Toon posts:

51C gezonde tempratuur op een KT7

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de meesten hopelijk weten zit de tempratuursensor van de KT7 dus onder de cpu. Mijn geeft bij een flinke overclock op een gegeven moment 51C 52C aan. De cpu is een duron600@1007MHz met 1.89V (MBM) . Verder is de belasting altijd minimaal 95% door het draaien van een Dnet client.

Zijn dit hoge temperaturen. Want bijvoorbeeld mijn P2 266@448MHz swingt tussen de 53 - 65C en is hardstikke stabiel.Maar die tempratuur word gemeten met sensor in de cpu core zelf

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Da's weinig, voor een processor die zoooo snel loopt, je mag blij wezen:)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Mijn 700@950 doet ook 51 graden op m'n KT7... dat lijkt aardig te kloppen, want met de koeler verkeerd om erop werd het vrolijk 67 graden, oeps ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dan ga ik ff wat duurtesten proberen met deze temperatuur. Ik durfde het namelijk niet gelijk aan omdat ik nog nooit met een losse meter de cpu-temp heb gemeten.

Overgens is dit merkloze high-performace koeler voor socket 7/370/A cpu's. Helemaal van aluminium en voorzien van 60mm 5000rpm fan.

Eventuele verbetering lijkt me door een koperen heatplate en arctic silver paste ertussen te proppen. Iemand ervaring daarmee ?

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-09 16:53
Hier een Duron 700@936 met dichte kast en koetje op 59 graden. Dit is met Golden Orb.
Stabiliteit geen probleem, toen de Gorb niet goed zat werd hij ff 73 graden maar bleef wel lopen :)

• bjorn
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
hoe zag je dat ie niet goed zat?
Ik heb nu een duron 650 @ 750 en wordt dan 58 graden (met de chrome orb) Hij draait wel op 950 Mhz, maar wordt dan dik 80 graden (maar hangt niet!)

maw, hoe moet die orb er precies op (was trouwens een heel karwij op mun kt7, dat ding was veel te groot!)

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-09 09:16
Ik heb een Duron 650@900 op 1.856V en wordt max 56/57 graden met standaard koeler. geen id of dit te veel is maar hij draait 100% stabiel. misschien zou ik 1GHZ kunnen halen maar dan moet het voltage een stukkie hoger en dan zou ie misschien 65 graden kunnen worden (schatting). 65 graden lijkt mij niet gezond :(

Verwijderd

Mijn Duron 650@800 op 1,65 volt (volgens asus probe) wordt 53 graden met open kast en standaard koeler als ik ut speel. Met dichte kast werd ie al 54 graden, maar dan speelde ik nog niet eens een spel.
Ik zal zo eens ff testen hoe warm ie worden kan.
Morgen maar weer een stapje hoger. 850 ofzo.
Ben alleen een beetje bang voor die temperatuur. Wat is maximaal? Vergeleken met een celeron is dit net een bakplaat.

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09 17:03

Mex

Inderdaad.....wat is maximaal....en what about inbranden...??

Verwijderd

kheb een duron 600 en coolermaster standaardkoelertje, hoever kan ik 'm @'en.

Iemand een idee...

Verwijderd

Nou daar hebben we het net over.
Die 600 wil waarchijnlijk met die koeler wel op 800mhz, misschien voltage een klein beetje opschroeven,
Loopt stabiel. Maar hij wordt zo warm.
De vraag is dus wat een te hoge temp is voor de Duron om op te lopen en wat niet..

Verwijderd

Nou daar hebben we het net over.
Die 600 wil waarchijnlijk met die koeler wel op 800mhz, misschien voltage een klein beetje opschroeven,
Loopt stabiel. Maar hij wordt zo warm.
De vraag is dus wat een te hoge temp is voor de Duron om op te lopen en wat niet..

Ik heb trouwens net cpuidle voor win2000 geinstalleerd. Kijken of die er wat aan kan doen.
Nu na 4 minuten zie ik overigens nog geen verschil. Werkt dat ding wel met Duron processors?
Pagina: 1