Beeld flikkert bij games

Pagina: 1
Acties:

• Lezzz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-10-2013

Lezzz

Nunc id vides - Nunc ne vides

Topicstarter
Ik weet ook niet hoe ik het anders moet omschrijven.
Ik heb in de search gekeken of er al een specifiek onderwerp is, maar dat viel tegen. Vandaar dit nieuwe topic.
Ik speel mijn games op 1152x864 en bij snelle bewegingen krijg ik geflikker. Nou weet ik niet of dat aan mijn kaart ligt (GF2 MX400 @ 240/200) of aan mijn monitor (die maximaal 75 Hz aankan bij die resolutie). Het komt vooral voor bij stroboscopische effecten (zoals dynamic lighting bij RTCW) of als ik V-Sync aan heb staan (alhoewel normale mensen dat niet aan hebben :)). Ik ga binnenkort een Radeon 8500 aanschaffen (nee, geen GeForce4, a.u.b. geen reacties daarover), dus ik vroeg mij af of dat geflikker dan verleden tijd is.

A pc is like a work of art; it's never finished

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hmmm, ik denk toch dat je VSync uit hebt staan zoals jij het beschrijft. Namelijk dan heb je soms bij snelle bewegingen dat het beeld uit 2 plaatjes is opgebouwd waarbij de ene verschoven is ten opzichte van de ander.

• Lezzz

Lezzz

Topicstarter
Hmmm, ik denk toch dat je VSync uit hebt staan zoals jij het beschrijft. Namelijk dan heb je soms bij snelle bewegingen dat het beeld uit 2 plaatjes is opgebouwd waarbij de ene verschoven is ten opzichte van de ander.
Ik heb het ff gecheckt bij SS Tech Test en ik kan niet zeggen dat het flikkeren minder was met V-Sync aan of uit. Is het dan toch de refresh?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Gebruik je win2k/xp? Dan heb je denk ik te maken met de 60Hz bug. Om die kwijt te raken moet je even de NVratefix downloaden. die staat in de meuktracker :)

edit:
Hier kun je die patch vinden :)

• Lezzz

Lezzz

Topicstarter
Op maandag 25 februari 2002 00:14 schreef Pollewob het volgende:
Gebruik je win2k/xp? Dan heb je denk ik te maken met de 60Hz bug. Om die kwijt te raken moet je even de NVratefix downloaden. die staat in de meuktracker :)
Dank u, maar die had ik al (ik gebruik idd win2k). Als het 60 Hz was geweest, dan had ik het wel gemerkt btw :). Nee, dat is het niet... Wel bedankt voor de input.

Verwijderd

Lijkt verdacht veel op het probleem dat ik ook heb sinds kort met mijn GF3.

Klopt het dat je er alleen last van hebt bij OpenGL games?

• Lezzz

Lezzz

Topicstarter
Lijkt verdacht veel op het probleem dat ik ook heb sinds kort met mijn GF3.

Klopt het dat je er alleen last van hebt bij OpenGL games?
Hmmm, ik heb het bijv. bij Half-Life met zowel OpenGL als D3D, dus of het OpenGL-afhankelijk is, dat denk ik niet echt.

• TweakerNummer
  • Niet online
Op maandag 25 februari 2002 00:06 schreef Lezzz het volgende:

[..]

Ik heb het ff gecheckt bij SS Tech Test en ik kan niet zeggen dat het flikkeren minder was met V-Sync aan of uit. Is het dan toch de refresh?
Als het echt flikkeren is dan toch de monitor. Alles onder de 100 HZ geeft koppijn bij mij. Er was geloof ik een of andere driver die altijd VSync op uit had staan, wat je ook koos bij de NVidia instellingen.

• THxZ0NE
  • Laatst online: 18-08 23:05
Ik kan dus sommige spellen ook niet spelen en dat komt omdat T&L aanstaat, zodra ik het uit zet heb ik totaal geen last meer van het flikkeren.
Ik gebruik hier zo'n geforce tweak utility voor.
Pagina: 1