sofwarematige versterker

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

• eelcoo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-08-2025
weet iemand of er progjes bestaan waarmee je het volume van je geluid harder kunt zetten als hij al maximaal staat (zowel op headset als volumecontrol)??

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:37

JT

VETAK y0

Op maandag 25 februari 2002 00:39 schreef -=Eelco=- het volgende:
weet iemand of er progjes bestaan waarmee je het volume van je geluid harder kunt zetten als hij al maximaal staat (zowel op headset als volumecontrol)??
Is ook wel kewl als ze een chippie uitvinden die je motor softwarematig ff 100 pk extra geeft.....snap je waar ik naartoe wil ?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Op maandag 25 februari 2002 00:41 schreef JT het volgende:

[..]

Is ook wel kewl als ze een chippie uitvinden die je motor softwarematig ff 100 pk extra geeft.....snap je waar ik naartoe wil ?
Sommige mp3's zijn hard opgenomen en sommige zacht... Met normaliseren kun je het volume van een reeks +/- gelijk maken. Denk dat hij zoiets bedoeld. Dat is ook puur softwarematig volume toevoegen/verwijderen als het ware.

• Killemov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 10:31

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

Nou niet helemaal ... Ik dacht dat de SBLive!-software ergens een registry setting heeft waarin het ECHTE master volume staat. Standaard staat deze maaar op 80% oid. FF verder zoeken dus.

Hey ... maar dan heb je ook wat!

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 00:39 schreef -=Eelco=- het volgende:
je geluid harder kunt zetten als hij al maximaal staat
nee, was dat maar waar

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:18
iew... cool... disco'tje houden met mijn 0.5 watt 4 ohm pc-speaker... (8>

nee dus

• bazs2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Op maandag 25 februari 2002 00:44 schreef pelican het volgende:

[..]

Sommige mp3's zijn hard opgenomen en sommige zacht... Met normaliseren kun je het volume van een reeks +/- gelijk maken. Denk dat hij zoiets bedoeld. Dat is ook puur softwarematig volume toevoegen/verwijderen als het ware.
Idd, maar dit is geen realtime oplossing.
Hiervoor moet je de muziek dus bewerken.
Ook heb je dan de grote kans dat je de muziek overmoduleerd en dat de kwaliteit achteruit gaat.
Ook lijkt mij het niet echt lekker voor de SB wanneer dit gebeurt, die moet deze harde signalen namelijk verwerken.

Met andere woorden, wat de topicstarter wil is vrijwel onmogelijk.

edit:

Kwaliteit met een d? |:( :P

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 11:34 schreef bazs2000 het volgende:

[..]

Idd, maar dit is geen realtime oplossing.
Hiervoor moet je de muziek dus bewerken.
Ook heb je dan de grote kans dat je de muziek overmoduleerd en dat de kwaliteit achteruit gaat.
Ook lijkt mij het niet echt lekker voor de SB wanneer dit gebeurt, die moet deze harde signalen namelijk verwerken.

Met andere woorden, wat de topicstarter wil is vrijwel onmogelijk.
Compressie (want zo heet dat waar je het over hebt) kun je gewoon realtime doen hoor, dat is geen probleem. Het is gewoon een effect dat het volume aanpast aan de hand van het volume van hetzelfde signaal, zo kun je inderdaad zachte passages wat harder zetten, te harde evt iets terugdraaien zodat alles 1 niveau krijgt.

Maar dat heeft verder allemaal niks met het onderwerp te maken; je kunt je geluikdskaart niet harder zetten dan-ie kan.

• bazs2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Op maandag 25 februari 2002 11:44 schreef MrShaggy een zinvol stukje text. :)
Een compressor-limiter-effect idd.
Maar daar zal het niet harder van worden, ja de zachte passages, maar de harde passages blijven net zo hard.
Die kun je niet meer versterken.

Deze methode is trouwens om overspraak tegen te gaan.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:56

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 25 februari 2002 11:49 schreef bazs2000 het volgende:

[..]

Deze methode is trouwens om overspraak tegen te gaan.
Of om dynamische stukken op een laag volume te kunnen afluisteren :). Als ik s'avonds weleens cabaret luister, zou een beetje compressie best welkom wezen namelijk :o.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
met winamp equalizer kun je de hele zooi gewoon harder zetten. (het preamp schuifje)

als je dat met een goedkope soundkaart doet raakt de boel echter overstuurd en das niet fijn voor je boxen. met een sb live levert het niet veel problemen op volgens mij.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:56

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 25 februari 2002 11:52 schreef smvs het volgende:
met winamp equalizer kun je de hele zooi gewoon harder zetten. (het preamp schuifje)

als je dat met een goedkope soundkaart doet raakt de boel echter overstuurd en das niet fijn voor je boxen. met een sb live levert het niet veel problemen op volgens mij.
Wel hoor :o. Softwarematig digitaal overstuurd signaal gaat op elke geluidskaart bijzonder slecht klinken

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-08 16:53

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Op maandag 25 februari 2002 11:52 schreef smvs het volgende:

jah dus het gaat vaak snel fout, de beste methode is om die mp3 te verbouwen. maar dan moet je hem denk ik eerst in .wav zetten. oftewel, veel werk

• Bert-Jan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-02-2024
[ik kick dit topic maar aangezien er al eentje is]

tja, kijk het probleem is dat het geluid niet hard genoeg gaat met films enzo, en in winamp kan ik met mp3'tjes ook het preamp schuifje gewoon omhoog zetten en het klinkt totaal niet overstuurd ofzo hoor :?
En als winamp het kan met mp3, dan is er toch vast wel een programmatje dat dat kan met alles wat je computer aan geluid eruit wil knallen :) (hoewel ik het niet kan vinden :@).
Als er nou niet zo'n programmatje is (wat de makkelijkste oplossing is imo) dan moetik zelf maar een klein voorversterkertje pielen, want soms vind ik het écht veel te zacht allemaal =]

Verwijderd

heb je wel alle instellingen goed staan??

(bij geluiden en audioapparaten in je config)

• Bert-Jan
Verwijderd schreef op 07 April 2003 @ 01:36:
heb je wel alle instellingen goed staan??

(bij geluiden en audioapparaten in je config)
zover ik weet wel, alles op max, ik zou niet weten waar ik verder moet zoeken :? ik heb ook nog wat andere drivers geprobeerd maar scheelt niet echt

• Necrobic
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\RTC\AudioRender\SB Audigy Audio [FF00]]
"DefaultVolume"=dword:00007fff

Heb verders niets kunnen vinden in het register met betrekking op volume en mijn audigy
Heb hem op dword:000ffff gezet en het lijkt harder te gaan maar kan het niet testen. Heb geen db meter :(

Ik heb alles, ik mag alles en ik kan alles.

• Bert-Jan
ik kan niet zo'n sleutel vinden ergens in het register, heb een uur lopen zoeken ofzo :(

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 19:58
search

Alles wat valt te verzinnen over softwarematig het geluid versterken is al eens aan de orde geweest.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.