Ok, here's the deal: Ik zit aangesloten op internet via @home en heb het geshared met het progje Share-the-net. Op zich is het een fijn programma, maar het probleem is dat na verloop van tijd het internet steeds trager wordt of zelfs helemaal niet meer doet. Door de server te resetten doet ie het weer als een tierelier. Helemaal vreemd is het dat ie dit niet deed toen we net internet hadden. We hebben IP adressen verdeeld dmv DHCP. Ik heb zelf wat dingen bedacht waar het aan kan liggen:
- De server is een oud beestje en kan de tijd niet goed onthouden, misschien dat er hierdoor problemen ontstaan met de lease time van het IP adres. Misschien dat het via een statisch IP kan, maar weet niet waar ik het moet instellen.
- Misschien is de expiration time van het IP adres te kort of te lang. Ik snap hier verder de ballen van, dus..
Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen.
- De server is een oud beestje en kan de tijd niet goed onthouden, misschien dat er hierdoor problemen ontstaan met de lease time van het IP adres. Misschien dat het via een statisch IP kan, maar weet niet waar ik het moet instellen.
- Misschien is de expiration time van het IP adres te kort of te lang. Ik snap hier verder de ballen van, dus..
Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen.
Ignorance is bliss!! (- The Matrix)