DFD's tekenen

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-05 07:42
Op mijn stage moet ik een software-programma ontwerpen. (De software die in kansspelautomaten zit :)
En aangezien het bedrijf zeg maar ongeveer niks gedocumenteerd heeft, mag ik dit nu gaan doen. Ik heb al heel veel op papier uitgewerkt. Maar ben nu op zoek naar een progje waarmee je DFD's kunt tekenen (freeware/shareware ofzo) op de pc. Inclusief het in de diepte gaan (controle hoeft niet, ik gebruik mijn eigen methode :)

Weet een van jullie mede-tweakers waar ik dit kan krijgen?
Bij voorbaat dank.

Happy Blessings <3

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:15
Tja, Visio is erg goed voor dit soort diagrammen, maar dat is geen free/shareware

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

DIA is een app waarmee je dergelijke mod. kan tekenen. anders wordt het toch echt VISIO.

DIA is dus geloof ik freeware of zo iets

• Cyphax
  • Laatst online: 11:01

Cyphax

Moderator LNX/AI
Ik weet het niet zeker, maar ik dacht dat Rational Rose dat ook wel kon. En of daarvan een demo-versie beschikbaar is weet ik niet, ik zal eens kijken.
De website van hen is
www.rational.com

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Ik zal geen Visio gebruiken ik zal als ik jou was zoeken naar SDW, dat is een progje die ik op school ook gebruik voor het maken voor contectxdiagramen en dfd's op het eerste nivo, en je ken er std's meemaken.

Veel suc7!!!!

Verwijderd

yeah SDW gebruikt men ook op scholen ja. Maar je kunt er niet alleen in het eerste nivo tekenen. Ook wel dieper hoor.
Het heet iets van System Development Workbench ofzo.

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 04:51
Wij gebruiken voor school altijd Smartdraw werkt net zo goed als visio, maar heeft dan ook geen 1001 features die je niet gebruikt. Precies wat je nodig hebt, geen onnodige dingen er in, en erg makkelijk in het gebruik.

Ook is het hele pakket niet duur en direct online aan te schaffen.

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 09:07 schreef forallthecows het volgende:
yeah SDW gebruikt men ook op scholen ja. Maar je kunt er niet alleen in het eerste nivo tekenen. Ook wel dieper hoor.
Het heet iets van System Development Workbench ofzo.
You have Right!!!

:P

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Rational is toch voor UML? Ik d8 dat DFD's bij een andere techniek hoorden?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• frankvdtillaart
  • Laatst online: 24-05 07:42
[Ik ben de topic-opener]
SDW heb ik op school ook leren gebruiken idd. Maar dat pakket zuigt echt zwaar. Ik heb van meerdere leraren lesgehad, 1001 technieken geleerd. En er was er EEN bij die SDW goed vond (leraar) van de 7 die ik hierover gesproken heb ofzo. Bovendien vind ik zelf SDW ook niks. (Als er niks beters is, zal ik idd naar een shareware versie zoeken ofzo).
Zal nu even kijken naar rational software.
Edit: Is idd meer UML, ik zie geen DFD tekenen staan :S
Edit: Kijk nu even naar Smartdraw
Edit: Anders toch maar SDW, jullie zijn er blijkbaar wel tevreden over...

Laat de suggesties maar binnenstromen !!
[/Ik ben de topic-opener]

Happy Blessings <3

• cenix
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 20:18
Jep, SDW is een handig programmatje.
Probleem is alleen dat het van CAP Gemini is, en dus behoorlijk duur zal zijn :(

Maar SDW is wel vrij gemakkelijk in gebruik. Als je dieper ingaat op SDW kun je er zelfs complete structuurdiagrammen en stukken pseudocode mee laten maken.

Probeer hier eens een demo-versie van te zoeken.

Verwijderd

Wij gebruiken op dit moment op school oracle designer.

Daarmee kan je behalve ERD's enzo ook DFD's tekenen.
je kan deze gratis downloaden van oracle.com

krijg em alleen niet echt goed werkend hier maar daarmee kan het dus wel. succes.

Verwijderd

Ik doe het eigenlijk altijd in word is opzich wel te doen. Met visio gaat ook perfect. Als je een programma zoekt wat er echt voor gemaakt is moet je inderdaad SDW hebben maar ik vind het een :r programma

• Tweakod3x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-08 12:48
Sjah SDW word ook altijd op scholen gebruikt. Tis opzich wel makkelijk te bedienen enzo...

Proud owner of the [CBJ]Lanhok!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-08 10:06
Gadver, ik moet voor school ook DFD's en ERD's tekenen :r
Gebruik daarvoor Visio.. Is beste programma daarvoor imo..

Verwijderd

ik gebruik altijd WORD. Lekker makkelijk en snel. SDW heeft een paar leuke dingen alleen veel te lastig in gebruik.

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 07:07
SDW is er speciaal voor ontwikkeld. Je kan naar onderliggende lagen en SDW neemt dan meteen al je inputs en outputs mee. Ook controleerd hij de hele boel.

Verwijderd

Bij SDW denkt The_BoKKoMasteR aan een verloren studie Bedrijfskundige Informatica (wat een :r studie). En hij krijgt ook al weer hoofdpijn...

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Het is nogal afhankelijk van hoe de eisen voor je progje eruit zien welk programma je gaat gebruiken. Zo is Rational Rose prima voor UML (wat overigens ook DFD's heeft, waarom je dacht van niet weet ik niet). Dus zul je eigenlijk eerst ff moeten kiezen welke standaard je gaat gebruiken en dan pas het proggie kiezen. Voor mijn part de FCO-IM casetool, werkt prima en is vrij simpel. Rational Rose heeft wel het voordeel (vanwege de UML) dat je als uitvoer een paar classes krijgt op het eind:)

• SjosPin
  • Laatst online: 08-09 13:10

SjosPin

Zomergast

Op school ook SDW gebruikt, leuk als je houdt van ingebouwde controles. Dit betekent dat je echt volgens de SDW-stijl zult moeten gaan tekenen.

Visio en Micrografx Flowcharter zijn daarentegen een stuk losser. Gewoon lekker tekenen zullen we maar zegge!

Ik verveel me nooit!!

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:30
Voor DFD's altijd SDW gebruiken, je kunt meerdere lagen ditep gaan en het uitlijnen van troep duurt korter dan in dat visio.... das echt hel, uitlijnen in vios. snap to 1001 manieren... Andere zoom en er werkt weer nix van.

Tevens kun je trouwens in SDW ook reports en andere belangrijke dingen invullen en gebruiken. SDW = HET PROGRAMMA VOOR DFD's. Ps tikkie verouderd maar je leraar will love it
Pagina: 1