Tnt2 16 MB sneller Dan Prophet 32 mb :?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:27
Hallo medetweakers.
Ik heb een spel gekocht [ ja echt waar] Medal OF honur.
nu draait het op mijn pc echt KUT .
Specs:

EagleTech MB830+
Amd Duron 850mhz@850MHz
256 Sd ram.
Hercules 3d prophet 4000XT 32Mb Tv-out.
Soundblaster 128 PCI
Maxtor 6.4 GB
Seagate 40 GB
Samsung 24.10.40 brander.
En de andere gebruikelijke shit.

Het spel loopt echt triest gewoon.20-30 FPS in 640x480 16 bit alles op low.

Bij mijn neef op een Packard Bell pentium 3 800 mhz 128 mb ram en Riva tnt2 16mb loopt het in 1024x786 alles op high in 32 bit SOEPEL !! :D

Bij mij dus niet.

Wat is nu het geval.Ik denk dat het aan mijn nieuwe moederbord ligt.Sinds ik een nieuw Moederbord heb loopt Q3 Arena ook stukken minder snel dan eerst met mijn oude Plankie [ MSI k7t Pro 2 ] maar die is overleden :( ] .
Toen liepen mijn spellen zoals RTCW en Q3 soepel nu niet meer. :( .

Hab al nieuwste Drivers voor video kaart maar dat hielp geen sjoegge.
AGP 4x staat enabled AGP apperature size staat op 128 MB .
verder loopt mijn video kaart echt gewoon benenden de maat van wat ie eerst deed op mijn MSI bordje.

Wat mij ook op is gevallen : Hij geeft bij DXdiag aan dat de AGP oppervlakte blabla niet beschikbaar is :?
Bij mijn MSI bordje altijd wel :)

Kortom. IK mis MIJN MSI

HOE los ik sit probleem op > En hoe krijg ik mijn spellen weer soepel? [ mijn spellen lopen ECHT beneden de maat ]

/edit De chipstet is denk ik SIS maar dat weet ik niet zeker.kan het ook niet in het boekje vinden.Misschien moet ik wel drivers hebben voor die chipset :? Zater er niet bij in ieder geval.

• Termi
  • Laatst online: 08:52
Goed mobo kopen :?

• Galaxis
Op zondag 24 februari 2002 20:52 schreef Termi het volgende:
Goed mobo kopen :?
Als je nou niks nuttigs te zeggen heb doe dat dan niet.

• Termi
  • Laatst online: 08:52
Op zondag 24 februari 2002 20:54 schreef Galaxis het volgende:

[..]

Als je nou niks nuttigs te zeggen heb doe dat dan niet.
Via 4 in 1 drivers :? Misschien is dat mobo toch slecht weet jij dat, het is maar een suggestie :).

Mot ik je helpen of niet :).

• Galaxis
hmmm via Drivers op een SiS chipset :?
volgens mij gaat dat niet lukken :)

Verwijderd

Probeer gewoon de SiS AGP drivers, als die willen installeren is het waarschijnljk opgelost, willen die niet installeren, dan moet je via's of AMD's AGP drivers proberen. Bijna geen modern moederbord doet het goed zonder nieuwe drivers.

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:52

Scatman_II

R9500 Pro >:)

je zegt toch zelf al dat het aan het mobo ligt :)

btw, ik weet niet op welke snelheid je G kaartje draait, maar t'kan vast beter ;)

ennuhm, nieuwe drivers, BIOS update etc helpt meestal wel behoorlijk goed...

vriend van me met Athlon XP, Radeon 8500, blablaba topsysteem, haalde eerst 4 fps in Nature in 3Dmark :), na updaten drivers iets van 80 ofzow... :D

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• Barreljan
  • Laatst online: 14-08 15:52

Barreljan

...Zoom-Zoom...

een p3 800 en een duron 800 is al een verschil opzich en zoveel sneller zijn die kaarten niet vergeleken met elkaar. Ik 'denk' dat het 'm in je proc. zit.

