Toon posts:

Windows XP - 98SE netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heyyz, beste mensen,

Ik heb een probleem met een netwerk, en ik hoop eigelijk een beetje of iemand hier een oplossing voor heeft :)..
Het probleem is het volgende:
Ik heb een utp-netwerk via een 8-poorts hub tussen 1 windows xp pro en 3 windows 98Se computers. Het netwerk tussen de 98SE computers werkt geweldig, maar zodra ik de stekker van de XP computer in de HUB steek valt het netwerk uit (in de zin van computers kunnen elkaar niet zien, maar wel "pingen"). Dan is er nog een probleem, als de stekker van de XP computer in de HUB steek kan deze computer wel naar de XP computers "pingen" maar niet naar localhost en ook kunnen de 98SE pc's niet naar de XP computer "pingen" |:(
Is er misschien iemand die mij uit de brand kan helpen??

Bij voorbaat dank.

c0mKi

Verwijderd

Misschien is je HUB wel kapot, het kan ook zijn dat ergens in XP automatische netwerk maken of iets dergelijks aan staat. Dat heb ik ook gehad die gooit al je instellingen door de war, Maar Ik denk eerder dat je hub kapot is !

Verwijderd

Als het netwerk tussen de 98 bakken het goed doet zou ik niet gelijk de hub de deur uitgooien ... Ik zelf zou eerder zoeken in de Master Browser hoek. Hiervan heb ik zelf niet zoveel verstand, het enige wat ik weet is dat in een jou netwerkje, 1 PC de master browser moet worden/zijn. De master browser is dacht ik (correct me if I'm wrong) de PC die weet hoe de andere PC's heten en bereikbaar zijn ofzow. Als meerdere PC's dat willen zijn gaan ze dat met elkaar uit vechten en ik denk dat dit bij jou fout gaat.

Het lullige is; een echte oplossing heb ik niet voor je maar misschien dat je wat kan zoeken over Master Browser instellingen in XP ofzo.

Suucstress :9

Verwijderd

Ik heb ook zo`n netwerk draaien en het probleem wat jij beschrijft had ik ook eerst. Aan gezien ik op mijn server XP pro heb draaien en er drie maal 98se op het netwerk zit aangesloten om via de server met een USB MXstream modem te kunnen internetten dit was opgelost nadat ik op de server(XPpro)Winproxy ging instaleren. Die steld het een en ander in op de server en hopla daar was iedereen te zien.
Dit werkt bij mij nu zo`n 3maanden probleemloos,ook het printen via netwerkprinter gaat zeer goed.
Dus naar mijn idee is het XP pro (die niet gezien wil worden zonder dat je iets insteld) die de boel plat legt.
Het fijne weet ik er niet van omdat het nu oke werkt bij mij. Succes Tom

Verwijderd

Toevallig, ik heb net een topicje geplaats waarin ik problemen met XP en 98SE netwerk enzo beschrijf.

Conclusie: XP met 98(SE) netwerk = foute boel.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 februari 2002 20:10 schreef Voodoo_3 het volgende:
Misschien is je HUB wel kapot, het kan ook zijn dat ergens in XP automatische netwerk maken of iets dergelijks aan staat. Dat heb ik ook gehad die gooit al je instellingen door de war, Maar Ik denk eerder dat je hub kapot is !
Nee, de HUB is niet kapot, alleen zit ik wel een beetje over de kabel te twijfelen, dus ik denk dat ik die maar eens ga testen :)...
<font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000"size="1"><font size="1">Graag niet meer je naam (+ greetz oid) onderaan elke post zetten.Zie hier waarom niet.</font><hr color="FF0000" size="1">
Pagina: 1