Upgrade

Pagina: 1
Acties:

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 18:48
Hallo jongens, ik heb eindelijk genoeg money om eens mn peeceetje een flinke upgrade beurt te geven.
Maar ik ben dr zelf nog niet uit.

De P4 met

ECS P4S5A
Intel P4 1,5 GHz
nog wel met 512 Sd ram
(past dit ?)
Cooler : ??

Of De AMD :

ECS K7S5A
AMD 1800+ (1,53GHZ)
ook 512 mb sdram

COoler :?? ?

Nu is de AMD toch wel ongeveer even snel als de intel ? (1,53 vs 1,5 gHZ ?

de rest van de onderdelen zijn :
(mijn huidige pc)
Atx kast heb ik, en er zit nu een P3 450 in.

- 30 Gb seagate 7200 rpm schijf
- Fortismo 1 geluidskaart
- 40 x Thosiba cd rom speler
- Realtek Netwerkkaart
- Geforce 2 Mx 400 64 mb video

Wat is het betere werk ?

Het systeem is voor gamen .. (weet iemand al de systeem eisen van gta3 ? of dat ergens rond de 1ghz ligt ?
ik d8 zelf aan

1 ghz
geforce 2
256 mb ram.
Maar kan iemand dat bevestigen. Want ik wi ldan niet weer hoefen upgraden.

Jw ..

Ik heb nu :

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-08 18:08

Daniel

Kapitein NCC-1701
Een 1.53 GHz AthlonXP is ruimschoots sneller dan een P4 1.5 GHz, zeker als je die laatste combineert met SDRam.

Maar als ik je een adviesje mag geven: als je voor die P4 gaat...neem dan niet dat ECS-moederbord. Die SiS 645 chipset die daar op zit is nu niet direct de meest geweldige oplossing voor de P4. Ik zou gewoon voor Intel's eigen i845 chipset gaan.

Voor de AMD is de K7S5A, gezien de reacties hier wel een goede keuze. Je zou nog de K7S6A kunnen overwegen, die heeft een wat nieuwe chipset. Dat is wel een DDR-only oplossing, dus je zult dan DDR moeten aanschaffen (wel betere performance natuurlijk)

Naar de systeemeisen van toekomstige spellen kan je slechts gissen. De vuistregel is ongeveer dat je het dubbele nodig hebt van wat de fabrikant als minimum opgeeft :)

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:18
als je voor de P4 kiest, zou ik er wel een met RIMM geheugen kopen. SDRAM is zonde van de snelheid van de CPU.

Als het systeem voor gamen is, zou ik geen MX400 nemen. Neem dan bv. een Radeon 7500 of Geforce 3 Ti200.

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 09:42 schreef Daniel het volgende:
Een 1.53 GHz AthlonXP is ruimschoots sneller dan een P4 1.5 GHz, zeker als je die laatste combineert met SDRam.

Maar als ik je een adviesje mag geven: als je voor die P4 gaat...neem dan niet dat ECS-moederbord. Die SiS 645 chipset die daar op zit is nu niet direct de meest geweldige oplossing voor de P4. Ik zou gewoon voor Intel's eigen i845 chipset gaan.

Voor de AMD is de K7S5A, gezien de reacties hier wel een goede keuze. Je zou nog de K7S6A kunnen overwegen, die heeft een wat nieuwe chipset. Dat is wel een DDR-only oplossing, dus je zult dan DDR moeten aanschaffen (wel betere performance natuurlijk)

Naar de systeemeisen van toekomstige spellen kan je slechts gissen. De vuistregel is ongeveer dat je het dubbele nodig hebt van wat de fabrikant als minimum opgeeft :)
Jij hebt een raar systeem:
SCSI - Soundblaster Live! 1024
Speakers - 3Com 905B-TX 10/100
Geluidskaart(en) - Logitech Cordless Optical
Netwerkkaart(en) - Logitech Internet Navigator Keyboard
Video in/out - CPU 40 graden, case 28 graden
Muis - Intel Retail
Toetsenbord - Geen
Scanner(s) - Chello
Printer(s) - Sony RX-110AV

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-08 18:08

Daniel

Kapitein NCC-1701
Hmmja...ff aanpassen...dat script is blijkbaar veranderd

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:08
Voor die AMD zou ik gewoon een cooler van mastercooler aanschaffen. Het is ff kloten met een schroevendraaier voor ie derop zit maar dan zit ie ook! :D
En bij die AMD processor zou ik DDR Ram nemen, aangezien de meeste moederborden (socket A geloof ik) tegenwoordig bijna allemaal DDR ondersteunen.
Over de AMD processoren wordt gezegd dat ze minder stabiel zijn dan die van Intel. Ik heb daar nog geen enkele last van ondervonden. En de voordelen van AMD zijn betere performance en stukken goedkoper.(oei ik lees net de faq en ik hoop niet dat ik hierdoor een waarschuwing krijg! :D )(dubbel oei, ik had de faq natuurlijk van tevoren moeten lezen! :D )
En kan je niet beter gelijk een 60 Gig harde schijf kopen als je toch bezig bent?
Ook is het misschien leuk een dvd-rom te kopen en die video kaart met tv-out, kan je lekker dvd's op je tv kijken! Veel goedkoper dan een losse dvd speler aanschaffen. :D

Je zegt trouwens dat je gaat upgraden, wat voor systeem heb je nu. Je moet namelijk een ATX kast hebben wil het nieuwe moederbord erin passen.
Pagina: 1