Toevallig AA aan? dat scheelt ook, bij mij niet echt, maar bij andere kaarten wel (geforce bv)

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

• Scatman_II
  • Laatst online: 10:52

Scatman_II

R9500 Pro >:)

in dat soort spellen (zeker Q3) zittetem mindr in de proc...

haalde eerst met moeite 40 fps met m'n TNT2 met alles op low in Q3, haal nu zo'n 70 met alles @ full ...

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• Galaxis
Maar er zijn dus geen drivers voor de SiS chipset?

• RmanX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-05 19:16

RmanX

Mario pizza!

Probeer je AGP eens op 2x te zetten dat wil nog wel eens helpen :)
Greetz

AMD Ryzen 9 3900X | 16 GB DDR4 3200 MHz | AMD Radeon RX Vega 64 | 2 x SSD | 2 x 5400 RPM HDD | LG 16X DVD RW | LG BD | LG 27" 4K

• Alientrader
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 08:58

Alientrader

Dit was mijn compu!!

de Eagletec MB830+ is volgens mij gelijk aan de ECS k7s5a.
Misschien is het een optie om de bios te flashen. Op de ECS.com.tw staan latere bios'sen dan op eagletec.nl. Als het volgens jouw aan het mobo ligt dan is dit de beste optie.

Mischien moet je ook even naar de timing kijken. Je kan instellen wat de fsb van de processor en die van et geheugen is. Bij jouw moet ie 100/100 of als je SDram hebt van 133 mhz, 100/133

Ik moet toegeven dat je systeem niet de snelste is, en dat dus de presaties van een spel niet over houden en zal dus de PB sneller zijn.

Je hebt in ieder geval nog de mogelijkheid om relatief goedkoop je systeempje op te waarderen. AMD XP 1700+ €179,- en een nieuwe videokaart Geforce 2 mx400 64mb voor tussen de 90 en 100 Euro

Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag

• Galaxis
maar het probleem doet zich ook voor bij DirectX diag.Dan geeft ie wel aan dat er een direct 3d versnelling beschikbaar is maar niet de AGP oppervlakteversnellingen :?
Ik heb toch echt een AGP vid.kaart.
Oplossing gevraagd :)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op zondag 24 februari 2002 22:17 schreef Galaxis het volgende:
Maar er zijn dus geen drivers voor de SiS chipset?
Tuurlijk wel, wel eens naar de sis site of de site van MB fabrikant gesurft ?

• Galaxis
Ik heb wel AGP drivers gevonden maar dan heb ik geen beeld meer welke versie ik ook probeer.
Maar er staat bij DirectX Diagnose AGP oppervlakte versnelling niet beschikbaar :?

• Galaxis
kick

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Hoe staat je BIOS ingesteld ten aanzien van AGP?

• bogaards
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
probeer eens alle BIOS instellinge weer op safe te zetten en probeer dan elke keer een andere instelling.

Probeer ook eens een herinstall van directx8(.1)

Daarnaast zijn er net vandaag nieuwe Kyro drivers van Hercules uitgekomen voor WinXP... Probeer die eens.

Succes

• Galaxis
Nu lopen al mijn spellen KUT .,
Quake 40 FPS
UT 35 FPS
Wolfenstein 10!!! FPS

Met mijn MSI ging dit allemaal veel soepeler en schoot ie soms uit naar de 110 FPS of meer.

Ik denk dus dat het moederbord gewoon Brak is :( .

• Galaxis
Iemand een opslossing :?

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-08 15:10
Ik weet niet wat voor drivers je nu allemaal geïnstalleerd hebt maar op de site van eagletec staan wel een aantal agp drivers.

Als ik zo dat plaatje van dat mobo bekijk en dan ook bedenk dat eagletec een merknaam is van ecs elitegroup (ecs, pcchips, eagletec) dan heb ik dat mobo ook maar dan als ecs k7s5a. Ik zou als ik jou was eerst ff gaan zoeken op die site van eagletec (is volgens mij net down gegaan... of m'n virusscanner blokt hem aangezien ik op die site een VBS.Haptime.B@mm melding kreeg...)

anders kan je in ieder geval de drivers van SiS gebruiken voor de agp poort. Je moet dan even zoeken bij SiS naar drivers voor de SiS 735 Chipset.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Pagina: 1