Toon posts:

[3ds max] 3D logo maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik probeer dit logo te 3D te maken in 3dsmax4:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/kv.interactive/KVwallpaperklein.jpg
ik heb wat tutorials gelezen maar ik begrijg er niet zoveel van..
kan iemand me op weg helpen?

edit:
wat vinden jullie eigenlijk van het logo (de vorm), voor de duidelijkheid: het gaat over KV interactive. en ja: het logo zelf heb ik als vectorafbeelding (gemaakt in flash:?)

• prototype
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Op zondag 24 februari 2002 19:27 schreef Koentje_V het volgende:
ik probeer dit logo te 3D te maken in 3dsmax4:
[afbeelding]
ik heb wat tutorials gelezen maar ik begrijg er niet zoveel van..
kan iemand me op weg helpen?
hmmm, wat je natuurlijk ook kan doen is 't logotje even tracen in illustrator en dan vervolgens kpt effects 1.5 -> 3d transform er op los kunnen laten, veel makkelijker en net zo effectief (nahjah, genoeg dan ;))

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Heb nu ff geen 3dsmax bij de hand .. maar logo op zich vinnik wel koewl. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:23
Je moet in de 3d wereld vaak vormen proberen te herleiden naar standaardvormen. Als ik het me goed kan herinneren zijn dat: Kubus, Cylinder, Bol, Koon, Pyramide. Ik zal er vast een aantal vergeten, maar het is gewoon tè lang geleden. Deze zijn in 3ds Max terug te vinden onder de Standard Primitives (3ds Max 2.5 hier).

De vormen in jouw logo zijn te herleiden naar cylinders. Wat je kunt doen is een aantal cylinders maken, en deze excluden van elkaar. Dat doe je alsvolgt:
• Maak 2 Cylinders, de 1 iets hoger en breder als de ander.
• Selecteer de kleinste
• Ga naar de menuoptie Compound Objects (in hetzelfde menu als Standard Primitives)
• Selecteer Boolean 2
• Selecteer Pick Operand B

en klaar... je hebt een vorm ge-exclude.
Met deze handelingen een beetje kutten en je komt een eind. Netjes maken en in Perspective View renderen en klaar :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~meinesz/graphics/got/3dsmax-01.gif

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Zydell
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-06 12:40

Zydell

* * * * *

Erhm zo zou ik het NIET doen. Zet dat plaatje op de achtergrond van de 'front' viewport (Selecteer Front viewport - Menubalk: views - Viewport Background)

Maak vervolgens 2 splines over de zwarte lijnen van de 2 delen van de logos heen (Create - Shapes - Line) en pas een Edit Spline modifier toe, hiermee kun je de spline editten. Voeg uiteindelijk een 'Extrude' modifier toe en verhoog de 'Amount' waarde.

Als je nu nog geen idee hebt wat je moet doen, leer dan eerst de beginselen maar, kijk in dat grote 3d studio max boek of druk op F1 ofzo ...

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:23
Zydell:
Erhm zo zou ik het NIET doen. Zet dat plaatje op de achtergrond van de 'front' viewport (Selecteer Front viewport - Menubalk: views - Viewport Background)
OK. Ik ben namelijk absoluut geen Max goeroe, en dit is slechts een optie, en een overblijfsel uit de tijd dat ik dit nog als vak volgde.

En als ik dat lees, dan heb je hartstikke gelijk; Niet om je stroop aan je reet te smeren, maar, met de methode die ik aandroeg is het veel meer kutten en mierenneuken dan dat wat jij zegt. :)

En daarnaast is het minder exact, so, listen to Zydell zou ik zeggen.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Als je al een vorm hebt, vecorbestand dan is het toch veel makkelijker deze gewoon als illustrator EPS te importeren in 3dmax en vervolgens te extruden. Ben ook geen expert, maar volgens mij het meest simpele, en je hoeft niet iets te gaan maken wat je al een keer gemaakt hebt. Oplossing van Prototype werkt ook.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Zydell
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-06 12:40

Zydell

* * * * *

Op zondag 24 februari 2002 20:41 schreef willem169 het volgende:

[..]

OK. Ik ben namelijk absoluut geen Max goeroe, en dit is slechts een optie, en een overblijfsel uit de tijd dat ik dit nog als vak volgde.

En als ik dat lees, dan heb je hartstikke gelijk; Niet om je stroop aan je reet te smeren, maar, met de methode die ik aandroeg is het veel meer kutten en mierenneuken dan dat wat jij zegt. :)

En daarnaast is het minder exact, so, listen to Zydell zou ik zeggen.
Heb jij ook weer wat geleert ;)

Ik weet niet of je illustrator bestanden kunt importeren naar splines, maar dat zou idd helemaal mooi zijn, het enige wat je dan nog hoeft te doen is te extruden.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op zondag 24 februari 2002 20:45 schreef Zydell het volgende:

[..]

Heb jij ook weer wat geleert ;)

Ik weet niet of je illustrator bestanden kunt importeren naar splines, maar dat zou idd helemaal mooi zijn, het enige wat je dan nog hoeft te doen is te extruden.
Dat ken.. moet je niet als een te nieuwe versie opslaan.. maar als je gewoon outlines doet dan kun je het prima importeren

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Op zondag 24 februari 2002 19:27 schreef Koentje_V het volgende:
...ik probeer dit logo te 3D te maken...
doe het niet!
ziet er best leuk uit, hou hem lekker 2d, in 3d zal ie er niet mooier op worden imo....

edit:
...that is, als je een extrudetje van plan was, anders ben ik benieuwd ;)
/edit

moest ik ff kwijt, sorry ;(

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Je kan hem ook tracen in flash, vervolgens als vector opslaan en dan importen als spines

Verwijderd

Zydell noemde de beste manier.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt, hiermee moet ik weer een heel stuk verder komen.. ik zat dus echt op het verkeerde spoor (proberen een box met heel veel segmenten te verbouwen) |:(
Pagina: 1