vpn: routing-probleempje

Pagina: 1
Acties:

• Redboost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik heb een Win-2k server (zonder active-dir), en die wil ik gebruiker als vpn-server. Deze server is verbonden met een LAN en heeft een ISDN-verbinding als internet-aansluiting. Het probleem is als volgt: Als ik de wizzard "enable and configure Routing and Romote access" gerbuik, dan vraagt hij op een gegeven moment welke internet-verbinding ik wil gebruiken. De ISDN-verbinding staat daar dan niet tussen, hoewel 't wel een werkende internetverbinding is. Is vpn wel mogelijk met een LAN en een ISDN-lijn..? Of doe ik het helemaal verkeerd..? :?

Verwijderd

Ik weet het niet zeker (zelf nooit gedaan), maar ik gok dat je je ISDN kaart tussen de Routing Interfaces (in RRAS) moet toevoegen (Add Demand Dial Interface) voordat je hem kan selecteren.

• Redboost
thnx, 'k zal 't gelijk es proberen.. 8-)

Verwijderd

Let me know of het werkt, ik loop er geheid zelf nog eens tegenaan *D.

• Redboost
Ik heb 't geprobeerd, en als ik dan "add new interface" doe, en ik kies "isdn" dan moet ik een nummer intiepen, das dus 't inbelnummer, das makkelijk, vervolgens kies ik "Route IP-packets on this interface" en zet ik de rest uit (ipx is niet van toepassing). Daarna moet ik 't volgende invullen:

User Name
Domain
Password
Confirm password

Nu is een user name en een password niet zo moeilijk, gewoon van 't isdn-account, maar wat bedoelen ze dan met domain.. Die hoef ik bij m'n ISDN-account toch nooit in te vullen..?

• Redboost
Als ik dat "domain" leeg laat, en verder ga, dan geeft ie de volgende fout als ik probeer te connecten:
"an error occured during connection of the interface. the ppp link control protocol was terminated"

• Redboost
De internet-connectie van de server is een trust ISDN-modem die niet op microsoft's HCL staat (net gecontroleerd). Zou het dan kunnen dat dat ermee te maken heeft..? Hij heeft wel verbinding met internet, alleen die RRAS herkent em niet als een internet-verbinding.. :?
Pagina: 1