Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...
Ehh, volgens mij kan ik mij iets herinneren van mooie grafische tools? Maar waarom gaat het niet met ifconfig enzo? "man network" misschien?
begin hier eens, heb er zelf veel info vandaan:
http://www.tru64unix.compaq.com/
http://www.tru64unix.compaq.com/
Atari Terminator AI - LegoBlockX3 = ᒢᐩᐩ.ᒡᒢᑊᒻᒻᓫᔿ.ᣳᣝᐤᣜᣳ.ᐪᓫᣗᔿᑊᣕᣔᐪᐤᣗ.T008ᖟ
Het is heel makkelijk als je wat bsd-kennis gaat vergaren.. maar dat terzijde..
Er is een tooltje dat standaard in je CDE (je grafische omgeving) staat als je opstart genaamd "application manager".
Daarin kies je "system tools"|"Configuration"|"Network" en je kunt alles veranderen wat je wilt. Ik zou alleen dit niet gaan doen, want je kennis van tru64 wordt er echt niet groter op, op deze manier.
Even wat snelle info:
* In de /etc/rc.config staat praktisch alles wat je nodig hebt.
HOSTNAME (spreekt voor zich)
NUM_NETCONFIG (aantal devices die geconfigureerd gaan worden)
MAX_NETDEVS (maximum aantal)
NETDEV_0 (wordt waarschijnlijk je ethernetkaart tu0)
IFCONFIG_0 (je ip: 192.168.1.100 netmask 255.255.255.0 oid)
* Je default route staat in /etc/routes.
* normale linux-alike instellingen: /etc/hosts /etc/networks /etc/resolv.conf
* Zien van je interfaces: ifconfig -a
* Routering: netstat -r(n)
Note: Om TCPDump draaien te draaien moet je je kernel opnieuw configuren, dus als ie het niet doet, en je wist dit niet, dan weet je waarom ie het niet deed
Er is een tooltje dat standaard in je CDE (je grafische omgeving) staat als je opstart genaamd "application manager".
Daarin kies je "system tools"|"Configuration"|"Network" en je kunt alles veranderen wat je wilt. Ik zou alleen dit niet gaan doen, want je kennis van tru64 wordt er echt niet groter op, op deze manier.
Even wat snelle info:
* In de /etc/rc.config staat praktisch alles wat je nodig hebt.
HOSTNAME (spreekt voor zich)
NUM_NETCONFIG (aantal devices die geconfigureerd gaan worden)
MAX_NETDEVS (maximum aantal)
NETDEV_0 (wordt waarschijnlijk je ethernetkaart tu0)
IFCONFIG_0 (je ip: 192.168.1.100 netmask 255.255.255.0 oid)
* Je default route staat in /etc/routes.
* normale linux-alike instellingen: /etc/hosts /etc/networks /etc/resolv.conf
* Zien van je interfaces: ifconfig -a
* Routering: netstat -r(n)
Note: Om TCPDump draaien te draaien moet je je kernel opnieuw configuren, dus als ie het niet doet, en je wist dit niet, dan weet je waarom ie het niet deed
Yo dawg, I heard you like posts so I posted below your post so you can post again.
Thnx for the info ..,
Was zo nu en dan wel bezig met BSD maar heb er gewoon niet de tijd voor op dit moment.
En wat de grafische tools betreft, helaas maar ik doe het liefst gewoon alles vanaf de cli .. maar ik kom zo weer een eindje verder !
Bedankt voor den info
Was zo nu en dan wel bezig met BSD maar heb er gewoon niet de tijd voor op dit moment.
En wat de grafische tools betreft, helaas maar ik doe het liefst gewoon alles vanaf de cli .. maar ik kom zo weer een eindje verder !
Bedankt voor den info
Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...
Pagina: 1