Toon posts:

[ Adobe Premiere ] afiteling probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan zo een aftiteling maken, geen probleem. Maar ik kan het alleen als simepele text:
code:
1
2
3
4
5
             Weerman:
          Piet Paulusma

Credits:
         Peter Van Oelewapper

Maar ik wil het graag zo hebben:
code:
1
2
3
            Credits:
     Piet Klaasen     Piet Paulusma
     Henk Oelewapper     Peter Oelewapper

MAW met tabellen indeling ofzo... kan dat??

Verwijderd

gebruik je die titel-functie in premiere?
niet doen, is crap.
maak je aftiteling in photoshop en animeer hem in premiere of after effects. gebruik 32bit targa's voor alpha effecten.

Verwijderd

Topicstarter
Kewl ik kwam over als expert blijkbaar :D Dank voor je reactie maar kben een supern00b met photoshop / after effects / premiere (vandaar de title functie) :)

Maar... plz je tip in iets duidelijker NL? :D THNx :D

Edit> ik ben smileyziek geloof ik!

Verwijderd

zo moeilijk was ie niet hoor ;)
er zit een 'speciale' aftitel functie in premiere, het enige wat ik maar wilde zeggen is dat je die niet moet gebruiken.

maar laat ik eerst eens vragen waar je het van plan was mee te maken?
ik zou het in photoshop doen vanwege de mogelijkheden die het biedt, zo'n tabel indeling is hiermee ook geen probleem.

zo te horen moet je die 32bit targa opmerking maar even vergeten.... ;)

probeer eens een indeling te maken in photoshop waar je tevreden mee bent, kies een leuk lettertype en zet het allemaal neer zoals je wilt.
sla het op als een targa bestand (.tga), en importeer het in premiere. je kunt het nu behandelen als elk willekeurige clip.
bekijk ook de helpfiles van premiere eens, met name 'superimpose', 'motion' en 'transparency' zijn goede keywords voor wat jij (volgens mij) wilt.

succes :)

Verwijderd

Topicstarter
Dus gewoon met Photoshop een lang plaatje maken? En die dan importeren etc...
Sounds simple enough...
Thnx! :D

Verwijderd

Met Illustrator een lang stuk tekst maken, en die in Premiere voorbij laten scrollen.

Met After Effects gaat die IMHO iets lekkerder.
Pagina: 1