Toon posts:

HP Netserver E-60 tweak

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een HP E-60 welke ik wil ombouwen tot audio workstation. Dit betekent dat er 2 zaken van belang zijn:
- Processing power (binnen de grenzen van wat met deze bak mogelijk is).
- Stilte... :) Fans, koelers en schijven moeten zo stil mogelijk zijn.

Ik heb een aantal vragen waarvan ik hoop dat er tweakers zijn die 1 of meerdere kunnen beantwoorden:

Voeding.
- Past in de E-60 een standaard formaat voeding?
- Welke voeding (type /leverancier) is het stilst?

Processor.
De E-60 heeft één PIII 600 en een slot voor een tweede (welke ik spoedig hoop te vullen!). Koelelement is een standaard metalen element zonder bewegende delen dat op de processor is gemonteerd. Voor verdere koeling zit aan de buitenkant vd kast naast de processor slots een koel-fan. Deze blaast lucht naarbinnen dat door een plastik vorm langs de processor(s) wordt geblazen.
- Wat voor formaat/afmeting is deze fan in "standaardtermen"?
- Wat is het geluidarmste alternatief voor deze fan (andere fan of volledig ander alternatief).
- HP verkoopt voor Netservers "processorkits". Dit is in principe een standaard processor met een montage-setje en een koelelement. Kan ik zo'n element en montageset ergens los krijgen of kan ik een complete kit ergens anders als bij HP (duur!) vinden?

Schijven.
De E-60 heeft een onboard dual-channel UW SCSI controller. Ik zoek schijven die in de eerste plaats snel zijn (voor audio-opname) en die ook geluidsarm zijn. Suggesties?

Excuses voor de lange post, maar bruikbare antwoorden worden enorm op rijs gesteld!

Hatse

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Als je een voeding koopt, kan je altijd de fan vervangen door en stillere.

Over het algemeen zijn Papst NGL fans (80mm) het stilste. Ze produceren 12dBa en 19.4CFM.

Waterkoeling is verreweg het stilste. En de koelprestatie ligt ook behoorlijk hoog. Het is echter de vraag of waterkoeling in jou situatie wel nut heeft. Waterkoeling is relatief duur, stil, maar vraag wel wat aan onderhoud.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:44
Over die processorkit, ik zou hem kopen, want dan heb je in ieder geval een chip die wil samenwerken met de processor die al in je server zit.

als je een losse koopt in de winkel wil je nog wel eens een incompatabile stepping krijgen...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de voeding opengeschroefd en de fan is idd een standaard 80mm uitvoering. Ik ga waarschijnlijk zon Papst proberen (nog dank voor de replies) maar eerst nog een vraagje:

- Als ik de fan in de voeding vervang door een stillere, is de voeding dan (bijna) net zo stel als speciale geluidsarme voedingen? Ligt geluidsniveau vd voeding alleen aan de fan of ook aan de constructie van de voedingskast?