Continue beeps van Epox 8KHAL

Pagina: 1
Acties:

• tupolev141
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-07-2023

tupolev141

Vlaams rund

Topicstarter
Ik heb een Epox 8kHAL (lightversie van de 8kHA+) Daar zitten twee latjes van 256MB Apacer in en een XP1800+. Als ik de PC aanzet dan blijft de monitor in standby, en er komen continue beeps uit de speaker. tuut...tuut...tuut enz. :(
Nu heb ik dat al eens gehad ooit en dat was het geheugen dat niet goed vast zat. Nou, ik heb me al de pleuris geduwd op die latjes en nog piept ie zo. :'(
De eigenlijke vraag is nu: Kan het zijn dat de processor stuk is? Wat gebeurt er eigenlijk als de processor stuk is. Heb je nog beeld (van de vga BIOS of zo), gaat de pc loeien of doet hij exact zoals de mijne nu en zit ik met een kapotte cpu? Dat zou dan mijn eerste zijn ;(

Ik kan voor die beeps niks anders vinden dan geheugenprobleem

* Insert streetcred enhancing system specs and other toys here *

• tupolev141

tupolev141

Vlaams rund

Topicstarter
Even een update

Dit is een foto van de CPU. Er zit een bruine vlek op langs de core, maar ik heb niets gezien noch geroken
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/a056109/XPa%20320x240.JPG

En dit is een foto van de koeler. Het ziet er toch goed gezet uit :?
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/a056109/Silverado%20320x240.JPG
Overal mooi pasta. Maar toch lijkt hij doorgefikt.

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ziet er niet goed uit....

Verwijderd

R.I.P

• tupolev141

tupolev141

Vlaams rund

Topicstarter
Shit shit shit shit. Daar gaat mijn nieuwe DPC wapen. :(
Nou, bedankt voor de lijkschouwing jongens.

* tupolev141 gaat na de rouwperiode een nieuwe halen.

Verwijderd

hmz ik zie hier weinig verkeerds aan :?

Of ben ik nou zo dronkig? :o

• tupolev141

tupolev141

Vlaams rund

Topicstarter
ALS hij is doorgebrand heb ik misschien een idee waarom. De Silverado die ik gebruikt heb dateert uit de tijd van de keramische Athlons. De organische zijn nèt iets dunner. Misschien dat hij niet perfect paste daardoor. Nu heb ik nergens gelezen dat er aanpassingen moeten gebeuren aan die koeler voor XP Athlons. Ik had de fabrikant (Noisecontrol) ook een mailtje gestuurd met de vraag of ze wel geschikt waren voor XP's maar daar heb ik nooit een antwoord op gekregen.

Verwijderd

Ik heb exact het zelfde "beep probleem" met mijn nieuwe Soltek SL75DRV5 mobo. Na power on, beeeep ... beeeep .... beeeep .... beeeep .... etc. Geen beeld, geen post, alleen fans en beeps.

Tupolev, je laatste mail was van 27 februari, dus hoe is het afgelopen etc.

• tupolev141

tupolev141

Vlaams rund

Topicstarter
Wel, de oplossing was het nieuwe geheugen dat ik toen gekocht had. Ik had twee latjes Apacer 256MB DDR gekocht. Na een hoop geklooi en geween omdat ik dacht mijn cpu verstookt te hebben, probeerde ik nog een keer met 1 geheugenlatje. Tot mijn grote verbazing bootte het ding als een tiet! :) Zette ik het andere latje erbij: beeep enz. Ik heb dan nog eens alle memslots geprobeerd maar nee hoor, een van mijn splinternieuwe Apacerlatjes was stuk.
Ik had dat al geprobeerd met één latje maar had daar dus het kappotte voor gebruikt |:( Had ik ze maar allebei moeten testen :(

Eind goed al goed. Op die dingen zit levenslange garantie (Nu weet ik waarom ik nooit wit merk geheugen koop)dus in de winkel kreeg ik een nieuw reepje.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Op woensdag 17 april 2002 23:16 schreef tupolev141 het volgende:
Wel, de oplossing was het nieuwe geheugen dat ik toen gekocht had. Ik had twee latjes Apacer 256MB DDR gekocht. Na een hoop geklooi en geween omdat ik dacht mijn cpu verstookt te hebben, probeerde ik nog een keer met 1 geheugenlatje. Tot mijn grote verbazing bootte het ding als een tiet! :) Zette ik het andere latje erbij: beeep enz. Ik heb dan nog eens alle memslots geprobeerd maar nee hoor, een van mijn splinternieuwe Apacerlatjes was stuk.
Ik had dat al geprobeerd met één latje maar had daar dus het kappotte voor gebruikt |:( Had ik ze maar allebei moeten testen :(

Eind goed al goed. Op die dingen zit levenslange garantie (Nu weet ik waarom ik nooit wit merk geheugen koop)dus in de winkel kreeg ik een nieuw reepje.
Natuurlijk wel beide latjes testen jah :7

Gossie :* O+ :? :D

Verwijderd

Aiiii, helaas is het bij (nog) geen "eind goed al goed", want mijn reepje 256Mb Apacer doet het op een ander mobo prima de luxe. Ik heb geen vervanger om te testen, maar kan er dus wel vanuit gaan dat het niet het geheugen is.

Ik weet eigenlijk niet meer wat te doen :'(

Verwijderd

Op zondag 24 februari 2002 20:16 schreef tupolev141 het volgende:
Als ik de PC aanzet dan blijft de monitor in standby, en er komen continue beeps uit de speaker. tuut...tuut...tuut enz. :(
Waren jou beeps kort en snel achter elkaar of waren het lange beeeeeps niet snel achter elkaar (zoals bij mij)?

• tupolev141

tupolev141

Vlaams rund

Topicstarter
Geen korte beeps, lange monotone identieke beeps. Zelfde beeps heb je trouwens als er helemaal géén geheugen in je mobo steekt. Vergelijk het als je wil met een vrachtwagen die achteruit rijdt :P

Verwijderd

Zelfde beeps als bij mij dus, dus zou het inderdaad toch aan mijn geheugen kunnen liggen (dacht ik).
Wat ik nog niet geprobeerd had, was een ander geheugen bank uit te proberen voor mijn reepje 256Mb Apacer.
Nou je raad het al ...... in bank 1 ^^$#^%@@, maar in bank 3 (of 2) .... yessss!!!!

Anyway, mijn systeem post nu prima, maar geeft een spontane reset tijdens opstarten van windows en/of tijdens de opstart van de windows startup disk :( .
Hoe moet ik nu weer verder :?
Pagina: 1