Hercules 3D Prophet All in Wonder 8500DV

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• basvcds
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-01-2024

basvcds

Multimonitormannetje

Topicstarter
Hallo allemaal. ik denk er over om deze kaart te gaan kopen, maar ik heb eigenlijk nog helemaal geen info dr over kunnen vinden. Bij de ATI versie krijg je er extra kabels en een afstandsbediening bij, weet iemand of die ook bij deze dr bij komen ? thx Bass

www.baskoole.com

• basvcds

basvcds

Multimonitormannetje

Topicstarter
hhmz die pagina werkte gisteren nog niet... dr zijn wel een heel stel webstores die ze heeft, maar ik kan ze in geen enkele winkel vinden :( heeft iemand deze kaart al irl gezien ?

www.baskoole.com

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

In de pricewatch staan er al een aantal winkels mee. Specificaties staan wel op de hercules site, maar wat ik daar niet echt uit kan is het verschil tussen de originele ati kaart en deze hercules kaart. Vooral qua snelheid (orig ati kaart op 190/230 ddr) is dat toch wel belangrijk..

En in de pricewatch zitten wel beide kaarten. Betekend dat dat er toch originele ati kaarten in europa bestaan?

Localhost is where the heart is

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-08 18:54
specs:

http://www.hercules.de/aiw_8500_dv/techspecs_aiw_8500_dv.php

snelheid is dus hetzelfde als de ATi

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 19:55

Apie!

Newer, better & confusinger

-----Original Message-----
From: Jornack Hupkens [mailto:jornack@email.com]
Sent: Friday, February 22, 2002 1:03 PM
To: info@guillemot.nl
Subject: Hercules 3D Prophet ALL-IN-WONDER® 8500

Hallo,

kunnen jullie enige indicatie geven van wanneer De Hercules 3D Prophet
ALL-IN-WONDER® 8500 wordt uitgebracht?

tia,

Jornack
--

Antwoord:

Beste Jornack,

De Hercules 3D Prophet ALL-IN-WONDER® 8500DV ligt eind volgende week in de
winkel (onder andere bij Dynabyte).

Bijgevoegd meer informatie.

MvG,
Olivier

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Verwijderd

Hij zit er bij mij in en werkt super. :) Zeer mooi beeld en ook snel(vergeken met mijn TNT2 Ultra ;) ).
Ook de tuner geeft heel mooi beeld. Enkel mijn signaal is te zwak, maar daar had ik met mijn Pinnacle ook last van.

• Apie!

Apie!

versterkertje tussen zetten :?

Blown past falling sands

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 17:00
Nou, ik heb dat ding (van Hercules ook) en alles wat je in die review's ziet zit in de doos, zelfs de kaart is een fotokopie van wat je op internet ziet, Hercules stopt gewoon alles van Ati in hun eigen doos.

Ik denk dat dit een prima keuze is, dit is iig de enige kaart met een tuner erop die ook daadwerkelijk meekan met de huidige 3d kaarten, dat is al meer dan genoeg geweest voor mij.

(ik heb hem bij http://www.ascoautomatisering.nl/ gekocht en ondanks wat er in de shop-survey staat is het toch prima verlopen, ik had hem samen met mijn monitor, zie spec's, gekocht en idd binnen 2 dagen binnen, en veel goedkoper krijg je hem niet ;), ik zou alleen wel ff bellen want hij staat niet helemaal correct op de site).

http://twitter.com/randalpeelen

• Apie!

Apie!

ff een vraagje: bij de amerkiaanse versie zit zoiets als TV-guide (ofzoiets) zit dat er hier ook bij?
en... als ja hoe werkt dat?

Blown past falling sands

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

nee dat werkt alleen met het amerikaanse systeem. wij hebber er hier wel teletekst bij.

ik verwacht trouwens dat ie met een maandje ofzo bij de goedkoopste winkels voor minder dan 400 euro kan vinden. (als je zo'n amerikaans geval zou inporteren vanaf de goedkoopste lokaties, ben je incl btw en verzendkosten ong 385 euro kwijt.. tis alleen NTSC :(

• Apie!

