Toon posts:

[MySQL] Temporary table werkt bij mij niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een het volgende SQL statement geef in phpMyAdmin,
code:
1
2
3
CREATE TEMPORARY TABLE tmp SELECT * FROM table1;
INSERT INTO tmp SELECT * FROM table1;
SELECT * FROM tmp;

wordt de inhoud van table1 niet weergegeven. Als ik de select weglaat, wordt er ook geen foutmelding gegeven, dus ik neem aan dat er wel een temporary table gemaakt wordt.

Ik weet dat een temporary table alleen bestaat zolang die met de database geconnect is.
En ik draai trouwens een webserver op winnt

Wie kan mij helpen? :?

• Johannes
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-08 21:32
Ik snap niet waarom je na je CREATE TABLE ... SELECT, alsnog een INSERT ... SELECT doet, zo krijg je toch alleen maar dubbele data? Maar ik denk niet dat dat je probleem is.

Je zou eens kunnen proberen SHOW TABLES uit te voeren na je eerste query. Werkt het trouwens wel als je table niet temporary maakt?

Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 februari 2002 08:23 schreef Johannes het volgende:
Ik snap niet waarom je na je CREATE TABLE ... SELECT, alsnog een INSERT ... SELECT doet, zo krijg je toch alleen maar dubbele data? Maar ik denk niet dat dat je probleem is.

Je zou eens kunnen proberen SHOW TABLES uit te voeren na je eerste query. Werkt het trouwens wel als je table niet temporary maakt?
Ik moest inderdaad niet nog een insert doen na de create table. Als ik TEMPORARY ertussenuit laat, dan doet ie het wel.
Show tables zal ik zo even checken of dat werkt. In phpMyAdmin niet, maar bij phpMyAdmin is het volgens mij zo dat als je meer dan 1 query hebt geeft die zowiezo nooit een output geeft.

Verwijderd

staat autocommit misschien aan? zoja, zet het uit.

edit:

o, je gebruikt phpMyAdmin.[quote]
Ik weet dat een temporary table alleen bestaat zolang die met de database geconnect is.
En ik draai trouwens een webserver op winnt
[/quote]

Oja, ik dacht dat een temporary table heel wat anders doet.
(nml. de gegevens van de transactie wissen bij een commit of rollback, de tabel blijft dus gewoon bestaan.
je insert de gegevens, je commit (autocommit)-> gegevens worden gewist, je select -> tabel is leeg )