Toon posts:

[mp3] dvd speler problemen met lezen mp3 cd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een vreemd probleem:

Mijn DVD speler(een Harman/ kardon dvd 20) zou in staat moeten zijn mp3 cd's af te spelen.Gisteravond heb ik dit geprobeerd, met een mp3'tje(128 k/bits 44khz)die ik op een cd/rw heb gebrand.Zonder problemen speelde de dvd speler dit af..

Dus daarna heb ik al mijn nummers op een cd gebrand, maar deze wordt niet door mijn dvd speler afgespeeld. In eerste instantie leek mij dit logisch aangezien sommige mp3`s met een lagere(112, 90) of een hogere(160) bitrate zijn opgenomen. Dus ik heb daarna alleen mp3's met een sample rate van 128 kb op m`n cd r/w gebrand. Maar deze wordt ook niet afgelezen :? Ook mp3's met een lagere of hoger bitrate speelt hij wel af(geprobeerd).

Daarna heb ik gekeken of het misschien aan een te lange bestandsnaam lag, en het bestand met de lanste naam op cd gebrand, maar dit was ook geen probleem.

Blijkbaar zit er tussen al die mp3's dus 1(of meerdere)nummers die niet door de dvd speler afgelezen kunnen worden en waardoor hij dus een leesfout geeft. Maar ik heb geen zin om per nummer te gaan controleren of de dvd speler hem afleest...

Als het niet de bitrate is, niet het aantal kanalen, niet het aantal Kh/z en niet de bestandsnaam van de mp3 wtf kan het prbleem dan wel zijn ? Volgens windows media player zijn alle bestanden mp3 formaat. De dvd speler heeft al vaker mp3 cd's afgespeeld, ook cd's die propvol stonden met nummers, dus het ligt echt aan mij.

Ik gebruik ahead nero 5.5.7.2, en brand in nero een data-cd.

iemand?

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08-2025

d-Frag

74% completed

Het lijkt erop dat je er een MP3 met VariabeleBitRate tussen hebt zitten, daat zijn de meeste DVD spelers met MP3 afspeelmogelijkheid nooit zo blij mee.

Maar het kan ook gewoon een foute MP3 file zijn, even bekijken in Winamp of de tijdsduur van 1 van deze nummers toevallig 0. seconden is.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-03 18:05
variabele bitrate?
misschien zit er daar een van tussen en kan hij dat niet aan...

alhoewel mijn dvdspeler dat wel kan hoor, maar da's geen Harman/K. merken verschillen natuurlijk wel van elkaar...

ik zou toch ff goed zoeken naar verschillen in je nummers...
ff iets nemen waarbij je alle informatie van je mp3's in een lijst onder elkaar ziet, en dan daarin op zoek gaan naar iets dat afwijkt...

Leeg - Sinds 20180907

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-03 15:52

Gutteguttegut

CEO of TFD

Het kan ook nog aan de reflectie van de cdr's liggen, probeer eens een ander merk.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, variabele bitrate? Daar heb ik nog nooit van gehoord en daar heb ik ook niet op gelet dus dat kan het goed zijn. Wat voor programma zou dat handig kunnen aangeven aangezien het niet in windows media player staat, en ook niet in de eigenschappen van het bestand(onder verkenner)?

Ik heb verschillende merken cd`s geprobeerd, ook gewone cd-r dus dat is het zeker niet.