Toon posts:

Soundblaster Live! 1024 probleempje

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
In een poging mijn PC weer wat sneller te maken weer eens kritisch naar autoexec.bat en config.sys gekeken.

Ik draai onder W98SE en weet eigenlijk nooit precies wat er nu nog in die twee bestandjes moet blijven staan.

Ik had de SB16 emulatie (waarschijnlijk voor DOS spellen??) uitgeREMmed in de autoexec.bat maar na weer opstarten stond ie er vrolijk weer in!! Ik kan geen opstart programma vinden die dit veroorzaakt en ook in de instellingen van creative vind ik geen mogelijkheid om dit te verhinderen.

Ook er dan tijdens de opstart een foutmelding omdat ik in config.sys de memory manager geREMmed heb
(rem DEVICE=C:\WINDOWS\EMM386.EXE noems) en de SB emulatie dit geheugen nodig heeft.

Wie weet waar ik dit regel?

Voor de duidelijkheid zal ik autoexec.bat even laten zien hier (het gaat dus om de regel met het icoontje ervoor):

@C:\PROGRA~1\NORTON~1\NAVDX.EXE /STARTUP
SET BLASTER=A220 I5 D1 H5 P330 T6
SET CTSYN=C:\WINDOWS
:( C:\PROGRA~1\CREATIVE\SBLIVE\DOSDRV\SBEINIT.COM
rem MODE CON CODEPAGE PREPARE=((850) C:\WINDOWS\COMMAND\EGA.CPI)
rem MODE CON CODEPAGE SELECT=850
PATH C:\Novell\Client32;%PATH%
Set NWLANGUAGE=ENGLISH

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Lees de online help van je soundblaster, of zoek eens hier op GoT!

Je moet gewoon ff in je device manager de creative-16 emulation van je live uitzetten (disable). Dan verdwijnt ook vanzelf die regel uit je autoexec.
Dit staat letterlijk in de help uitgelegd!!

Verwijderd

Met vragen over de SB Live doe je JvS heel veel pijn, waarom wordt duidelijk als je de search en FAQ's raadpleegd.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:58

JvS

Ik heb hem zelf ook

De reden van lampje is trouwens een betere reden om het topic te sluiten ;)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Dit topic is gesloten.