TNT2 vs. Voodoo2 in SLI !!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 234 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Mijn paps heeft in zijn pentium 2 400 een TNT2 videokaart --> op zich niets slechts aan, maar hij heeft ook nog een voodoo 2 liggen en ik kan er zo nog eentje kopen voor goedkoop prijsje :P , dan akn ik deze twee voodoo2's in SLI zetten omdat mijn pa nog twee pci sloten over heeft !!!
Welke zou dan sneller zijn, de TNT2 of de Voodoo2SLI ???
Thnx people :D

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

ik denk toch wel die TNT2...

nieuwere chipset enzo.. ligt er btw ook aan welke games je vader doet... glide games dan trekken die v2s wel wat harder

• Cassius
  • Niet online
UT, Quake 3, Half-Life, Red Alert 2, Diablo 2 en nog wat --> niet specifiek een bepaald glide of 3D mode spel :)
Welke is dan de beste ?

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Dat waren nog eens tijden 2 Grafische kaarten in een pc :)

of beter gezegt 3! in SLI

• Cassius
  • Niet online
Op maandag 25 februari 2002 10:17 schreef Mr.WWW het volgende:
Dat waren nog eens tijden 2 Grafische kaarten in een pc :)

of beter gezegt 3! in SLI
Hoezo waren :P :D --> die twee voodoo's in SLI trekken nog steeds de meeste games op 640x480 of 800x600 *D enough for a 15 inch screen !!!
Maar hebbie nog een antwoord ? 2 voodoo2's in SLI of de TNT2 ??? :?

De meeste mensen deugen!

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-02 15:44
Voodoo's IN IEDER geval voor Diablo 2.
Red Alert beter op TNT2 (hogere reso).
HalfLife denk ik ongeveer gelijk.
Quake 3 in lagere reso's Voodoo 2.
UT zekers Voodoo 2.
Quake 3.. ik denk tnt 2.

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:11
Duidelijk de TNT2. Gewoon nieuwere chip en doet CS en UT perfect hoor. Heb hier nog een TNT2 Ultra, die doe ik echt niet weg! super kaart.

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:52

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Hum, heb zelf mijn TNT2 geruild voor 2 voodoo 2's, dus dat lijkt me duidelijk. ;)

Was ook alleen maar om Tomb Raider 1 te kunnen blijven spelen.
En dat kan nu in 1024*768 :7.
Apart een pentium 100 ervoor ingericht, lekker dossen. :)

• Cassius
  • Niet online
Ok, het is nog niet helemaal duidelijk --> te veel different oppinions :P

Het is een gewone TNT2 (geen ultra) --> de Diamond Viper V770 normal retail

De voodoo2's zijn beide retail build by 3dfx !!!

Ik weet de keuze nog niet, leg je niet teveel vast op die games, over het algemeen --> welke moet ik kiezen (ik speel denk ik net zoveel Glide als 3D spellen :D )

thnx once again ... *D

De meeste mensen deugen!

• Cassius
  • Niet online
Ik gan nu weer les nemen (5 gymnasium is geen pretje :'( )
Ik zie jullie reply's om 1.05 (dan heb ik tussenuur :D --> die zijn wel rlx)
thnx voor jullie tips, hints en meningen *D

De meeste mensen deugen!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:37

inXs

known as inXs

voodoo2 is SLI simpel!! Ik heb het zelf getest in een p2 350Mhz en de voodoo2 SLI is in 90% van de gevallen sneller dan de TNT2 32mb... Doen dus!

superB

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-07 05:24
ik weet het niet zeker hoor, maar kun je niet beter een snellere cpu halen? volgens mij haal je daar in dit geval veel meer winst mee...

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

• RedruM
Op maandag 25 februari 2002 10:28 schreef marzzman het volgende:
Ok, het is nog niet helemaal duidelijk --> te veel different oppinions :P

Het is een gewone TNT2 (geen ultra) --> de Diamond Viper V770 normal retail

De voodoo2's zijn beide retail build by 3dfx !!!

Ik weet de keuze nog niet, leg je niet teveel vast op die games, over het algemeen --> welke moet ik kiezen (ik speel denk ik net zoveel Glide als 3D spellen :D )

thnx once again ... *D
Ik heb een voodoo 2 gehad (non sli) en een TNT 2. (ook viper 770).
Hou ze er gewoon alle 3 in.. why not?
En ik kan je uit ervaring vertellen dat UT en Diablo2 stukken beter lopen op 3dfx kaarten.

• inXs

inXs

known as inXs

Op maandag 25 februari 2002 11:26 schreef RedruM het volgende:

[..]

