CD met kras kopiëren

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-05 18:59
Ik heb hier een cd met een behoorlijke kras erin, soms leest mijn speler het wel goed, soms ook niet, dan krijg ik een wazige error. Nu wil ik die cd kopiëren met Nero zodat ik een 'schone cd' weer heb, zonder krassen, maar gaat dat goed?

Ik bedoel, als Nero geen errors vertoont tijdens het brandproces, is dan de cd helemaal perfect gekopieerd? Of heb je dan nog kans dat ie het gedeelte waar de kras zat ook niet goed heeft gekopieerd?

Edit: typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:33
ik zou zeggen probeer het wat is nu een cdtje?

Check dit en help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppie4ever
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Als ik een cd met flinke kras erin wil kopieren, zet ik deze eerst op mijn harde schijf. Daarna brand ik een nieuwe cd. Dit heeft volgens mij meer kans op slagen dan van cd naar cd branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49374

Je hebt dan nog steeds de kans dat er artifacts zijn in de muziek (rare klikjes enzo).
Er is een heel mooi programma wat een cd geheel leest naar de harde schrijf en die files kan je later via nero weer burnen.
Het heet Exact Audio Copy en staat in de meuktracker van www.tweakers.net .
Je kan natuurlijk ook nog de cd geheel gaan afluisteren na het met NERO inlezen. Maar ik weet niet of je daar zin in hebt ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiXX
  • Laatst online: 01-05 20:20

WiXX

Kijk uit malloot een...

ja en dat noemen we first burn image dus NIET on the fly gaan kopieren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

ik kreeg van heel vroeger uit de cd zaak een hele goede tip.
Gewoon met een zwarte edding stift een streep op de cd zetten ( natuurlijk niet op de zilvere kant *D)
Probeer het maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
Nou, eigenlijk gaat het om een data-cd (zelf gemaakte), maar als ik de cd naar de HD wil kopieren, krijg ik bij een specifiek bestand de melding: Ongeldige MS-DOS-functie. Ik denk dus dat daar de kras zit :(

Tandpasta hielp ook al niet :(

En hoe bedoel je precies met die stift? Gewoon een strepie zetten, en het is weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26436

Hangt er van af of de kras haaks op de tracks staat of niet.

Alst 'ie er haaks opstaat heb je meer kans dat de kopie goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26306

Op maandag 25 februari 2002 02:18 schreef Rummbler het volgende:
Hangt er van af of de kras haaks op de tracks staat of niet.

Alst 'ie er haaks opstaat heb je meer kans dat de kopie goed is.
Inderdaad, en daarom moet je ook bij het schoonmaken van een CD'tje altijd van binnen naar buiten vegen, nooit met de ronding mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
Erg vaag, net weer geprobeerd, nu via de brander en via een cd-romspeler van een andere pc, beide keren lukte het perfect om het bestand te kopiëren, zou het aan de DVD-speler (waar het dus niet lukte) liggen?

Of ligt het aan WinXP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
PS, als blijkt dat het aan de DVD-speler ligt, moet ik hem dan schoonmaken? Of kan er een kabel niet goed vast zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
Update:

ik ben er nu achter dat het helemaal niet aan de kras ligt, het ligt puur en alleen aan mijn DVD-speler, die om een of ander vage reden 1 bestand van de cd niet kan lezen. Alle andere spelers die ik heb geprobeerd lukken dit wel...

Phreak vertelde mij dat ik de IDE kabels van mijn brander en DVD-speler eens om moest wisselen, misschien was die kabel gaar. Dit hielp jammergenoeg niet :(

By the way, de legale cd van Half-Life maakt ook een groot lawaai als ie in mijn DVD-speler zit. Misschien dat de lens niet schoon is ofzo? Dan breng ik hem effe terug naar de computerboer en kijken of ze de lens kunnen schoonmaken...

Ik begin hier het liefst zelf niet aan, bang dat de garantie vervalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-05 04:28
Saekerhett: Probeer de edit-knop wat vaker te gebruiken.. Dit lijkt een beetje op het omhoog-kicken van het topic..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
Op maandag 25 februari 2002 16:12 schreef Twynn het volgende:
Saekerhett: Probeer de edit-knop wat vaker te gebruiken.. Dit lijkt een beetje op het omhoog-kicken van het topic..
was ook stiekum de bedoeling :X :X :P

Edit: maar ik zal het niet meer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39733

Op maandag 25 februari 2002 16:40 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

was ook stiekum de bedoeling :X :X :P

Edit: maar ik zal het niet meer doen.
Nou doet ie het weer...
Pagina: 1