ga de punten bewerken.
of lathe inderdaad maar je heb daar een X,Y en Z as en Min, center, max. Vaak is het de Y as op max. Maar moet je maar ff klooien.. (normals staan vaak al goed geflipt =)
of lathe inderdaad maar je heb daar een X,Y en Z as en Min, center, max. Vaak is het de Y as op max. Maar moet je maar ff klooien.. (normals staan vaak al goed geflipt =)
github.com/Error323
is gelukt, je moet ook even op subobject clicken.....wat hier de functie van is weet ik nog niet [subobject]Op maandag 25 februari 2002 14:24 schreef Error323 het volgende:
Maak gewoon een sphere met een ffdbox eromheen en ga de punten bewerken.
Verwijderd
Sub-object?
Door op subobject te klikken ga je in een "mode" waarin je kleinere elementen kan selecteren dan het gehele object zelf.
Zoals: Vertics(oneidigkleine puntjes), Polygones(vlakken bestaande uit 3 of 4 vertics), edges(lijnen, kantjes van een polygone), triangle(een 3 zijdige driehoek/polygon) en element(een onderdeel van een geheel object)
Daarom noemt men dat ook sub-object, vrij vertaald "onder-object".
Een deel/element dat in een wiskundige stamboom onder het gehele object staat.
That's it.
Door op subobject te klikken ga je in een "mode" waarin je kleinere elementen kan selecteren dan het gehele object zelf.
Zoals: Vertics(oneidigkleine puntjes), Polygones(vlakken bestaande uit 3 of 4 vertics), edges(lijnen, kantjes van een polygone), triangle(een 3 zijdige driehoek/polygon) en element(een onderdeel van een geheel object)
Daarom noemt men dat ook sub-object, vrij vertaald "onder-object".
Een deel/element dat in een wiskundige stamboom onder het gehele object staat.
That's it.
Pagina: 1