Ik heb een voodoo 2 gehad (non sli) en een TNT 2. (ook viper 770).
Hou ze er gewoon alle 3 in.. why not?
En ik kan je uit ervaring vertellen dat UT en Diablo2 stukken beter lopen op 3dfx kaarten.
loopt diablo2 beter op een voodoo2 12mb dan een TNT 16mb? want een vriend van me heeft een TNT 16mb nu, maar er kan nog een v2 bij uiteraard op pci.. Maar hoe moet je dan in het spel regelen dat ie de voodoo2 gebruikt ipv de TNT? (diablo2 dus)

superB

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Op maandag 25 februari 2002 10:56 schreef bl!kje het volgende:
voodoo2 is SLI simpel!! Ik heb het zelf getest in een p2 350Mhz en de voodoo2 SLI is in 90% van de gevallen sneller dan de TNT2 32mb... Doen dus!
Rare testen draai jij dan.
De reviews bij Anandtech e.d. wijzen uit dat een voodoo 3 2000 al sneller is dan voodoo2 SLI. En een TNT21 is in het algemeen sneller dan voodoo 3 2000(en dus ook als V2-SLI). Al zal het denk ik niet zoveel schelen maar tenzij je unreal (Tourny) wil gaan spelen zou ik niet geld gaan uitgeven voor een 2e Voodoo2.

Vergelijk hier Voodoo 2 SLI en Voodoo 3 2k. (Op een p2-400)
http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=923&p=18

_______
1 de gewone TNT2 dan. Niet die achterlijke m64 versies.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Verwijderd

Ik denk dat dit wel vrij logisch is, die 2x voodoo 2's worden ook heter, meer warmte productie, 1x TNT2 veel minder, dus koeler, en die TNT2 heeft 32bits kleur, enz. prima kaartjes voor de meeste games, en de beste ondersteuning, draai maar es winXP, en je weet wat het lekkerst is
:P

• inXs

inXs

known as inXs

Op maandag 25 februari 2002 11:30 schreef bombadil het volgende:

[..]

Rare testen draai jij dan.
Nee dat niet, maar aangezien die pc niet zo snel is heb ik dus wat "oudere" spellen getest die inderdaad meestal glide ondersteunden. Vandaar, met de nieuwere spellen die geen glide hebben heb je gelijk ja.

superB

• bazs2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Dubbel. |:(
Hoe krijg ik het voor elkaar.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• bazs2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

edit:

Pfffft, lezen was weer eens te moeilijk voor * bazs2000 . |:(

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Cassius
  • Niet online
Op maandag 25 februari 2002 11:36 schreef bazs2000 het volgende:
Dubbel. |:(
Hoe krijg ik het voor elkaar.
Bazs2000 is lekker bezig :Z :P

Ok mannen, vooruit dan maar, ik denk dat ik toch bij die TNT blijf (nieuwere spellen en minder hitte)
Als iemand echt nog iets te melden heeft (benchmarks, ervaringen (echte :D )) die mij om kunnen gooien, post ze hier dan maar. thnx

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 13:05 schreef marzzman het volgende:

[..]

Bazs2000 is lekker bezig :Z :P

Ok mannen, vooruit dan maar, ik denk dat ik toch bij die TNT blijf (nieuwere spellen en minder hitte)
Als iemand echt nog iets te melden heeft (benchmarks, ervaringen (echte :D )) die mij om kunnen gooien, post ze hier dan maar. thnx
nou.. een tnt2 heeft meestal een heatsink + fan nodig...

op mijn voodoo2 zat helemaal nix... zelfs geen heatsink...

• RedruM
Op maandag 25 februari 2002 11:29 schreef bl!kje het volgende:

[..]

loopt diablo2 beter op een voodoo2 12mb dan een TNT 16mb? want een vriend van me heeft een TNT 16mb nu, maar er kan nog een v2 bij uiteraard op pci.. Maar hoe moet je dan in het spel regelen dat ie de voodoo2 gebruikt ipv de TNT? (diablo2 dus)
Gewoon de videotest runnen en Glide selecteren in plaats van Direct3d of DirectDraw.

Verwijderd

ok, dan stond hier zoals gewoon onzin [img]http://www.plauder-smilies.de/biglaugh.gif[/img

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Op maandag 25 februari 2002 15:57 schreef Pjoeloe het volgende:
Marzman, waarom doe je zo verschrikkelijk moeilijk? Test de spellen gewoon met een tnt2 en met 2 voodoo`s. Kijk wat voor jou gevoel het beste loopt. En klaaarrrrr
Goed lezen! Hij heeft geen twee Voodoos maar de mogelijkheid om een 2e te kopen.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Verwijderd

Je hebt gelijk, ik zou kiezen voor de tnt2. Er zijn op dit moment weinig nieuwe spellen die gebruik maken van glide, en zoiezo, 32 bit kleur wat de tnt2 ondersteunt vind ik persoonlijk veel mooier, echter. Gewoon dus lekker die tnt2 houden. Fijn dat je na 1 keer editen je post niet meer kan bijwerken Afbeeldingslocatie: http://www.plauder-smilies.de/lol2.gif

Zelf heb ik vroeger een tnt2 en 2 voodoo`s sli erin gehad, bij mij liep het meeste op de tnt2 beter, behalve als het uiteraard voor glide was geschreven... aan die tnt2 heb je vandaag de dag meer.....
Pagina: 1