Toon posts:

[nt]netwerk thuis met kabelinet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een netwerkje opzetten thuis nu heb ik dit ganze forum doorgelopen en wil graag weten wat de kans is dat er een PCI kaart in een 486 past. (mag bij mn pa er eentje uitzoeken op zn werk). en of elke netwerk kaart onder freesco kan worden gebruikt. (zo nee welke wel, graag 100mb netwerk). en als iemand nog tips heeft zijn die ook altijd welkom(ik ben een newerk newbee :D ).

Verwijderd

De kans is wel vrij groot dat er pci-sloten inzitten d8 ik :)

Gewoon een 10/100 mbit NIC uitzoeken. Btw als het een Compaq is zal een goedkope NIC waarschijnlijk niet gaan werken

Verwijderd

Topicstarter
Dat is mooi. Nu nog freesco gaan crashtesten(heb totaal geen verstand van Linux maar leek me niet zo moeilijk). Oh ja daar kun je toch wel gewoon 98 en Xp machines op aanmelden??

Verwijderd

tsja, freesco is gewoon een router, dus daar kan je idd die pc's op aanloggen :)

edit:
zelf geen freesco gedraait (nog) ;)

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 13:58
de kans is net zo groot dat ze er niet in zitten, vaak is het wel zo dat als je een desktop uitzoekt van een "echt"merk dat ze wel pci hebben (tulip bijv.)

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Op zondag 24 februari 2002 21:12 schreef joosd het volgende:
de kans is net zo groot dat ze er niet in zitten, vaak is het wel zo dat als je een desktop uitzoekt van een "echt"merk dat ze wel pci hebben (tulip bijv.)
De betere merken hebben zo'n NIC nog wel eens on-board zitten dus dan heb je niet veel te kiezen.

Verwijderd

maargoed om helemaal zeker te zijn of er al dan niet pci-sloten in zitten neem je toch ff een kruiskoppie mee ;)

Verwijderd

Topicstarter
ik mag kiezen uit zo'n 20 Pc's dus dat lukt hoop ik wel.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 februari 2002 21:15 schreef Oracle het volgende:
maargoed om helemaal zeker te zijn of er al dan niet pci-sloten in zitten neem je toch ff een kruiskoppie mee ;)
Ja en een hamer >:)

Verwijderd

maarre mag ik ook mee :9 >:)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op zondag 24 februari 2002 21:05 schreef Oracle het volgende:
De kans is wel vrij groot dat er pci-sloten inzitten d8 ik :)

Gewoon een 10/100 mbit NIC uitzoeken. Btw als het een Compaq is zal een goedkope NIC waarschijnlijk niet gaan werken
Die kans is vrij klein.
486 slots bestaan normaal uit ISA en VESA.
Bij compaq werkt er veel niet maar dat er nics niet met compaq zouden werken is mij niet bekent hoor.
Op zondag 24 februari 2002 21:12 schreef joosd het volgende:
Sommige hebben indd wel pci slots. Maar dat zijn meer uitzondering dan regel.

ThatsMe: Sla 2 3c509's op de kop. Dat zijn 3com ISA 10mbit nic's. Die passen er zeker wel in. Zorgt wel dat die 486 zeker 8mb ram heeft :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 februari 2002 21:18 schreef Oracle het volgende:
maarre mag ik ook mee :9 >:)
uhm waar woonde ge??
die PC's gaan ze toch nooit gebruiken (allemaal 486 en ouder) leuk voor thuisnetwerk maar als het groter word houd t op.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 februari 2002 21:20 schreef Predator het volgende:

[..]

Die kans is vrij klein.
486 slots bestaan normaal uit ISA en VESA.
Bij compaq werkt er veel niet maar dat er nics niet met compaq zouden werken is mij niet bekent hoor.
[..]

Sommige hebben indd wel pci slots. Maar dat zijn meer uitzondering dan regel.

ThatsMe: Sla 2 3c509's op de kop. Dat zijn 3com ISA 10mbit nic's. Die passen er zeker wel in. Zorgt wel dat die 486 zeker 8mb ram heeft :)
ach misschien is er ook nog een Pentiumpje te grabbel.

Verwijderd

Op zondag 24 februari 2002 21:20 schreef Predator het volgende:
mja, ik heb hier drie Compaq pI's staan, alledrie werken niet met een El Cheapo Realtek NIC, na een topic te hebben geopend bleek dat dat wel vaker voorkwam bij Compaq-machines.

ps. ik heb eik alleen maar de 'nieuwste' 486's onder handen gehad, hadden allemaal pci

pps. ik woon in A'dam >> jij in Den Bosch of omstreken, lama :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 februari 2002 21:28 schreef Oracle het volgende:

[..]
pps. ik woon in A'dam >> jij in Den Bosch of omstreken, lama :)
Daar zit ik alleen op school ik woon in Culemborg >> 20 km onder Utrecht ofzo.

Verwijderd

Ik zou als je toch netwerkkaarten moet kopen, proberen ergens 2e hands ISA nic's te kopen, en vaak kan je daar het IRQ en I/O met jumpers op instellen, dat scheelt je heel veel werk. Ik heb zelf 2 van dat soort kaarten in mn Freesco router zitten, en het werkt perfect. Heb met Kazeeema ( >:) ) al een maand verbinding :o En dat is veel voor Casema :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 februari 2002 22:18 schreef Tweak-Metallica het volgende:
Ik zou als je toch netwerkkaarten moet kopen, proberen ergens 2e hands ISA nic's te kopen, en vaak kan je daar het IRQ en I/O met jumpers op instellen, dat scheelt je heel veel werk. Ik heb zelf 2 van dat soort kaarten in mn Freesco router zitten, en het werkt perfect. Heb met Kazeeema ( >:) ) al een maand verbinding :o En dat is veel voor Casema :)
Tja wil toch graag 100mb netwerkje

Verwijderd

Op zondag 24 februari 2002 21:37 schreef ThatsMe het volgende:

[..]

Daar zit ik alleen op school ik woon in Culemborg >> 20 km onder Utrecht ofzo.
en je pa's werk-locatie is >:) :9

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 februari 2002 00:01 schreef Oracle het volgende:

[..]

en je pa's werk-locatie is >:) :9
Ook Culemborg maar ik zal eerst eens rondkijken als het de moeite waard is kunde ge altijd nog is langskomen, toch??

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 00:03 schreef ThatsMe het volgende:

[..]

Ook Culemborg maar ik zal eerst eens rondkijken als het de moeite waard is kunde ge altijd nog is langskomen, toch??
wow, you tha man >>> ik hou me aanbevolen :)

Ik zit in een studentenhuis, een paar surf-machines, powered by linux, zijn niet verkeerd, drukt btw. ook mijn inet kosten :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 februari 2002 00:04 schreef Oracle het volgende:

[..]

wow, you tha man >>> ik hou me aanbevolen :)

Ik zit in een studentenhuis, een paar surf-machines, powered by linux, zijn niet verkeerd, drukt btw. ook mijn inet kosten :)
Woensdag weet ik meer.

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 13:56 schreef ThatsMe het volgende:

[..]

Woensdag weet ik meer.
nice :) ben benieuwd

Verwijderd

Topicstarter
Hmm was niet echt wat, allemaal PC die uit elkaar liggen en bij geen een geugen aanwezig (en de meeste waren toch nog te oud 386) mja nu ff bij vrienden vragen heb er al bijna een te pakken :)

Verwijderd

hmmm, is dat ff jammer ;(

anyway, toch bedankt :)

Verwijderd

Topicstarter
Tja ik ga eerst is ff kijken of ik zelf een pc kan krijgen als je er graag een wilt moet je ff de min. systeemeisen geven dan zal ik voor je zoeken.

Verwijderd

Ach laat maar. Iig bedankt voor het aanbod :)

En sux6 met het samenstellen van een fijn pc'tje

Verwijderd

Met een 386 kan FreeSCO ook! Wel min 8 MB geheugen. Alleen meer dan ICS doet ie dan niet...

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 28 februari 2002 17:28 schreef Tweak-Metallica het volgende:
Met een 386 kan FreeSCO ook! Wel min 8 MB geheugen. Alleen meer dan ICS doet ie dan niet...
Moet ook PCI-slotjes hebben en die zitten (bijna) nooit in een 386
Pagina: 1