[linux] Soft Raid0 met irritante superblocks

Pagina: 1
Acties:

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:05

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Topicstarter
Ik heb hier een bak met 4 Maxtor 6L080J4 80 gb 7200 rpm hd's in een software raid0. Eerst zaten er 5 van deze schijven in deze raid maar 1 moest eruit, toen werkte het goed. Nu kan ik de raid niet opnieuw aanmaken omdat er superblocks helemaal aan het einde van de schijf niet overschreven kunnen worden, ook de optie --force helpt niet. (de echte optie heb ik gebruikt, maar mag deze niet publiek maken :P )

Alle 4 de hd's zijn ge low level formatteerd met Maxtor Powermax 2.5, dit kun je ook zien door de rauwe data van die schijven op te vragen.

Ik gebruik raidtools v0.92, linux kernel 2.4.17 en de gebruikte distro is Debian (stable release 2.2)

In die bak zit een abit KG7-Raid mobo met ook nog een HPT PCI raid controller.

Ook draait er een andere software raid van WD 100 gb schijven die wel naar behoren werkt.

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-08 14:18

Papillon

Spring 's in the Air...

Heb je de schijven opnieuw geprobeerd te partitioneren? (zou het eerste zijn wat ik had gedaan als er eentje uit de "oude" RAID setup moest, opnieuw opbouwen moet dan toch)

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Topicstarter
Op zondag 24 februari 2002 22:07 schreef Papillon het volgende:
Heb je de schijven opnieuw geprobeerd te partitioneren? (zou het eerste zijn wat ik had gedaan als er eentje uit de "oude" RAID setup moest, opnieuw opbouwen moet dan toch)
Op alle schijven heb ik zelfs fat32 partities gemaakt om die te laten overschrijven, dit hielp niks.

• noNamer
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Wat zijn de exacte commando's die je gebruikt om de raid configuratie aan te maken?
Wil je raid maken over heel je hardeschijven? Of wil je per partitie de raid configuratie maken?

Misschien heb je hier wat aan?

http://unthought.net/Software-RAID.HOWTO/Software-RAID.HOWTO.html

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Topicstarter
Oplossing gevonden: ik probeerde een raid te maken van de complete disks. Nu is er iemand bezig om eerst partities te maken en van die partities een raid te maken en dat lost het probleem op.

Iig bedankt voor de hulp