MAPI herinstall, settings?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05-2025

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Outlook 6.0 geeft bij exporteren van berichten (voor backup) de volgende foutmelding:

" kan niet exporteren, fout tijdens het initialiseren van MAPI "

Hoe los ik dit plus minus, waar op?

Wat is MAPI?

Is dat MAPI los te her-installeren?

Moet ik iets aan- of uit zetten m.b.t. outlook?

Is er nog een andere manier om de berichten op cd te backuppen!?
Allen de emailmappen.dbx files backuppen heb ik daar wat aan?
Moet dan het complete pad meegezipt o.i.d. worden!?

Bedankt,

B

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-07 15:53
in de nieuwe outlook versies, kan je niet meer gewoon de nieuwe bestanden overschrijven met de oude data.
Wat je wel kan doen is om een programmaatje te zoeken (mailclient), die ongeacht er wel of geen sid aan hangt, je email kan importeren, en die bestaat want ik heb hem wel eens nodig gehad, maar weet absoluut niet meer welke het is.
Dan kan je vanuit hier exporteren, en daarna weer importeren in je vernieuwde versie van outlook.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05-2025

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Hallo Remco,

Goed idee.

Met incredimail werkt het i.e.g. niet :-)

Verder hoop ik dat ik die MAPI error wel op kan lossen want onder F-1 kom ik het heel vaak tegen.
'windows < = > MAPI' zeg maar.....
Op maandag 25 februari 2002 09:08 schreef Remc0 het volgende:
in de nieuwe outlook versies, kan je niet meer gewoon de nieuwe bestanden overschrijven met de oude data.
Wat je wel kan doen is om een programmaatje te zoeken (mailclient), die ongeacht er wel of geen sid aan hangt, je email kan importeren, en die bestaat want ik heb hem wel eens nodig gehad, maar weet absoluut niet meer welke het is.
Dan kan je vanuit hier exporteren, en daarna weer importeren in je vernieuwde versie van outlook.

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-07 15:53
mapi word door windows gebruikt voor mailafhandelingen.
Naar mijn weten kan je de mapi niet opnieuw installeren of updaten o.i.d., tenminste losstaand.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:30

Lordy79

Fundamentalist

Om toch documenten makkelijk te versturen kun je eens kijken op de volgende link:

XCLN: Send To Mail Recipient Opens an Outlook Plain Text Message

PS: Ik weet dat dit een oud topic is, maar het is iets waar ik zelf al een half jaar naar op zoek ben geweest, hier ook heb gepost en nog steeds geen antwoord op had.

[ Voor 29% gewijzigd door Lordy79 op 28-09-2006 10:13 ]

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof