Toon posts:

stereotoren aan pc. Moet je die 2 aarden?

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
IK heb een soundblaster live 1028. Heb ook een versterker/receiver van Sony. De geluidskaart is verbonden met de stereotoren met de kabel met 2 tulpstekkers aan de ene en aan de andere die gewone stekker, aan de kant van de gewone stekker is hij verlengd met 3 meter.

Ik heb een probleem met het opnemen van muziek van mijn minidisk speler naar mijn pc. Ik plug de kabels gewoon correct, maar er ontstaat vervolgens een enorme ruis. Volgens mij is die kabel electrisch geladen. ik krijg er soms een schok van. Moet je de stereotoren aarden of dat draad? En zo ja HOE :?

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 09:31
Denk dat aarden wel wenselijk is ja :D
Gewoon met een kabel naar een randaarde doorpluggen.
Je kunt gewoon het cassis van je PC gebruiken, kweet niet of je stereo ook zo in elkaar zit dat je de cassis kan gebruiken om te aarden.
(ik heb ze beiden ook gewoon geaard, nooit last van ruis)

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik kan gewoon de stereotoeren en de pc aarden dmv een leiding te leggen naar een geaard object?

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:42

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Je hoeft er maar 1tje te aarden want via de massa van je audiokabel is de ander dan ook geaard.
edit:
hier stond een foutje

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

• real[B]art
  • Laatst online: 20:42

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Op maandag 25 februari 2002 01:07 schreef Martie het volgende:
Dus ik kan gewoon de stereotoeren en de pc aarden dmv een leiding te leggen naar een geaard object?
Yup, het makkelijkst is om je pc gewoon op een stopcontact met randaarde aan te sluiten. Heb je dat niet dan kun je ook je verwarming als aarde gebruiken, dat werkt in de meeste gevallen ook aangezien een verwarming geaard behoort te zijn.

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

• JvS
  • Laatst online: 07:25

JvS

Ik heb hem zelf ook

Als je last van een brom hebt,
lees:
http://www.z74.net/FAQ-Brom.txt

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik de tulpstekker van mn stereotoren vastpak en in de pc wil steken krijg ik een (lichte) schok. Er staat dus stroom op. Aangezien ik op een studentenkamer zit is er nergens in mijn kamer een geaard stopkontact!!!
Dat zal mijn probleem wel zijn. Kan ik ergens van de muur zo'n contactdoos schroeven en zit daarachter dan een aardedraad? Zodat ik een wanddoos MET aarde kan aanschroeven? Of toch Pc met draad aansluiten op bijv verwarming???? :?

• nimm2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-04 22:24

nimm2

.

UTFS!

zoek eens op 'aarden' voor de grap!

Verwijderd

Misschien moet je ook nog wel geaarde kabels nemen.

• JvS
  • Laatst online: 07:25

JvS

Ik heb hem zelf ook

Heb je m'n link uberhaupt wel gelezen? Het ligt aan je kabel van je TV of radio, trek die er eens uit en geniet van de bromvrije geluid...

[topic=461894/1/100]

dit topic loopt nu actueel over brommen enzo, kijk daar ook even

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.