A7M266 VIO jumper 3,65 Volt ??

Pagina: 1
Acties:

• Titanium
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 11:48

Titanium

Android rules

Topicstarter
Gek iets met mijn A7M266
Ik heb de VIO jumper op default staan (1-2)
, wat volgens de handleiding tot 3,3 Volt moet leiden.
Echter mijn hardware monitor geeft 3.61 en meer aan.

Kan dit kwaad, heeft iemand dezelfde bevinding.

Firmware A7M266 Rev 1.04
Bios 1.04

:?

Samsung S23 Ultra

• Inferno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

Ik denk niet dat het veel kwaad kan, behalve dan dat je geheugen waarschijnlijk wat warmer zal worden.

Zelf ik ik bvb ook -12,60v ipv -12v... maar ja... 10% erbij is misschien toch iets aan de hoge kant... maar goed, zolang je systeem stabiel loopt zou ik niet zeuren :)

• Titanium
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 11:48

Titanium

Android rules

Topicstarter
Je bent niet de enige,

Mijn VIO jumper staat ook op default 1-2 wat 3,3 Volt zou moeten zijn, echter ik meet waarden tussen 3,27 en 3,61
meestal staat het gekke ding op 3,5
M.a.w volgens mij is ASUS gek

verder meet ik 12,16 , 4,89 en 1,76 Volt

Ik had deze vraag ook al eens bij asus gepost.
Tot op heden alleen iemand die het ook wel eens gehad had en vervolgens een zwaardere voeding is gaan gebruiken.
Toen was het volgens hem opgelost.

>:)

Samsung S23 Ultra

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 20:16 schreef Titanium het volgende:
Je bent niet de enige,

Mijn VIO jumper staat ook op default 1-2 wat 3,3 Volt zou moeten zijn, echter ik meet waarden tussen 3,27 en 3,61
meestal staat het gekke ding op 3,5
M.a.w volgens mij is ASUS gek

verder meet ik 12,16 , 4,89 en 1,76 Volt

Ik had deze vraag ook al eens bij asus gepost.
Tot op heden alleen iemand die het ook wel eens gehad had en vervolgens een zwaardere voeding is gaan gebruiken.
Toen was het volgens hem opgelost.

>:)
Dergelijke schommelingen wijzen iha toch echt op een brakke voeding, niet op een brak mobo. Dit zijn echt belachelijke schommelingen, als ik jou was zou ik er maar snel wat aan doen en een andere voeding uitproberen. Mijn 3.3V staat altijd exact op 3.33V en schommelt in het geheel niet. Een beetje (constante) afwijking is normaal, maar de schommelingen die jij beschrijft, zijn dat echt niet.

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Hmm ik zou me er niks van aantrekken. Ik had hetzelfde met m'n A7V133 (ook 3.6 V). Met dezelfde (Enermax) voeding op een P4B266 meet ik gewoon normale waardes (3.33V). Je voeding zal het denk ik dus niet zijn. Misschien is het voltage stiekum wel wat hoger om de hele handel wat stabieler te krijgen, of wijken de sensors gewoon af.

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 22:15 schreef FreeRider het volgende:
Hmm ik zou me er niks van aantrekken. Ik had hetzelfde met m'n A7V133 (ook 3.6 V). Met dezelfde (Enermax) voeding op een P4B266 meet ik gewoon normale waardes (3.33V). Je voeding zal het denk ik dus niet zijn. Misschien is het voltage stiekum wel wat hoger om de hele handel wat stabieler te krijgen, of wijken de sensors gewoon af.
Ja bij jou was het constant op 3.6V. Dat is inderdaad niet echt boeiend. Maar wat ik uit Titanium z'n laatste verhaaltje begrijp, is dat zijn VIO fluctueert tussen 3.27 en 3.61V terwijl zijn computer aan blijft staan en een dergelijke fluctuatie is echt niet normaal.
Pagina: 1