Toon posts:

DAT met zeven pinnetjes :?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen! Ik zit met een vraag. Ik heb namelijk aan iemand beloofd om een DAT-opname digitaal op mijn computer te zetten. De DAT-recorder kan ik daarbij van die persoon lenen, maar volgens haar zit er een digitale aansluiting op waarin een stekkertje met een rechthoekje met afgeplatte punt en 7 pinnetjes moet.

Enig idee wat dit voor een aansluiting is en of ik die op een standaard SPDIF (optisch/coax) aan kan sluiten? Eerlijk gezegd heb ik geen flauw idee van het merk van de DAT-recorder, 't zal haast wel een Sony zijn...

Verwijderd

Hoi, dat klinkt inderdaad als de digitale aansluiting van een Sony DAT....

Het is helaas bepaald geen standaard aansluiting, heb hem zelf op mijn dat zitten en ben er niet echt gelukkig mee.
Bij de DAT kreeg je bij aankoop een s/pdif (optisch) kabeltje om digitaal in en uit te kunnen...
Optioneele extra was een coaxiale spdif aansluiting, maar dat was alleen om mee af te spelen (wie dat ooit had bedacht) en kostte me een kleine 110 gulden...

Als je er geen digitale kabel van die kameraad erbij kan krijgen, dan is het misschien een idee om een plaatselijke audioboer te overtuigen dat het echt belangrijk is dat je dat datje op een cd brand en dat daar kan doen....
Die cd kan je dan weer digitaal rippen in je pc :)... Een omweg, maar toch, dan hoeft ie niet via de geluidskaart! :)

Succes! :)

Verwijderd

Topicstarter
't Kabeltje heeft ze nog wel, dus als ik dat erbij krijg kan ik het gewoon optisch aansluiten?
Zoja, dan ben ik uit de zorgen...

Verwijderd

Inderdaad... :)... Valt allemaal mee eigenlijk...

Sterkte natuurljk wel ermee! :)