[iMac] nieuw model is niet mooi

Pagina: 1
Acties:

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-02 11:34

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
ik ben vanmiddag even langs de dixons in den haag gelopen.

Nee, de nieuwe iMac is lang niet zo mooi als ik had gedacht. De arm is me niet stevig genoeg, de bodem lijkt wel van super goedkoop plastic en is domweg lomp groot.

Wie heeft hem verder al gezien?

(het TFT scherm is wel toppie!)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-02 15:16
Mh, jammer :/

Hij lijkt er namelijk redelijk solide uit te zien op de vele pics.

Verwijderd

moved GT >> HA

Verwijderd

Op zondag 24 februari 2002 20:35 schreef chem het volgende:
ik ben vanmiddag even langs de dixons in den haag gelopen.

Nee, de nieuwe iMac is lang niet zo mooi als ik had gedacht. De arm is me niet stevig genoeg, de bodem lijkt wel van super goedkoop plastic en is domweg lomp groot.

Wie heeft hem verder al gezien?

(het TFT scherm is wel toppie!)
Dat van die bodem had ik wel verwacht, op het plaatje leek het wel erg klein en er moeten nou eenmaal redelijk wat onderdelen ingestopt worden (mobo, HD, geheugen, kaarten enz enz). Maar dat van dat goedkope plastic... valt me een beetje tegen :{

Verwijderd

Ik vond hem er juist steviger uit zien dan ik gedacht had. Ziet er erg stevig uit :P

en het nieuwe model is wel mooi :P vooral de rand van het scherm/scherm zelf. De voet vond ik niet echt bijzonder, gewoon een halve bol niet meer of minder.

• Rollerjooster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-06-2023

Rollerjooster

OhNoNotHim

blijkens het T-net frontpage bericht verkoopt 'ie desondanks uitstekend.

Forza Mucca!

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 09:48
vindt het toch egt een super dingetje!!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Heb vanmiddag gekeken in de Dixons, en ik moet zeggen dat de arm stuen er beter uit ziet dan verwacht, maar de bol lijkt zoveel kleiner op de reclame dan dat hij eigenlijk is. Hij valt echt wel tegen die grootte, voor de rest toppie ding. Vooral het scherm en DVD-burner .:9

kleurbleur.nl

Verwijderd

ik heb ergens gelezen (wired ofzo :? ) dat dat model gejat was van een of andere vent en dat die nu booz was :+
kvin em echt lelijk. appel vink sowieso niet echt mooi.

• TA2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09-2022

TA2

Die iMac's zijn voor mensen die niet zoveel met
computers klooien, die thuis een beetje internetten
en word gebruiken.

Koop gewoon een echte pc. Daar heb je nog wat aan :)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

apple niet mooi? tsja, ik vind de powermac kasten mooier dan welke kast ik hier ook gecasemod voorbij zie komen :) kwa PC's hebben fabrikanten als Dell mooie kasten (sinds ze op zwart/antraciet overgegaan zijn).

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 08:42 schreef NME het volgende:
ik heb ergens gelezen (wired ofzo :? ) dat dat model gejat was van een of andere vent en dat die nu booz was :+
kvin em echt lelijk. appel vink sowieso niet echt mooi.
dit was gewoon toeval dat hij een "tekeningentje" maakte dat er op leek. Het duurt wel langer dan 6 maanden om een totaal nieuw product te ontwerpen, produceren en op de markt te brengen.
Op dinsdag 26 februari 2002 09:03 schreef TA2 het volgende:
en word gebruiken.

Koop gewoon een echte pc. Daar heb je nog wat aan :)
vertel mij nou wat je meer aan een pc hebt???
Op de pc heb je misschien wel veel meer software maar dat is meer van het zelfde. Ik vind het een argument van iemand die alleen windows gebruikt en niet verder kijkt. Met de massa meelopen dus.

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-12-2025

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Op dinsdag 26 februari 2002 10:25 schreef sharky_k_ het volgende:

[..]

dit was gewoon toeval dat hij een "tekeningentje" maakte dat er op leek. Het duurt wel langer dan 6 maanden om een totaal nieuw product te ontwerpen, produceren en op de markt te brengen.
[..]

vertel mij nou wat je meer aan een pc hebt???
Op de pc heb je misschien wel veel meer software maar dat is meer van het zelfde. Ik vind het een argument van iemand die alleen windows gebruikt en niet verder kijkt. Met de massa meelopen dus.
Allereerst ik ben geen mac hater, integendeel maar:

Voor de thuis gebruiker is een PC veel praktischer, de aanschafprijs is lager, je kan hem helemaal aan je eigen wensen aanpassen (als je zelf bouwt). Ook qua hardware uitbreidingen heb je oneindig veel keuzes voor elk budget. En ik vind het software aanbod wel degelijk een sterk argument. Als was het alleen maar de hoeveelheid ILLEGALE software die er te vinden is.

Natuurlijk telt design in sommige branches mee, maar voor mij thuis zal het me een saucijs zijn. Prestaties en betaalbaarheid daar gaat het om als particulier. Natuurlijk is het voor een bedrijf lekker makkelijk om een G4 dual mac te kopen :9~ maar IK kan dat niet betalen.

