Papst 8412NGL fan in voeding

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:34

JT

VETAK y0

Topicstarter
Ja, ik heb de search al gebruikt !! :P

Ik wil dus een geruisloze voeding hebben. Nou kan je de fan op 7v zetten, een papst fan nemen enzovoort. Dat laatste lijkt mij een goed idee, maar zou de 8412NGL daar wel goed genoeg voor zijn ? Hij maakt maar 12db aan lawaai, maar luchtverplaatsing is ook maar 19.4 CFM...Word een 300 watt voeding.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

gewoon je fan op 7 volt zetten...stil en goedkoop...

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Het ligt eraan hoe heet je systeem nu is. Als je systeem nu lekker heet (lees proc op <45) is, zou ik geen papst met 19CFM erin stoppen. Maar als je kast supergoed gekoeld is (leed proc op >40), dan kan je wel een papstNGL in je voeding gooien

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Op maandag 25 februari 2002 02:54 schreef silentsnow het volgende:
Het ligt eraan hoe heet je systeem nu is. Als je systeem nu lekker heet (lees proc op <45) is, zou ik geen papst met 19CFM erin stoppen. Maar als je kast supergoed gekoeld is (leed proc op >40), dan kan je wel een papstNGL in je voeding gooien
De voeding koelt niet me kast, zit maar 1 fan in en er komen nog 4 van die fans in m'n kast.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:24
Waar jij nu mee bezig bent, ben ik ook mee bezig. Mijn voeding maakt ook een beetje teveel geluid, ik heb geprobeert er tijdelijk een andere (goedkope) fan bij te zetten op 7 volt (outtake) maar mijn processor werd maar twee graden koeler. Ik zat er ook aan te denken dus om de voeding-fan op 7 volt te laten draaien maar er dan een extra (goedkope) bij te plaatsen en deze ook op 7 volt te laten draaien. Heeft hier inderdaad iemand ervaring mee?

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Alles maakt bij mij teveel lawaai....want geluid is al teveel >:)

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

ik wil mijn p60 server in de woonkamer (argh) 24/7 maken, dus ga ik die twee geintjes proberen te combineren: een papst 8412NGL op 7 volt >:)
maar ik vraag me af of ik ook nog een procfan nodig heb, want de p60 zou passief gekoeld moeten kunnen worden.

Verwijderd

weet iemand of dat goed gaat, ik heb de kabels mooi weggewerkt tegen de rand van de kast, maximum airflow. ohja, en er zit een ventilatie rooster nog geen 5 cm van de proc vandaan.

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09-2025

KillerB

______

Op maandag 25 februari 2002 18:51 schreef RoadRunner84 het volgende:
ik wil mijn p60 server in de woonkamer (argh) 24/7 maken, dus ga ik die twee geintjes proberen te combineren: een papst 8412NGL op 7 volt >:)
maar ik vraag me af of ik ook nog een procfan nodig heb, want de p60 zou passief gekoeld moeten kunnen worden.
Hoeft ECHT geen actieve koeling op hoor. Een 200mmx kan nog zonder als je er een groot koelblok opzet.
Dus groot blok erop en dan gaat het wel goed :)

Verwijderd

is een standaard koeler (die moet passen op de socket van een p60 (socket 5 dacht ik)) van tegenwoordig voldoende als "groot koelblok" voor een p60? :)
ohja, ik ga er ook nog een baybusje in maken met temperatuur van PSU, CPU en HDD.
Ik wilde de harddisk tussen twee aluminium platen zetten/klemmen en de overige gaten opvullen met schuimrubber of iets dergelijks, is dat verstandig?
het is een Maxtor D541X, een 20GB 1 platter, de stilste die hier in eindhoven te krijgen was.

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Kunnen andere mensen misschien even zeggen wat ze hiervan denken of wat hun praktijk ervaring is ?

Ecodan warmtepomp

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-02 18:03
Ik heb een Papst 8412NGL fan in m'n 250w voeding geknald (Powerman ofzo :? komt uit Inwin kast)...erg stil :)

De voeding wordt wel redelijk heet maar niet té heet en trekt het al enkele maanden, dus er zou niks mis moeten gaan :)

Geef mij maar een Warsteiner.

• HeldereM
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Ik heb een hele tijd een merkloze voeding gedraait zonder koeler, geen problemen mee gehad, totdat ik door had dat ie niet draaide... snel een nieuwe in gezet.

Mijn 300Mhz draait alleen met een koeler in de voeding en die word ook niet warm.

Ik zou zeggen probeer het eens en kijk hoe warm het wordt.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik denk dat wattage van de voeding niet zo heel veel zegt, maar meer hoe hij belast word. Dus wat hang je er aan?

Ik heb laatst een pentium 3 600/tnt2/40giegHD/250watt zo'n papst in de voeding gezet, en dat werkt prima, doe lucht die uit de koeling komt is nauwelijks warm.

specs

Verwijderd

Met een 19.4 CFM fan kun je bij een maximaal toegestane temperatuurstijging van 10°C zo'n 108W dissiperen (bron: EBM/Papst: Selection Guidelines en CME Faq: # Airflow). Maar het simpelste is het om het gewoon uit te proberen en ondertussen de temperatuur van de lucht te meten bij een belast systeem, tenslotte verschilt het nogal per systeem/opstelling.

HeldereM: voortaan even opletten op de topicdatum, in dit geval is het nl. nogal een belegen topic van meer dan 2 jaar oud ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.