[Debain] dselect

Pagina: 1
Acties:

• ProZa|IA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-06-2005
Het zal wel niet zo moeilijk zijn maar ik kan het niet vinden ....

Ik zoek in/met/d.m.v dselect een pakketje uit. dselect vind er een aantal denpendencies bij. Ik besluit het pakketje niet te installeren en doe netjes quit. De volgende keer dat ik dselect weer gebruik om b.v een ander pakket te installeren dan staan al die oude zaken van de vorige keer er nog steeds bij. Met 2 dependencies is dat niet erg maar met 50 is het wat minder. Hoe krijg ik die oude lijst leeg zodat hij alleen het zojuist geselecteerde pakket met eventuele dependencies installeerd.

(lang verhaal, hoop dat het duidelijk is)

Why is called tourist season, if we can't shoot them ? specs

• x-force
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-01-2024
dit probleem had ik ook eerst maar ik heb nu de oplossing:

je schrijft even de namen van de pakketjes op.
je gaat weer naar de selectie gedeelte en zoekt de pakketjes op,
vervolgens met shift - deselecteer je het pakketje.

en klaar is kees....

VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!

• ProZa|IA
Yep, vandaar dat ik ook even het live voorbeeld van 50 dependencies had neergezet. Er moet toch een normale manier zijn ?

# sorry voor de topictitel, had beter in bed kunnen blijven#

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Als je op een package op '+' duwt krijg je een lijst met benodigde packages. Als je dan besluit het package toch niet te installen moet je 'x' doen, dan maakt hij de laatste selectie ongedaan.

• ProZa|IA
Ja maar hoe krijg ik die lijst van 50 nu weer leeg zonder elk pakketje los op te zoeken en te verwijderen.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:41

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Naast 'x' is ook 'R' (hoofdletter) een handige toets als je besluit iets toch niet te doen. Zie de manpage / help voor details. Ik vrees dat er nu weinig te doen is aan je probleem, je zult (voor zover ik begrijp wat je bedoelt) weer opnieuw moeten aangeven welke packages je dan wel niet wilt hebben. Bij het afsluiten slaat dselect dat dan wel op en dan ben je ervan af.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• ProZa|IA
Daar was ik al bang voor ja. Ik had al gezocht in de help maar kon ook niets vinden. Ach ja, heb ik nog wat te doen :7
In ieder geval dank voor het meedenken !

Pagina: 1