KT7 Bios

Pagina: 1
Acties:

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-09 19:12
Als ik boot dan gebeurt er nix tenzij ik eerst via de jumper CMOS discharge dan kan ik wel booten en ook in m'n setup komen allen ik kan niet aven dan zogauw als ik save dan start ie weer niet op en moet ik de jumper weer gebruiken. Ik kan er wel langs en in windows komen maar dan blijft er een fout volgens mij.
Ligt dit soms aan mijn BIOS? Zo ja kan iemand mij een update url geven?

btw: Duron 600 op een abit KT7

THX

Verwijderd

Volgens mij is er een grote party KT7's die dit probleem hebben. Ik kocht laatst een KT7. Nadat ik alles in elkaar had geknutseld startte de pc niet op. Ja, met 3 piepje wat betekend dat er een probleem is met de videokaart. Nadat ik mijn ViperII eruit had gehaald en een gewoon oud PCI kaartje erin had gezet startte hij wel op. Toen ik in de BIOS keek bleek dat AGP uit stond! Beetje raar! Als ik de standaard settings laade vanuit de BIOS en opnieuw opstartte deed de pc wederom niets meer. Pas nadat je de voedingsstekker uit de pc haalt en hem er weer in stopt start de pc weer op. Ook gebeurd het heel vaak dat ineens de snelheid in de BIOS op 500mhz staat, terwijl het wel een 850 is! Ik heb dit bord terug gebracht met de melding dat hij defect was. Nadat ze een andere KT7 in mijn pc zette bleek dat dat bord dezelfde mankementen had. En ook de rest van de partij +/- 25 borden bleek hetzelfde probleem te hebben. Dus misschien heb jij ook wel zo'n bord uit de maandagmorgen serie.

Grtz.
-=Magic=-

• RutgerJan
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-03-2022
Misschien dat je aan deze URL wat hebt: go.to/kt7faq. Staat veel info etc op over KT7. Misschien dat je een nieuwe BIOS moet flashen. Heb ik ook net gedaan.

Heb alleen nog steeds problemen.
-Als mijn compu een tijdje aan heeft gestaan en ik start hem opnieuw op, post ie niet. Het lijkt er dan op dat ie een tijdje moet afkoelen, en dan doet ie ut weer. CPU temp is maar max 50oC. Verder heb ik al 2 verschillende videokaarten geprobeerd, maakt niets uit. (O ja, met Duron 650, zelfs @650)
-In de User Manual staat op p 3-29 een screendump. De bovenste menu regel is: ACPI function. Dat menu item heb ik niet. Jullie wel? Waar kan dat aan liggen?
-CPUIdle software wil niet werken. Moet volgens mij aan mobo liggen.

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-09 13:28

Robert

You have your answer..

hmm dat mobo heeft hiero ook een beetje probs met mijn Diamond Stealth...in win98 als ik de drivers install dan is het bij opstarten een BSOD en moet ik dus de drivers weer uninstallen voordat ie het doet...vermoed dat dat ook met mobo/bios te maken heeft.

En met een oudere videokaart geeft ie gewoon niks beeld...blijft gewoon zwart als ik opstart maar geen piepjes ofzo..vaagz

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-09 19:12
een antwoord in plaats van neuwe problemen zou wel helpen (-0>