Toon posts:

Software architectuur

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar meer informatie over het opzetten van een software architectuur. Ik zoek met name informatie over hoe ik mijn architectuur dient te beschrijven en weer te geven middels diagrammen in mijn Technisch Ontwerp.

Ik zit momenteel te denken aan een 3 lagen structuur.

Kan iemand mij vertellen waar ik uitgebreide informatie kan vinden?

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

UML? Is de standaard op het gebied van software ontwikkeling, je kunt er op het internet genoeg over vinden.

verder snap ik niet wat je met een 3 lagen structuur bedoelt.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ja je moet inderdaad op UML zoeken en anders op andere design technieken zoals DSDM of iets dergelijks. Drielagen model stelt eigenlijk niet zoveel voor betekent gewoon dat je alle functionaliteit opslitst in 3 delen. 1 voor de UI 1 voor het domein en 1 voor de data

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Verwijderd

Topicstarter
UML gebruik ik om het systeem modelleren. Dat klopt. Maar de architectuur is toch meer een 'meta'beschrijving van het systeem. Kan dit ook getekend worden met behulp van UML? Zo ja, welke diagrammen dan? En is er ergens een voorbeeld te vinden van een uitgebreide uitwerking van de architectuur? (UML boeken heb ik wel)

Verwijderd

UML is modellering van wat je hebt geanalyseerd, het is niet een analysemethode waaruit je de structuur 'genereert'. UML staat op hetzelfde niveau als E/R model, dat in feite het resultaat is van NIAM/ORM.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Op maandag 25 februari 2002 11:35 schreef gerritsenea het volgende:
UML gebruik ik om het systeem modelleren. Dat klopt. Maar de architectuur is toch meer een 'meta'beschrijving van het systeem. Kan dit ook getekend worden met behulp van UML? Zo ja, welke diagrammen dan? En is er ergens een voorbeeld te vinden van een uitgebreide uitwerking van de architectuur? (UML boeken heb ik wel)
Volgens mij kan dat ook in uml ja. door middel van sequence diagrammen en dergelijke. Ten minste zo heb ik het op school gehad. Ik weet niet zeker of alle diagramen en modellen die wij daar hebben gehad ook echt uml zijn.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Pagina: 1