IBM 60 GXP 60 GB naar de *****

Pagina: 1
Acties:

• RedC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-03-2025
Ja hoor het is zover.... ik stop een nieuw diskettestation in m'n pc, en later op de avond na een 2e reboot. *krr krr krr*

Leesfout druk CTRL Alt Del om de pc te herstarten :(

Ik denk dat ik maar eens een Maxtor neem :'( :(

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-04 19:56
je hebt standaard 3 jaar garantie, dus je krijgt gewoon binnen 2 weken een nieuwe 60 gb thuisgestuurd....

de IBM RMA ruled *D

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
ik had eerst een maxtor toen ook krrrrrrrrt
toen maar ibm :o

ga een keer voor een onbekent merk schijf mischien doen die het wel goed

de volgende keer ga ik voor samsung

• RedC
Op maandag 25 februari 2002 07:04 schreef Cutebritney het volgende:
je hebt standaard 3 jaar garantie, dus je krijgt gewoon binnen 2 weken een nieuwe 60 gb thuisgestuurd....

de IBM RMA ruled *D
Jah en dan waarschijnlijk weer een maand en dan weer naar de ***?

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

'K heb zelf een Maxtor en 'n Seagate... Nog geen problemen. Welja, de Seagate werd wat warm van de zomer... Naja, ff verhuisd in de kast en toen wassie ook weer happy.

3 jaar op de Seagate, 1,5 jaar op de Maxtor en counting...

Forget your fears...
...and want to know more...

• RedC
ofwel een
Maxtor Diamondmax D740X 60GB 7200 RPM UDMA 133

of
Seagate Barracuda IV 60 GB 7200RPM UDMA100

maar GEEN Ibm meer :(

• RedC
nog iemand die me raad kan geven?

• paulmadejong
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 21:03
Op maandag 25 februari 2002 07:04 schreef Cutebritney het volgende:

de IBM RMA ruled *D
2 weken? Die van mij is al 4 weken weg!!!

MacBook Pro 14" 2021

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-04 21:01
Op maandag 25 februari 2002 08:54 schreef Schumi_the_Champ het volgende:
nog iemand die me raad kan geven?
De Barracuda IV heeft Fluid Dynamic Bearing, oftewel vloeistof-lagers en is heel erg stil. Sommige Maxtors hebben deze ook wel, maar schijnen toch meer lawaai te maken. Tevens is de Seagate erg snel.
De IBM 120GXP is trouwens op sommige punten net is sneller, van deze schijf is nog niet zoveel bekend wat betreft betrouwbaarheid (te kort op de markt) en aangezien je slechte ervaringen met IBM hebt...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• RedC
Voor mij geen IBM meer dat staat wel vast

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 07:00 schreef Schumi_the_Champ het volgende:
Ja hoor het is zover.... ik stop een nieuw diskettestation in m'n pc, en later op de avond na een 2e reboot. *krr krr krr*

Leesfout druk CTRL Alt Del om de pc te herstarten :(

Ik denk dat ik maar eens een Maxtor neem :'( :(
Zou je zelf niet iets fout gedaan kunnen hebben? Je zegt zelf dat je een nieuw diskette station er in gedaan hebt en dat het DAARNA fout is gegaan. Misschien heb je hem verkeerd aangesloten en is er daardoor iets met de harde schijf gebeurd(kortsluiting?).

Zelf heb ik er ook een IBM GXP 60 GB en hij draait zonder problemen.

• RedC
Ik heb maar 2 kabeltjes verstoken en dat waren die 2 van het diskettestation

Verwijderd

... had jij je systeem overclocked ?? ben ik wel benieuwd naar :). ik vraag me af of er een relatie is tussen de hoge uitval van ibm hdds en een overclocked systeem....