Apie!

ik denk dat het aanbod van europesche zenders gewoon te divers is om zo'n service aan te bieden hiero ;(

Blown past falling sands

Verwijderd

Gisteren de Radeon AIW 8500DV binnen gekregen...
Installatie verliep redelijk (pas op, er zit ook een refreshrate instelling verstopt onder 'weergave'/monitor)
Video-capture is nog niet (goed) gelukt. Er verschijnt een rare balk (met videobeeld) aan de bovenkant, kleur is niet goed, geluid is weg....PAL/NTSC probleem?

Hmmmm..misschien aardig om forumpje te starten....hoe doe ik dat, of hoe zie ik of er al eentje is (sorry, newbie).

Dit is wel een vette kaart hoor!

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

drivers misschien?

Is het dan verder dezelfde kaart voor en PAL en NTSC?

• basvcds

basvcds

Multimonitormannetje

Topicstarter
Als ATI eigenlijk geen kaarten in de EU uitbrengt, betekent dat dan dat alle kaarten van ATI ntsc zijn ?

www.baskoole.com

Verwijderd

Het is een iets andere kaart, op de US versie zit een draad-aansluiting om de (coax)kabel aan te sluiten (dat zie je ook op de foto's -http://www.ati.com/na/pages/products/pc/aiw_radeon_8500/index.html-. Op deze zit een normale coax aansluiting (ik had trouwens liever die andere gehad -minder dB verlies, maar goed....-).

TV-kabel trouwens nog niet aan kunnen sluiten, de aardlekschakelaar knalde er iedere keer uit, ook toen alle stroom eraf was...zelfs van de kabel-versterker!

Drivers zijn de laatste 'Recommended' die ATI op de site had staan.

• Apie!

Apie!

heeft 1 van jullie al tv-uitzendingen gecaptured? Dat is 1 van de main reasons waarvoor ik dat ding wil hebben eigenlijk.

Blown past falling sands

Verwijderd

Dat gaat dus niet als je aardlek er steeds uitknalt op het moment dat je de kabel probeert aan te sluiten.....

• Apie!

Apie!

brood....

heb je al naar hercules gemailed?

Blown past falling sands

Verwijderd

Yep, gisteren, nog niets gehoord.....

• Apie!

Apie!

kheb in forums wel problemen met 8500DV gezien, maar deze benk nog niet eerder tegengekomen. hmmm hopelijk heb je "gewoon" een defect exemplaar en krijg je een nieuwe.

Blown past falling sands

Verwijderd

Heb je nog een paar goede adressen met forums?
Ik zoek me helemaal gek, maar kan weinig vinden!

Thanx in advance

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:32
heeft een van de 8500Dv ownerz al geprobeerd of software als cablecrypt werkt met de nieuwe radeon?

wil nl 7500dv kopen (vind de 8500 toch net iets te duur).

• Apie!

Apie!

op het Rage3D forum hebben ze een aparte afdeling voor de 8500DV en voor de rest zou ik zeggen: google, maar daar heb je niks aan denk ik...

Blown past falling sands

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

Ik heb ze nog ff gemaild:
Er is geen verschil tussen de ATI kaart en de 3D Prophet AIW 8500DV.
ook nog wel interessant:
De maximale afstand van de afstandsbediening is ongeveer 7 a 8 meter.
edit:

De prijs begint ook al te zakken.. die 400 euro over een maand die ik hierboven voorspelde komt wel uit.. 480 intussen al. Toen de thread begon zaten we rond de 520.

De originele van Ati, die dus precies gelijk is aan die van hercules, is nog 490 euro..

• marcelt
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 09:54
Voor toekomstige kopers van de 8500dv:
Het werkt op geen enkel manier samen met de Audigy Player! M.n. de tv-functie werkt gewoon niet met deze geluidskaart in je systeem.
Helaas uit eigen ervaring moeten opdoen, na installatie van andere kaart (sblive) geen probleem meer. 'Dikkere' audigy's schijnen geen probleem te zijn.

(andere bron: forum van Rage3D)

Shit does not happen, it's being produced

• Apie!

Apie!

Radeon8500: al nieuws? ik zag dat je thread gesloten was...

Blown past falling sands

Verwijderd

Yep,
Hercules zei dat de drivers van de chipset (Intel) ge-update moesten worden.....hielp niet.

