Toon posts:

Resident Evil werkt niet onder Win2k?

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ok...ik wil deze weer spelen op mijn
geweldige PC. Helaas heb ik een besturingssysteem dat
niet ondersteund wordt door het spel (of anders om!)
Nou heb ik het wereld wijde web al bekeken..maar kon
er niks op vinden.

Het probleem is:
Als ik het spel opstart krijg ik een waarschuwingsschermpje
waarin staat dat het spel alleen maar onder windows 95
gespeeld kan worden.
Holy Crap...dat heb ik niet... :(
Wat nu...????

Verwijderd

ik heb precies hetzelfde probleem, en heb nog geen oplossing :(
is wel heel jammer want ik heb 100 piek betaald voor dat spel maar een anders OS er wil ik niet, want dan crashed mijn pc om de 10 min.
kheb wel een geprobeert via virtual pc win98 te draaien en dan RE maar dan haal ik maar een paar fps per seconde(is ook wel te verwachten).

Verwijderd

kan je hem niet in compactibility mode draaien ? (spelfouten voorbehouden)

• Neo86
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-11 17:01
*kick

Allereerst, ja ik weet dat het een oud topic is. Maar ik heb hetzelfde probleem. Ik wil graag Resident Evil weer eens even spelen. Ik duw die cd erin, zeg ie dat het spel alleen voor win95 is :( maar ik wil hem wel graag weer eens spelen. k ben toen een heel end gekomen en ik wil hem nu eens uitspelen...

Is er iemand die het spel draaiende kon krijgen onder windows xp?
Much obliaged :)

Being Braindead Kinda Makes You Thinkin'... | Specs1 - Specs2

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
als je de cd opent onder mijn computer alle bestanden selecteren en rechtermuis>> eigenschappen >> compatibility mode win 95.

Dacht ik, ik zal het straks eens even nakijken. Ik weet wel dat het kan ik heb het vorig jaar nog gedaan onder XP.
Wat wel leuk is is dat je met sommige instellingen de interne klok van het spel kan versnellen :P door je te snelle processor. Dan zijn zombies ineens heel snel :D

Dat zeg ik....

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:14
tikje naar SPV + titelfix :)

• Neo86
Ik heb alle bestanden even compatible gemaakt via eigenschappen - compatibiliteit en dan windows 95, hij komt dan wel in de install, maar ik krijg dan foutmeldingen en hij doet zeer vreemd. Dus ik heb hem op windows 98 / me gezet en de installatie deed het zowaar. Na zo'n kwartier :z was de installatie klaar.

Ik zal nu even testen of het spel het ook doet :Y)

Hij doet het! :7 Grapics zien er niet uit en het spel draait idd een stukje sneller :P maar het werkt.

[ Voor 14% gewijzigd door Neo86 op 25-01-2005 21:04 . Reden: Toevoeging ]

• Biobakker
  • Niet online
Neo86 schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 20:54:
Ik heb alle bestanden even compatible gemaakt via eigenschappen - compatibiliteit en dan windows 95, hij komt dan wel in de install, maar ik krijg dan foutmeldingen en hij doet zeer vreemd. Dus ik heb hem op windows 98 / me gezet en de installatie deed het zowaar. Na zo'n kwartier :z was de installatie klaar.

Ik zal nu even testen of het spel het ook doet :Y)

Hij doet het! :7 Grapics zien er niet uit en het spel draait idd een stukje sneller :P maar het werkt.
Moet ik hem nog testen ?

Dat zeg ik....

• Neo86
Nee, het is al klaar, iig bedankt _/-\o_

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
ik kreeg het ook werkende

alleen krijg ik allemaal hinderlijke strepen door het beeld? omdat het spel niet zou werken met mijn gloedje nieuwe Geforce 3 Ti500 :D

die wordt dus niet ondersteunt door het spel en met die strepen is het echt niet te spelen.....het is normaal al lelijk :D
dusse cd in een hoek gegooid en nooit meer gespeeld :{

dusse met welke videokaart heeft TS het aan de gang gekregen?

[ Voor 8% gewijzigd door Noedelsupke op 26-01-2005 00:14 ]

PIII 800@804 Mhz

• Biobakker
  • Niet online
ViperGTS schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 00:13:
ik kreeg het ook werkende

alleen krijg ik allemaal hinderlijke strepen door het beeld? omdat het spel niet zou werken met mijn gloedje nieuwe Geforce 3 Ti500 :D

die wordt dus niet ondersteunt door het spel en met die strepen is het echt niet te spelen.....het is normaal al lelijk :D
dusse cd in een hoek gegooid en nooit meer gespeeld :{

dusse met welke videokaart heeft TS het aan de gang gekregen?
dan moet je een beetje klooien met die instellingen van die videoadapter in RE zelf. Gewoon een kiezen en kijken of het werkt. Waarschijnlijk moet je tussen matrox en 3dFX kiezen ofzo. Maar ik weet wel dat een ervan het op een GF2 Ti 200 deed. Die kaart verschilt naar mijn weten niet zo veel van een Ti 500.

Dat zeg ik....

Pagina: 1