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 10:04 schreef Schumi_the_Champ het volgende:
Ik heb maar 2 kabeltjes verstoken en dat waren die 2 van het diskettestation
Ja, je zult het ongetwijfeld heel voorzichtig hebben gedaan, maar ik vind het wel opvallend dat het gebeurd is nadat je in de PC iets geinstalleerd hebt. Misschien statische elektricteit geweest? Het kan natuurlijk ook toeval zijn, zullen we wel nooit weten. Ik hoop dat je een nieuwe krijgt en je hebt natuurlijk alles wat op die schijf stond gebackuped, zodat je alles zo weer terug kunt zetten! :) :) :)

Verwijderd

Ik heb slechte ervaringen met zowat alle merken HDDs. Ja, ook Maxtor, IBM, WD, Quantum etc. Ik heb destijds twee 60GXP drives zien sterven, terwijl ik niks in mijn systeem had veranderd. Later bleek dat mijn PSU het gewoon niet aankon (250W op een Tbird 1200 met 2 drives in Raid en nog wat spul) ook al stond de PSU als recommended hardware op de site van AMD. Heb er een 300W voeding in gestopt, en problemen zijn verdwenen. Twee jaar geleden ook 4(!) Maxtors begraven: bleek het moederbord een kapotte IDE connector te hebben... In beide gevallen werkte het systeem maanden lang probleemloos, dus het hoeft niet perse een HDD probleem te zijn.

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 10:21 schreef DolfM het volgende:
Ik heb slechte ervaringen met zowat alle merken HDDs. Ja, ook Maxtor, IBM, WD, Quantum etc. Ik heb destijds twee 60GXP drives zien sterven, terwijl ik niks in mijn systeem had veranderd. Later bleek dat mijn PSU het gewoon niet aankon (250W op een Tbird 1200 met 2 drives in Raid en nog wat spul) ook al stond de PSU als recommended hardware op de site van AMD. Heb er een 300W voeding in gestopt, en problemen zijn verdwenen. Twee jaar geleden ook 4(!) Maxtors begraven: bleek het moederbord een kapotte IDE connector te hebben... In beide gevallen werkte het systeem maanden lang probleemloos, dus het hoeft niet perse een HDD probleem te zijn.
Aanstaande donderdagnacht wordt er een grote sateliet gelanceerd t.b.v milieuonderzoek(ENVISAT). Aan boord zijn harde schijven(van 180 GB totaal). Ben benieuwd wat voor merk schijven dat zijn. Zullen wel van goud gemaakt zijn(sateliet kost ruim 2 miljard EURO).

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op maandag 25 februari 2002 10:07 schreef a_LAN het volgende:
... had jij je systeem overclocked ?? ben ik wel benieuwd naar :). ik vraag me af of er een relatie is tussen de hoge uitval van ibm hdds en een overclocked systeem....
Ik kreeg psies dezelfde gedachte. Wel interessant.

specs

• RedC
Neen totaal niets aan overgeclocked, netjes zoals het in m'n sig staat. Verder heb ik de stroom uitgetrokken wat normaal is overigens en ook gezorgd dat ik geen statische electriciteit kan overbrengen dus ik denk niet dat het wat te maken heeft met dat diskettestation, misschien toeval maar dat zullen we nooit weten. Hoofdzaak is dat ie niet meer werkt en dat na amper 1 maand.

Ik was er wel tevreden van, hij was stil, snel maar ja die betrouwbaarheid dan :(

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Western Digital is ook goed!

iStockphoto

• RedC
Wat ik ook wel raar vond is dit:

Ik had er nog een Quantum fireball in slave bij hangen dus ik dacht geen probleem dan hang ik die ff in master en dan kan ik voorlopig toch verder... MAAR als ik deze aansluit en ik zet m'n jumper op master dan vind ie hem niet als master, zet ik hem op slave dan vind ie hem wel als slave.
Wat ook raar is dat ie niet draait als ik de pc aanzet (je voelt dat aan de HD of ie draait en dat doet ie niet)

Is dit allemaal niet een beetje toevallig?

