Toon posts:

[VB6/Office] Laatst gebruikte documenten *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als je MS-Office programma's gebruikt, kan je altijd heel mooi zien in de programma's wat voor bestand je het laatst hebt bewerkt.(bij "Bestand")

Nu wil ik op een Form in Visual Basic kunnen zien wat de gebruiker het laatste heeft bewerkt. En hier meteen een knop of link van maakt dat het programma met bijhorende gegevens ook worden opgestart .

Ik wil dit dus gebruiken:
Als een gebruiker vrijdagmiddag nog even een documentje(of een ander programma) wil typen maar niet afkomt, omdat deze naar huis gaat.
En dat hij dus maandag weer terug is en niet meer weet waar hij vrijdag mee bezig is geweest, dat hij dan meteen weer door kan gaan waar hij is gebleven. Door op deze knop/Link te klikken.

Hoe kan ik dit doen?

Alvast bedankt !!!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:00

pistole

Frutter

ik begrijp dat het document dus niet vanuit jouw app geopend wordt? Dat is dan wat lastiger....

maar...

daar hebben we toch "Recent documents" voor (in het startmenu)?

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 februari 2002 10:08 schreef pistole het volgende:
ik begrijp dat het document dus niet vanuit jouw app geopend wordt? Dat is dan wat lastiger....

maar...

daar hebben we toch "Recent documents" voor (in het startmenu)?
Sorry had ik niet gemeld. De programma's(MS-Office) worden wel vanuit mijn applicatie geopend.

Hoe vanuit daar verder dan?

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand dan nog een idee, hoe ik dit kan oplossen?

Of

Hoe kan ik de lijst "recent documents" in mijn Form tonen. En deze met een snelkoppeling kunnen starten?

bedankt alvast!!

• Ronald_stage
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 21:45

Ronald_stage

wat kan je hier nog zeggen

dit is een stukje moeilijker dan het lijkt.
je moet kan met de FSO een listing maken van de recent dir (daar staan de shortcut's in) maar de recent dir is gebruiker gevoelig dus je moet eerste de recent locatie uit het register vissen

bv c:\documents and Setting\[current user]\recent\

het zijn een helehoop variabele die je moet definieeren

suc6 laat ff weten als het gelukt is.

edit:
toevoeging:
hier boven is voor w2k en wxp maar voor w98 moet je volgens mij bij de c:\windows\profiles\[current user]\recent zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 februari 2002 13:49 schreef Ronald_stage het volgende:
dit is een stukje moeilijker dan het lijkt.
je moet kan met de FSO een listing maken van de recent dir (daar staan de shortcut's in) maar de recent dir is gebruiker gevoelig dus je moet eerste de recent locatie uit het register vissen

bv c:\documents and Setting\[current user]\recent\

het zijn een helehoop variabele die je moet definieeren

suc6 laat ff weten als het gelukt is.

edit:
toevoeging:
hier boven is voor w2k en wxp maar voor w98 moet je volgens mij bij de c:\windows\profiles\[current user]\recent zijn.
Oke bedankt !!!
Maar het lijkt mij geen probleem dat het gebruikers gevoelig is. Omdat er maar 1 gebruiker de computer gebruikt.

Het is nog een vaag gebeuren allemaal. Maar ik ben wel wat verder. Dus mochten er mensen zijn die nog meer INFO kunnen geven graag.

Ik maak deze applicatie voor Win2k en WinXP trouwens. En mocht het me gelukt zijn, dan laat ik het natuurlijk weten... :)

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:00

pistole

Frutter

Als je vanuit jouw applicatie die documenten start/opent, dan kan je toch ook in je applicatie een MRU (most recently used) bijhouden?
Dat is misschien ook wel krachtiger aangezien je dan zelf bepaald welke info je wilt "herinneren"

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 februari 2002 16:53 schreef pistole het volgende:
Als je vanuit jouw applicatie die documenten start/opent, dan kan je toch ook in je applicatie een MRU (most recently used) bijhouden?
Dat is misschien ook wel krachtiger aangezien je dan zelf bepaald welke info je wilt "herinneren"
Ik heb wat gevonden op http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;NL;q253171

Ziet er goed uit.Alleen heb ik nu een probleem met die rotte menu's

File (Name = mnuFile)
---Open (Name = mnuOpen)
---MRU FileList (Name = mnuMRU, Visible = False, Index = 0)
---Quit (Name = mnuQuit)

Ik krijg het maar niet voorelkaar om deze onder elkaar te krijgen in 1 menu?

Hoe moet ik dat nou doen?

• Mart!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:28
Op maandag 25 februari 2002 19:34 schreef ti_mon3aan het volgende:
[...]
File (Name = mnuFile)
---Open (Name = mnuOpen)
---MRU FileList (Name = mnuMRU, Visible = False, Index = 0)
---Quit (Name = mnuQuit)

Ik krijg het maar niet voorelkaar om deze onder elkaar te krijgen in 1 menu? Hoe moet ik dat nou doen?
Zorgen dat je de --- ervoor weghaalt door het menu niet te laten inspringen in de menu builder... op item gaan staan en pijltje naar links klikken. Beetje rtfm vraagje hoor!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 februari 2002 19:39 schreef Mart! het volgende:

[..]

Zorgen dat je de --- ervoor weghaalt door het menu niet te laten inspringen in de menu builder... op item gaan staan en pijltje naar links klikken. Beetje rtfm vraagje hoor!
Oke dank je. Het was trouwens naar Rechts klikken bij mij...

Maar nu wordt heel mooi dat Windows Explorer venster geopend. Maar dan klik ik een bestand. En wordt er niets geopend.

Hoe werkt dat?
Sorry voor misschien voor jullie onnodige vragen. Maar ik ben er nog niet zo'n Ster in....

Bedankt
Pagina: 1