Toon posts:

mijn laptop werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een laptop, een toshiba satellite 4090xcdt. Wanneer ik hem aanzet gaat alleen het eerste lampje oranje knipperen en doet hij verder niks meer. Weet iemand wat hier de oorzaak van is?

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Het kan miljoenen oorzaken hebben. Als ie niet aan het stroomnet hangt zou ik zeggen doe dat eerst ;)

Verwijderd

oranje lampjes is negen van de tien keer een (bijna) lege accu.

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
betekent oranje lichtje niet "standby" ? zoals eerder gezegd, check je accu eerst.
als dat werkt kan het het zijn dat er een draadje van binnen niet goed is aangesloten. Hij kan losgeraakt zjn !

suc7

dikzak

Verwijderd

Topicstarter
maakt niets uit. als ik hem alleen aan netspanning hang of alleen accu gebruik doet hij precies hetzelfde, dus niks.
toshiba site heb ik niks aan zij ondersteunen hem niet meer.

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:18

Yucko

One clown to rule them all !

Bij mijn laptop (420CDT Toshiba) is het eerste ledje diegene die aangeeft dat ie op de netvoeding hangt.

Ik zou dus haast zeggen dat er iets niet klopt met je voeding. Misschien dat ie je accu om zeep geholpen heeft. Kijk eens of je iemand weet die eenzelfde type accu heeft en probeer die eens (zonder je netvoeding aan te sluiten).

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een andere voeding en andere accu geprobeerd. in beide gevallen geeft hij dezelfde melding. Zou het een hardware probleem kunnen zijn?:'(

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

defecte voeding zeer waarschijnlijk. Veel voorkomend probleem bij de wat oudere toshiba's, ze doen het dan niet meer, in iedergeval niet met netvoeding, soms starten ze nog wel op met accu, en soms niet. Dit (laten) repareren is zeer duur. Maar misschien is het (deze keer) wat anders.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nog een chassis liggen van een oude 4030. Zou ik de voeding over kunnen zetten naar de 4090xcdt zonder dat daar problemen of binnenbrandjes door onstaan. Zal natuurlijk wel net niet passen maar ik heb liever die 4090 weer aan de gang die is 100 Mhz sneller.
Pagina: 1