Verwijderd

ik ben van plan om de Maxtor D740X (60 Gb) te kopen ik heb nu een Seagate 8.4 Gb die ik daarnaast ook wil gebruiken, maar kan mijn psu dit aan? ik heb 1 brander, 1 dvd speler, en 3 pci sloten volzitten (1 geforce 2 mx 400 pci, netwerkkaart en een SB Live!)

mijn psu is 250 watt gaat dat?

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 11:09 schreef Schumi_the_Champ het volgende:
Wat ik ook wel raar vond is dit:

Ik had er nog een Quantum fireball in slave bij hangen dus ik dacht geen probleem dan hang ik die ff in master en dan kan ik voorlopig toch verder... MAAR als ik deze aansluit en ik zet m'n jumper op master dan vind ie hem niet als master, zet ik hem op slave dan vind ie hem wel als slave.
Wat ook raar is dat ie niet draait als ik de pc aanzet (je voelt dat aan de HD of ie draait en dat doet ie niet)

Is dit allemaal niet een beetje toevallig?
En als je die IBM als slave erin hangt?

• RedC
Op maandag 25 februari 2002 11:36 schreef rara het volgende:

[..]

En als je die IBM als slave erin hangt?
Maar m'n Quantum neemt hij niet aan als master en m'n IBM daar leest ie niet meer van dus ik denk niet dat ik veel kan doen.

Verwijderd

Ik draai nu al 3,5 jaar 2x 10Gb IBM-DTTA schijven, en nog steeds is er niets mee aan de hand.

Ik heb echt het idee dat het de personen van de machines zijn, ipv de hardware zelf. Mijn systemen zijn overigens niet overgeclocked, en draaien elke dag +/- 4 a 5 uur.

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 11:40 schreef Schumi_the_Champ het volgende:

[..]

Maar m'n Quantum neemt hij niet aan als master en m'n IBM daar leest ie niet meer van dus ik denk niet dat ik veel kan doen.
Je kunt blijkbaar wel internetten, kun je uit die internet PC niet even een Harddisk overzetten en als master in je kapotte PC zetten en die IBM als slave?

• RedC
Op maandag 25 februari 2002 11:54 schreef rara het volgende:

[..]

Je kunt blijkbaar wel internetten, kun je uit die internet PC niet even een Harddisk overzetten en als master in je kapotte PC zetten en die IBM als slave?
Ik ben op m'n werk

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 11:56 schreef Schumi_the_Champ het volgende:

[..]

Ik ben op m'n werk
Ik ook, helaas. :( :(

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Op maandag 25 februari 2002 11:45 schreef Gordijnstok het volgende:
Ik draai nu al 3,5 jaar 2x 10Gb IBM-DTTA schijven, en nog steeds is er niets mee aan de hand.

Ik heb echt het idee dat het de personen van de machines zijn, ipv de hardware zelf. Mijn systemen zijn overigens niet overgeclocked, en draaien elke dag +/- 4 a 5 uur.
Het gaat om de 75 GXP en 60 GXP serie die een hogere uitval hebben dan normaal....

Systeem | Strava

• RedC
Maar wat ik me afvraag is waarom die Quantum niet werkt dan :?

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 12:06 schreef Schumi_the_Champ het volgende:
Maar wat ik me afvraag is waarom die Quantum niet werkt dan :?
Ja, dat vraag ik me ook af en daarom denk ik dat de oorzaak niet primair bij je harde schijven zit, maar bij iets anders(moederbord, controller?).

• RedC
Ik ga het vanavond zeker uittesten

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 15:03 schreef Schumi_the_Champ het volgende:
Ik ga het vanavond zeker uittesten
Nog gelukt?

• Jules|IA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-02 20:04

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Quantum ging bij mij kapot, Maxtor ook en IBM ook.
De enigste die mij altijd trouw is gebleven is Fujitsu...
Maar ja, vreselijk snel is ie niet, dus daarom ook als 2e schijf.
Pagina: 1