Toon posts:

Temp probleem zonder OC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds enige tijd een fors temp probleem, ik heb een Abit BP-6 met Dual Cel 366 (niet OC'd) onder WinXP Pro en de sensoren geven de volgende waardes weer:

idle CPU1 en CPU2 30-32 C
idle system 40 C

stressed CPU1 en CPU2 40-45 C
stressed system 60-70 C

Het vervangen van een niet helemaal lekker functionerende voeding en het plaatsen van een boven de proc's afzuigende case-fan leek zijn vruchten af te werpen, ik had het idee dat misschien de sensor defect is ofzo. Maar ik heb sinds enige weken ook erg vaak (soms 3x in een uur) een verkenner of IE crash, dus vraag ik me af of de temp toch goed wordt weergegeven, iemand enige suggesties??

Alvast bedankt,

Reinoud

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:30

Epsilon

iets klopt er nie
want je systeem kan niet heter zijn als je procs.

Maar zorg es voor wat airflow in je kast
dat zal een boel schelen

Verwijderd

Topicstarter
De grap is dat ik dit in het verleden totaal niet heb gehad, voorheen hingen er 4 cd's en 4 hd's in, dit is nu 2 om 2, heb aan de voorkant een naar binnenzuigende case fan en een afzuigende aan de achterkant boven de proc's

Verwijderd

wel erg vaag.

is je mobo wel goed? niet ergens een beschadiging ofzo?

denk trouwens niet dat je temp sensor defect is. dingen zijn niet kapot te krijgen meestal.

• Da_Patriot
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-08 20:53
Ziet ernaar uit dat je je sensoren hebt verwisseld; case-temp is mijns inziens niet 60C maar eerder 40C......dit is aan de hoge kant, maar zeker niet ondenkbaar. Hoe dit op te lossen? Airflow verbeteren en uitvinden wat nou precies je belangrijkste "heat-source" is in je kees....

suc6

Daikin EHBX04D6V / ERGA04DV | LG WH20S.F5 | Enphase iQ8+ 20 x 410W Qcells |

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat zijn inderdaad wel erg hoge temps.. Met welk programma lees je ze af? En welke temps worden weergeven in de BIOS?

De case temperatuur sensor van de BP6 zit tussen de voltage regulatoren, misschien is het waard om er even een kijkje te nemen, want Abit heeft nogal eens de reputatie om brakke condensatoren te gebruiken (check even of ze niet "bol" zijn).

edit:

Check ook ff deze posting op BP6.com

Verwijderd

Topicstarter
Met deze links zou ik verder moeten kunnen komen, dank je voor je hulp

Reinoud

Verwijderd

Welk programma gebruik je voor het aflezen van deze temperaturen? mij lijkt dat je de (MBM) sensoren verkeerd hebt ingesteld..

Verwijderd

Is dat zo gek dan??
Mijn duron 1 GHZ word ook 65 graden (stressed), temperatuur in case 41 graden.

Eerst was mijn CPU ook iets van 53 graden (stressed) maar toen zat er nog goede koelpasta op, nu niet meer, beetje verrotgegaan.
Kan het daar niet aan liggen, koelpasta die niet meer goed werkt of dat er te weinig opzit, is bij mij dus ook het geval.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op dinsdag 26 februari 2002 11:23 schreef cougar007 het volgende:
Is dat zo gek dan??
Ja. Hij heeft een Dual Celeron bak, da's heel anders dan een oververhit AMD systeempje..

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 11:23 schreef cougar007 het volgende:
Is dat zo gek dan??
Mijn duron 1 GHZ word ook 65 graden (stressed), temperatuur in case 41 graden.

Eerst was mijn CPU ook iets van 53 graden (stressed) maar toen zat er nog goede koelpasta op, nu niet meer, beetje verrotgegaan.
Kan het daar niet aan liggen, koelpasta die niet meer goed werkt of dat er te weinig opzit, is bij mij dus ook het geval.
Gebruik dan tandpasta als noodoplossing! Wel gewone mint nemen, dus gewoon witte tandpasta.. Houdt in tijden van 'nood' mijn XP1700+ @alles default 41graden...
Pagina: 1