Toevallig kwam ik gisteren achter het volgende:
Als je de Win-XP Movie Maker goed instelt (bestand/opnemen) op bv 720x576, dan werkt het ineens in alle programma's!

Ik ben zwaar onder de indruk van de prestaties, ook op gaming-gebied, maar zeker het capturen van analoge én vooral DV video is perfect (prijs/prestatie!). En dan die remote-control.....ATI ROELT..BIG TIME!

Het aardlekprobleem is trouwens nog steeds niet opgelost, is volgende project......misschien iets met versterkers, aarde van de PC etc. etc....

• Apie!

Apie!

ah mooi dat gaming performance ook wel goed zit :)
heb jij geen last van het Audigy player probleem, of heb je geen Audigy player?

Blown past falling sands

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

€443 nog maar..t wordt alweer minder..

Verwijderd

'k Heb een Safeway 4 channel (€8,50), good enough for me...
Als ik een echte kaart wil, dan wordt dat zeker een Terratec!

Aardeprobleem is ook opgelost....gewoon de buitenmantel even tegen een kaal stukje kachel aanhouden.....weg potentiaal-verschil.....

38 kanalen, WAUW!
VOD, WAUW!
TV-capturen, WAUW!
Cable Crypt, WERKT NIET!

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

kaart is weer ietsjes in prijs gezakt :P

Wat is er mis je cable crypt dan? werkt ie helemaal niet of foutmeldingen?

• DarkChylde
Op dinsdag 12 maart 2002 12:04 schreef Radeon8500 het volgende:
'k Heb een Safeway 4 channel (€8,50), good enough for me...
Als ik een echte kaart wil, dan wordt dat zeker een Terratec!
.....
38 kanalen, WAUW!
VOD, WAUW!
TV-capturen, WAUW!
Cable Crypt, WERKT NIET!
jammer dat cable crypt niet werkt, dan had ik zeker de 8500dv genomen...

zit nu dus te twijfelen tussen de 7500aiw en de gewone 8500.

ik speel nl vrij weinig games, maar heb wel die remote nodig. in mijn huidige setup staat mijn pc in mijn werkkamer en wordt het signaal via een gigasetje naar mijn breedbeeld gestuurd. maar ik moet wel mijn pc kunnen besturen vanuit mijn woonkamer....

dilemma's, dilemma's :?

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

• DarkChylde
Op woensdag 13 maart 2002 23:54 schreef SilentStorm het volgende:
AIW 7500 waarschuwing.
bedankt voor de waarschuwing, nu ben ik helemaal het spoor bijster :9

denk dat ik maar wacht tot de r250 core uit is en dan of die neem of een in prijs gezakte 8500dv...

• DarkChylde
hmm, ik geloof dat de oplossing er is.

http://www.hothardware.com/

als het stukje leest, dan hebben ze het over een 8500dv op full speed! dus 275/550 *D

oh, ja, hij heeft ook nog 128 mb >:)

maak me alleen een beetje zorgen over de prijs

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

Oh and see those tiny little BGA DRAMs on there? $100 says this thing will overclock better than any ATi board yet! We look forward to seeing this one in the HotHardware Labs soon!
yawks :P ik wil ook!

Alleen geen geduld voor om te wachten tot ie betaalbaar is. Bovendien ben ik ook maar een (8> arme student.. anders krijg ik nooit zo'n ding binnen. Zodra die iets onder de €400 zit koop ik m.. dat moet voor het eind van de maand lukken schat ik zo..

> r250 core

ja die zal de prijs straks ook behoorlijk drukken. Vooral als ze daarbij ook weer een dv versie aankondigen. Enig idee wat voor datum daarvoor staat op dit moment? heb ik helemaaal niet gevolgd

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

Is er iem met die kaart die alvast wat kan zeggen over de afstandsbediening? in hoeverre is ie programmeerbaar?

• marcelt
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 09:54
Afstandbediening heeft 6 knoppen die je kunt programmeren.

Shit does not happen, it's being produced

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

willekeurig of als functietoetsen? (bv pijltjestoetsen tab en spatie kun je zowat alles, vooral icm windowsknoppen..)

wat is er met die 2 duitse winkels gebeurd?

