Toon posts:

[DNS W2K] Zone not loaded by DNS Server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer mijn netwerk te voorzien van een caching DNS Server met behulp van Windows 2000 Server. De DNS servers die ik moet gebruiken zijn: '195.130.132.22' en '195.130.132.21'.

De server is een Primary Domain Controller.
- Bij DNS heb ik de "." zone verwijdert.
- De zone van het netwerk ("fox.local") heb ik laten staan.
- Daarna heb ik een "Standard secondary" zone aangemaakt (met de naam "Internet") waarin ik deze 2 DNS servers van mijn ISP aangegeven heb.

Probleem is dus dat deze zone niet start. Iemand een ideetje?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Op zondag 24 februari 2002 22:40 schreef Fox3613 het volgende:
[..]
- Daarna heb ik een "Standard secondary" zone aangemaakt (met de naam "Internet") waarin ik deze 2 DNS servers van mijn ISP aangegeven heb.

Probleem is dus dat deze zone niet start. Iemand een ideetje?
Ja, da ga nie werke natuluk. DNS-manager starten, rechts klikken op je server, properties en dan forwarders aanklikken. Daar "195.130.132.22" en "195.130.132.21" invullen. Die zone "internet" kun je wegflikkeren

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 februari 2002 22:51 schreef Brahiewahiewa het volgende:

[..]

Ja, da ga nie werke natuluk. DNS-manager starten, rechts klikken op je server, properties en dan forwarders aanklikken. Daar "195.130.132.22" en "195.130.132.21" invullen. Die zone "internet" kun je wegflikkeren
Bedankt, ik zit dit vanavond proberen. Maar euhm, dus als ik het goed begijp hoeft enkel de zone van het domein "fox.local" blijven staan?

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

_Arthur

blub

Ja want dat is je lokale domein he.
En lees de help files van je NameServer eens want volgens mij snap je het hele princiepe niet.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 februari 2002 11:28 schreef _Arthur het volgende:
Ja want dat is je lokale domein he.
En lees de help files van je NameServer eens want volgens mij snap je het hele princiepe niet.
DNS queries van de clients worden geresolved door de lokale server. Indien het ongekende query's zijn worden ze geforward naar de ISP DNS servers. Zal zoiets, niet?

Maar blijkbaar werkt het nog niet. Externe servers kan ik wel pingen, maar niet resolven. Het interne netwerk werkt wel zoals het hoort. m.a.w. nog steeds DNS problemen met externe servers. :?

Even samenvatten:
Deze server is een Primary Domain Controller met een kabelaansluiting voor de Internetconnectiviteit.
1) DNS: Bij DNS heb ik de forwarding geconfigureerd d.m.v. de 2 DNS servers van de ISP te definiëren. Verder heb ik de zone "." verwijdert. Hierdoor heb ik enkel nog "fox.local" over.

2) NAT: Verder heb ik ook nog "Routing and Remote Access" geconfigureerd als 'Internet connection Server' met NAT. Kan het hieraan liggen (conflict ofzo... na een tijdje begin je echt alles te verdenken |:()?

'k Moet dringend op vakantie! :Z

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 februari 2002 16:35 schreef Fox3613 het volgende:

[..]

DNS queries van de clients worden geresolved door de lokale server. Indien het ongekende query's zijn worden ze geforward naar de ISP DNS servers. Zal zoiets, niet?

Maar blijkbaar werkt het nog niet. Externe servers kan ik wel pingen, maar niet resolven. Het interne netwerk werkt wel zoals het hoort. m.a.w. nog steeds DNS problemen met externe servers. :?

Even samenvatten:
Deze server is een Primary Domain Controller met een kabelaansluiting voor de Internetconnectiviteit.
1) DNS: Bij DNS heb ik de forwarding geconfigureerd d.m.v. de 2 DNS servers van de ISP te definiëren. Verder heb ik de zone "." verwijdert. Hierdoor heb ik enkel nog "fox.local" over.

2) NAT: Verder heb ik ook nog "Routing and Remote Access" geconfigureerd als 'Internet connection Server' met NAT. Kan het hieraan liggen (conflict ofzo... na een tijdje begin je echt alles te verdenken |:()?

'k Moet dringend op vakantie! :Z
Configuratieprobleem opgelost na een herinstallatie van W2K Server. :?
Pagina: 1