Toon posts:

GUI office xp of winxp stijl?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het ff helemaal niet. Ik wil een proggie schrijven wat er een beetje up-to-date uitziet. Meestal kies ik dan de basis-GUI van Office of Windows. Het probleem is nu dat die stijlen nogal uit elkaar lopen. Kijk maar eens naar de toolbars in Windows Explorer en die van Office XP. Welke stijl zal ik hanteren?

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Ik gebruik zelf windows 2000 en vind die gui van xp niet zo. Ik denk dat je het beste de grootste gemene deler van de windows gebruikers kunt pakken en gewoon standaard look and feel eraan geven. Ik vind niet zo irritant als een programma een andere look and feel heeft.

Het ligt er ook aan voor wat voor soort eind gebruiker je het gaat schrijven. En kan je het niet gewoon skinnen? Dus totaal geen rekening houden met look and feel maar alleen een property instellen en dan andere look and feel..

Verwijderd

waarom maak je niet je eigengui zoals winamp/soniq gedaan heeft :?... das nog vette al zou ik mijn god niet weten hoe dat zou moeten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan het inderdaad totaal skinnen als ik wil, dan hoef ik me aan geen enkele windows look meer te houden.

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 16:32

Nietzman

Woei!

welke xp stijl zou je dan willen hebben?

luna?

dat kreng barst van de theme's die er allemaal even vreselijk uitzien.... (al draai ik zelf watercolor, die ziet er wel chill uit)

ik zou het zelf bij de office XP look houden... al kan je hem beter, zoals gezegd, skinnable proberen te maken... als je dan een paar standaard skinnetjes meeleverd hou je iedereen heppie :)

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 10:31 schreef Peter het volgende:
Ik kan het inderdaad totaal skinnen als ik wil, dan hoef ik me aan geen enkele windows look meer te houden.
Dat klopt, maar persoonlijk haak ik snel af bij al die geskinde progjes. Soms is het redelijk gedaan, maar soms is het ook zo'n wanorde dat je door de ranzige kleurtjes de functies niet meer kan onderscheiden :(
Maar ik sluit me geheel aan bij Alarmnummer: Kijk eerst naar je doelgroep.
Is die serieus, ga dan absoluut niet skinnen maar neem een 2000 LaF
Is die zeer modern dan kan je een XP (maar ga je dan voor de winXP of de officeXP style, want dat is ook een werld van verschil. Persoonlijk vindt ik de winXP LaF mooier, hoewel de menu's van officeXP wel strak zijn)
Zijn het allemaal jongeren, dan kan je skins overwegen...

Mocht je er niet veel moeite voor willen doen en toch iets moois brengen, kijk dan eens naar standaard componentjes. Sommige gratis dingen zijn best redelijk, maar zelf gebrui ik nu tot volle tevredenheid een componentje een betaald componentje ($199) waarmee je ALLES (toolbars/menus/statusbars/outloukbars/etc/etc/etc) kan maken. Kijk een op www.sax.net naar SmartUI. Echt een aanrader :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik ben in het bezit van componenten om te skinnen (ja, ik wordt zelfs door die club gesponsord), dus dat is het probleem niet. Ik kan 't zelfs zo maken dat de gebruiker bepaald welke skin (of helemaal geen skin natuurlijk). Misschien is dat dus wat.

Owja, sponsers moet je vermelden natuurlijk ;) http://www.ksdev.com

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Zelf vind ik skins bij programma's onpraktisch. Als alle programma's dat zouden doen dan moet je voor elk programma weer die gui leren kennen.

Ik vind Mozilla/Netscape6, Quicktime en WinAmp al erg genoeg..

Nee van mij mogen het wel gewoon standaard widgets zijn, maar skins zijn wel 'in' tegenwoordig.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan natuurlijk een defealt skin ontwerpen die de win2k stijl heeft.
Pagina: 1