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Die 6 prog toetsen zitten wel verspreid over de toets indeling

twee boven en vier rond de onderste cursor met het OK knopje in het midden.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• The_Woesh
  • Laatst online: 10:49
Mischien gewoon dom, maar de normale radeon 8500 ondersteund dual monitor, nu heb ik het gevoel, wegens dit plaatje, dat deze dat niet doet, alleen dus monitor + TV of vergis ik me?

• Lars
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11-2021
Klopt, de AIW ondersteunt geen dual-monitor, Alleen maar een monitor en een tv. Viel mij ook op/tegen toen ik de kaart binnen kreeg, :'(

• The_Woesh
  • Laatst online: 10:49
Op woensdag 03 april 2002 12:38 schreef Lars het volgende:
Klopt, de AIW ondersteunt geen dual-monitor, Alleen maar een monitor en een tv. Viel mij ook op/tegen toen ik de kaart binnen kreeg, :'(
Best jammer ja, ik ging juist naar de radeon kijken omdat ik erachter kwam dat de Matrox Marvel G450eTV dat ook niet ondersteunde :'(. Dan toch maar voor een Milleunium G450 met een los TV tuner kaartje.

• Apie!

Apie!

dan is de uitspraak
HYDRAVISION II™ technology for single or dual-screen display
toch best wel misleidend vind ik...
hoewel daar onder weer staat
Monitor display (DVI or VGA) simultaneous with TV Out
maar toch...

Blown past falling sands

• MankE NeliZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 06:49

MankE NeliZ

Geen matches

Ik heb net een nwe pjoeter gekocht en daar zit ook een 8500 DV in. Ik schrok me wel rot toen ik voor het eerst 3dmark draaide - met standaard drivers van de CD had 1941 marks! :)

Na het updaten van de drivers steeg de score gelukkig naar 7700.

Ik heb ook nog een vraagje: als ik RadeonTweaker gebruik en de kaart probeer te o/c'en, dan krijg ik een soort van runtime error in het proggie >> 'setclk_open() failed'. Heeft iemand hier een oplossing voor, ik ben nl wel benieuwd hoe ver ik hem kan pushen! :)

Ik ga morgen maar eens aan de slag met alle andere features van de kaart...ik denk dat ik de dag wel doorkom! >:)

In Kazachstan we say a woman with a book...is like a horse...with wings!

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

Ik zie hier een hoop mensen die de kaart al hebben.. ik neem aan dat jullie ook geen manier hebben om m goedkoper te krijgen dan die 475 in de pricewatch? Ik zag zel bijvoorbeeld in een tsjechische winkel (na een hoop vertaalgepruts) de kaart voor 310 euro.. ze shippen alleen niets naar het buitenland.. (http://www.computershop.cz/)

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen of de ViVo functie nog is verbeterd ten opzichte van de Radeon 64 MB DDR ViVo? (die heb ik)

Je kunt als het goed is via de tuner, maar ook nog steeds gewoon via composite analoog MPEG2 opnemen. Of dat dus een zuiverder en minder 'lichtheids-trillerig' beeld geeft als de Radeon 1?

Want zover als ik begrepen heb is de Rage Theater chip exact dezelfde :?

Verwijderd

Ik stel dus hele moeilijke vragen? :o

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Ik kan alleen op MPG1 capturen TV tuner beeld is goed.
Bij MPG2 krijg ik MP2 bestanden en die kan ik niet afspelen alleen geluid.
Heb wel al 'n VCDtje gebrand van 'n Composite capture en zag er goed uit. Op de monitor minder maar op de TV met stand alone DVD speler is het goed.

Heb 'n TB1400B PC2100@PC1600

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

Van het kleine aantal mensen dat een radeon 8500dv heeft moet je er ook net eentje treffen die eerst al met de vivo gewerkt heeft.. Dat aantal wordt natuurlijk wel met de dag groter.. dus het antwoord komt nog wel..

Het enige wat ik erover kan vertellen is dat de tuner in eerste instantie wat problemen gaf. Dit ligt echter waarschijnlijk aan dat dit geen PAL versie is..

Verwijderd

Nou ja .. als je de DV versie koopt doe je dat niet voor niks natuurlijk. Hij is duurder en trager, maar wel met ViVo. Dus die keuze maak je bewust.
Pagina: 1