Toon posts:

EMU info

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mooi, ik kan hier dus wel alles vragen over Roms en emulators?

Nee, helaas gaat die vlieger niet helemaal op. Emulators zijn op zich niet illegaal hoewel wel door geen enkel bedrijf gewenst. Vragen over emu's mag op voorwaarde dat er geen illegale biossen bijkomen kijken etc.
Roms daarentegen zijn uit den boze. Dat mag je ergens anders opzoeken.
van FAQ
errmm
Hoe rippen ze die kaartjes?
ik vind het erg apart

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij kon ik beter topic veranderen naar
EMULATOR info :D

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Er zijn via importkanalen allerlei kastjes op de markt om die oude cartridges uit te lezen, of je bouwt er gewoon zelf eentje.

Verwijderd

Topicstarter
Zegt me nix :D
ik wil PICS zien ofzo :D
of een mooie uitleg hoe dat gaat

• pagani
  • Niet online
Super Wild Card SMS3201 16Mb copybox voor de Super Nintendo (sn:A003857) with buildin diskdrive and Com I/O port (made in Taiwan).
van site
http://members.rott.chello.nl/mlampers/Gameconsoles.htm

Met een copybox kun je roms naar je pc rippen.>:)
edit:

En gecopieerde games spelen}:O

• PsyFlash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-12-2025
Ja, leuk speelgoed. Maar er is meer te rippen dan alleen cartridges eer je kunt gamen. De bios en de hardware is natuurlijk ook een issue. Bios roms zijn somehow illegaal, terwijl een emulatie van een systeem dat niet is.

vreemd.

• pagani
  • Niet online
Komt waarschijnlijk omdat je zonder de roms weinig kan met een emulator;)

• T-8one
  • Laatst online: 29-01 15:21

T-8one

take it easy, take a sisi

bij lick-sang.com zijn van de flash apparaten te kopen. dan kun je op een lege cardrigde spelletjes zetten die je zelf hebt gemaakt voor bijvoorbeeld de GBA of GBC. Natuurlijk kun je hierop ook de ILLEGAAL gedownloade spelletjes zetten (dit mag niet ;) )
en volgens mij is het met dit flash ding ook mogelijk om dus backups te maken van je eigen cardridges op je pc, die je dan weer met een emu kunt spelen. (of heel iligaal aan kunt bieden op het internet)

Ik dacht dat je deze apparaatjes ook kon kopen voor de snes en de n64.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

• pagani
  • Niet online
Lol, hier kun je nog een megadrive II en mega cd bestellen: http://www.lan-kwei.com/genesisE/

• pagani
  • Niet online
En hier: http://www.lan-kwei.com/snesE/ kun je een cd-romspeler voor je supernes bestellen waarmee je alle roms die je download kunt spelen:)

• PsyFlash
Op maandag 25 februari 2002 12:18 schreef johnnyv.nl het volgende:
Komt waarschijnlijk omdat je zonder de roms weinig kan met een emulator;)
Ja, maar bios roms zijn feitelijk een stukje van de hardware. Dat is dus eigenlijk bij de meeste emu's erin opgenomen. Maar bijvoorbeeld neogeo emulatie heeft apparte bios roms nodig die dan in een keer illegaal zijn.

• pagani
  • Niet online
Dus kun je zonder de roms zelf geen reet dus zijn emulators op legaal gebied vrij zinloos dus zijn ze daarom legaal omdat het toch geen nut heeft (poeh, das d'r uut :P )

• PsyFlash
Op maandag 25 februari 2002 17:12 schreef johnnyv.nl het volgende:
Dus kun je zonder de roms zelf geen reet dus zijn emulators op legaal gebied vrij zinloos dus zijn ze daarom legaal omdat het toch geen nut heeft (poeh, das d'r uut :P )
Wij begrijpen elkaar niet helemaal hè?
In de meeste emulators zitten de bios roms erin verwerkt.. Die emulators zijn ook legaal. Je hebt verder dan niets nodig om een rom te spelen (biosrom != spel)
Maar sommige emulators hebben dat niet, en dan moet je dus apparte bios roms downloaden, voor je game roms kunt spelen. Die bioroms zijn ilegaal, terwijl emu's waar ze standaard inzitten dat niet zijn.

ofwel vreemd.

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Ik ken geen emu's die een bios ingebouwd hebben. Ik moet ze altijd appart verkrijgen, of de emu heeft de bios helemaal niet nodig.

Ik ken helemaal geen emu met ingebouwde bios, jij wel?

www.nintendocasemods.com

Pagina: 1