Toon posts:

Hoe stel ik mijn AGP in??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waar en hoe kan ik mijn AGP instelling veranderen?? Ik heb een viper2 Z200 32MB onder windows 2000 en 98 (multiboot :( ) De mobo is een compaq cr 120, de chipset heb ik geen idee van. Ik heb voor zowel w2k als 98 de meest recente drivers erop staan.

Als iemand het weet hoor ik het graag. :)

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 21:07

DarkSide

theres no place like ::1

En wat wil je veranderen.
AGP Aperture size (in bios)
AGP 2x/4x (Op videkaar en bios)

Bios moet het dus wel ondersteunen allemaal.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Welke instelling heb je het over?
De meeste agp instellingen kun je instellen in je bios.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Topicstarter
Idd de 2x/4x...en misschien nog andere dingen :) Onder w2k is het instellen van mijn videokaart trouwens enorm lastig, maar dat ligt aan die driver :(

In ieder geval bedankt :)

• knarfyboy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-08 21:56
Wat betekent dat eigenlijk, die "aperture size". Maakt het uit als die op 64 of 128 mb staat ingesteld. Mijn mobo kan ook op 256??

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Op zondag 24 februari 2002 22:47 schreef knarfyboy het volgende:
Wat betekent dat eigenlijk, die "aperture size". Maakt het uit als die op 64 of 128 mb staat ingesteld. Mijn mobo kan ook op 256??
Dat is de maximale ruimte die van het gewone geheugen gebruikt mag worden in AGP-mode. Dus in feite een soort van 'verlengde' van het geheugen op je videokaart. In principe wordt het niet zoveel gebruikt omdat alle textures wel in 't geheugen van de videokaart passen. Bovendien krijg je een behoorlijke framedrop wanneer het gewone geheugen gebruikt wordt ('t is immers (meestal) veel trager dan het geheugen van je videokaart). De standaard waarde is 64 maar levert nogal eens wat problemen op. Hogere waarden kunnen voor onstabiliteit zorgen.
Pagina: 1