Toon posts:

1000ste FTP-probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, om voor wat afwisseling te zorgen kom ik hier met een vraagje, maar het is echt belangrijk 4 me.

Ik heb Serv-U draaien onder win98. Ik zit achter een router waar port 27015 is geforward. Ik heb gewoon een account gemaakt, maar bijna niemand kan hier inloggen. Het gekke is dat iemand anders dat wel kan (gewoon vanaf het internet). Hij is de enige die kan bladeren door mijn ftp en kan downlaoden en uploaden. (Hij gebruikt leechftp, maar ik heb anderen dit progje ook laten gebruiken maar dit leverde niets op. ( Dat zou denk ik ook weinig uit moeten maken ))

Degene die inloggen krijgen een fout bij het laden van de list. Ze loggen in (ik zie ze op mijn ftp), dan proberen ze de list te krijgen en blijft hij een lange tijd bij de user hangen en daarna krijgen ze een foutmelding geloofk.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?? (Misschien is het makkelijk als je mijn ftp nodig hebt om te zien wat er preices fout gaat, daarvoor kun je me ff mailen ofzo;
PastoroVic@hotmail.com)

Alvast bedankt...

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Firewall goed staan :?

Verwijderd

Topicstarter
Firewall, ik heb er geen als je dat bedoelt, en de users die inloggen hebben geen firewall...

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Als jij een ftp server draait achter een firewall en je hebt slechts 1 port geforward (27015) voor die server dan kunnen mensen alleen connecten als ze dat onder active mode doen.
Veel FTP clients staan standaard op passive mode dus dat zal het probleem wel zijn.. ;)

Als je je server ook onder passive mode wil laten werken zul je meer poorten open moeten zetten. Je kan dan bv 27015-27025 openzetten. Vervolgens moet je in ServU een "passive mode IP" opgeven. Dit moet dus je externe IP zijn, anders gaat je ftp server zijn interne (LAN) IP naar buiten broadcasten en dat werkt dus niet/nooit. Verder moet je ServU ook nog die reeks poorten die je op je router hebt opengezet invullen (27016-27025 dus in mijn voorbeeldje). Als je deze poorten niet invult dan connecten je clients naar random poorten (die dus dichtstaan op je router) en dan krijgen je clients dus die timeout waar je het over hebt.

Voor een duidelijk verhaal over hoe een passive en active ftp connectie precies tot stand komt kan je ff hier kijken:

Active FTP vs. Passive FTP, a Definitive Explanation

Wees consequent, maar niet altijd

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 13:21

Millennium

Bug free !!!

1. welke router(software)
2. bijna niemand (zijn die intern of ook van het internet)
3. diegene die geen list kunnen opvragen, zijn die verplicht passife FTP te gebruiken ??
4. Geef idd het adres van je IP maar. (millenniumgroup@wanadoo.nl)

Rampen bak 2004

• Ook

Ook

Yes I can!

Op maandag 25 februari 2002 12:56 schreef Millennium het volgende:
4. Geef idd het adres van je IP maar. (millenniumgroup@wanadoo.nl)
Wat was je van plan dan..?

Als er 1 iemand via het internet gewoon kan connecten dan werkt de server dus op zich goed.
Hij moet alleen even wat extra poorten opengooien zodat passive FTP ook gewoon werkt!

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 13:21

Millennium

Bug free !!!

Op maandag 25 februari 2002 13:01 schreef Ook het volgende:

[..]

Wat was je van plan dan..?

Als er 1 iemand via het internet gewoon kan connecten dan werkt de server dus op zich goed.
Hij moet alleen even wat extra poorten opengooien zodat passive FTP ook gewoon werkt!
Er is ook wat router (software/firmware) die proberen handig te zijn en dus dynamisch poorten mapt en en zelf de data herschijft, waardoor je geplande Passife FTP ondersteuning hele andere wendingen krijgt.
En ja ik spreek uit ervaring :)

Rampen bak 2004

• Ook

Ook

Yes I can!

lol :)
Maareh.. nog ff vraagje dan, ik zie bij een aantal (hardware) routers dat ze, het PASV command van de ftp server "vertalen" naar P@SW. Dit blijkt bij deze router dus ook zo te zijn...
Enig id hoe dat nou komt..??
Of ligt het aan de (ev) router van de client..? Lijkt mij eigenlijk niet want je hebt het P@SW probleem volgens mij bij alle clients toch?

Pagina: 1