De Imac (nieuw of oud) is voor mij al helemaal geen optie, al zou ik hardware hebben die MAC compatible is, dan nog past het er niet in ;)

Nee, heel mooi macs maar voor mij geen polonaise. Gewoon Intel/AMD en Windows/Linux. Goedkoop, snel genoeg, uitbreidbaar en veelzijdig.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Verwijderd

ik ben er O+ op, als ik het geld had zou ik hem kopen :)

maar bij de modernste computer is het design meestal een sluitpost, en dat vindt ik jammer. op dat punt kan de pc industie nog veel van de mac leren.

Verwijderd

ik vind het best wel mooi maar zo erg mooi vind ik 'm niet, heb'm ook al in de Dixons gezien. ik vond 'm voordat ik 'm in reallife had gezien ook al niet supertof. imac g3 vind ik mooier :).

Verwijderd

en word gebruiken.
Koop gewoon een echte pc. Daar heb je nog wat aan

jij bent raar.......

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Ik heb em vandaag ook gezien bij de Dixons.
Ik vind het echt een apparaat met klasse!
had ook niks anders van apple verwacht natuurlijk.

Het scherm was mooier dan ik verwachte en de vormgeving is super.

En nee, het is misschien geen tweakers machine, maar juist daarom worden computers als deze toch ook weer goed verkocht.
Geen gelul met tientallen onderdelen van verschillende merken en leveranciers, maar gewoon 1 product met een keiharde service erachter.

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022

Ed.

kan iemand ff een link posten met pics ervan? zou wel handy wezen

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Op dinsdag 26 februari 2002 23:54 schreef Rolex het volgende:
kan iemand ff een link posten met pics ervan? zou wel handy wezen
http://www.apple.com/imac/
Jeetje, dat was moeilijk zelf te vinden zeg.

Verwijderd

Ik doe zelf een grafische opleiding (voornamenlijk DTP & webdesign) en hoe je het ook went of keert een pc kan op dit gebied nog steeds niet tippen aan de mac. Begrijp me niet verkeerd, ik heb thuis een pc staan en heb dus niets tegen pc's (ben niet vies van een beetje tweaken) maar programma als adobe photoshop, illustrator en Quark XPress lopen op een of andere manier gewoon veel degelijker op een mac. In de reclame en design wereld werkt ook practisch iedereen met de mac. Ik ben het er mee eens dat de dingen duur zijn, en dat het jammer is dat ze nouwelijks te tweaken. Maar dit is voor de bedrijven denk ik ook niet echt van belang.

Verwijderd

Op woensdag 27 februari 2002 16:48 schreef pepijnw het volgende:
Begrijp me niet verkeerd, ik heb thuis een pc staan en heb dus niets tegen pc's (ben niet vies van een beetje tweaken) maar programma als adobe photoshop, illustrator en Quark XPress lopen op een of andere manier gewoon veel degelijker op een mac.
Ik heb geen enkel probleem met die proggies op mijn bak.
Ik vind mac zwaar zuigen. Je kunt er gewoon geen kant mee op.

Verwijderd

Dat vind jij (zoals je zij).

Maar dat je geen kant ermee op kan ben ik het niet mee eens. Met een G4 733mhz kan je veel en veel beter in illustrator/indesign/photoshop werken dan een athlon xp 2000/p4 2ghz!

Verwijderd

Ik vind het design gewoon mooi en apple kennende zal het wel goed zitten met de kwaliteit.

Verwijderd

Op dinsdag 26 februari 2002 22:28 schreef HAL-9000 het volgende:
en word gebruiken.
Koop gewoon een echte pc. Daar heb je nog wat aan

jij bent raar.......
iMacs misschien, maar als je en een goed systeem wilt en de optie wilt hebben om met je systeem te klooien dan zou ik een G4 nemen :9

• Remenic
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2025
Wat betreft dat beperktheid... Ik denk dat veel Linuxers ook zo over Windows denken.

Qua software ben je niet beperkt, maar qua configuratie mogenlijkheden (en daar gaat 't de tweaker toch om? ;)) heb je zeker een stuk minder vrijheid onder Windows.

Ook komt bij een iMac nog eens kijken dat je het grootste gros van de Linux(algemener: UNIX) applicaties onder OS X draaien, en wat betreft de mogelijkheid om het besturingsysteem te tweaken, daar zit 't ook niet mis.

Maar goed, iedereen leeft nog in 't OS 9 tijdperk, en zullen dus altijd de nieuwere Apple spullen daarmee vergelijken.

Toch vind ik het vreemd dat bij de "post hier je screenshot" het altijd VOL staat met Windows XP. Tis net alsof Windows 98/ME niet meer bestaat. Toch vraag ik me af hoeveel mensen XP legaal hebben aangeschaft. Als je in XP geloofd, betaal er dan ook gewoon voor zoals het hoort.

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb em ook gezien, en heb er maar ook gelijk 1 gekocht :)
(de dvd combo drive, 256 MB)

Scherm is echt top!
Wat een mooi beeld
Pagina: 1