Toon posts:

xp internet delen (voor diabloii)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een pc met adsl verbinding. Nu wil ik via het netwerk de verbinding delen zodat ik op 2 systemen tegelijk mijn spelletjes kan spelen (diablo II voornamelijk). Nu had ik in windows 98 het pakket All Aboard 2.5 maar dit lijkt in XP niet meer te werken. Heb met xp zelf al vanalles geprobeerd maar ik kom er niet uit. Heb ook Winproxy 4.0 geprobeerd maar dat laat geen spelletjes toe. Heeft er iemand anders een werkend alternatief?

Verwijderd

hoe bedoel je precies?

je wilt met 2 computers dus tegelijk een spel spelen over internet.

je zou er over kunnen denken om, wanneer je een alcatel modem hebt, om je modem te tweaken.

Je zou misschien ook naar je uitgaande en inkomende poorten kunnen kijken. Ik kan me voorstellen dat een spel vast een poort heeft voor zijn data die hij het internet opstuurt.
Als je dan 2 computers die over dezelfde poort data verstuurt en ontvangt, hoe weet de data dan naar welke computer hij moet.

• reddevil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-10-2025
Ik heb xp staan als server met ics van windows. Geen problemen, CS, d2, kies maar en het draait. Geen extra instellingen nodig.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

---> NT

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 februari 2002 19:43 schreef _Phantom_ het volgende:
hoe bedoel je precies?

je wilt met 2 computers dus tegelijk een spel spelen over internet.

je zou er over kunnen denken om, wanneer je een alcatel modem hebt, om je modem te tweaken.

Je zou misschien ook naar je uitgaande en inkomende poorten kunnen kijken. Ik kan me voorstellen dat een spel vast een poort heeft voor zijn data die hij het internet opstuurt.
Als je dan 2 computers die over dezelfde poort data verstuurt en ontvangt, hoe weet de data dan naar welke computer hij moet.
ja ik heb een alcatel. het aanpassen van de configuratie ken ik, maar ik heb zo'n kut usb ding. daarmee gaat het natuurlijk weer niet :(

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 februari 2002 00:19 schreef Merely het volgende:
---> NT
juist lekker duidelijk nt 4.0 of 2000? en hoe zet ik dat dan op? ik heb nog 2 servertjes staan die ik ervoor kan gebruiken maar ik weet niet hoe.

Verwijderd

Op zondag 24 februari 2002 19:17 schreef miessie het volgende:
Ik heb hier een pc met adsl verbinding. Nu wil ik via het netwerk de verbinding delen zodat ik op 2 systemen tegelijk mijn spelletjes kan spelen (diablo II voornamelijk). Nu had ik in windows 98 het pakket All Aboard 2.5 maar dit lijkt in XP niet meer te werken. Heb met xp zelf al vanalles geprobeerd maar ik kom er niet uit. Heb ook Winproxy 4.0 geprobeerd maar dat laat geen spelletjes toe. Heeft er iemand anders een werkend alternatief?
Wil je met 2 mensen diablo spelen of zelf op 2 pc's tegelijk. Ik zit ff te denken hoe dit bij ons thuis werkt, t werkt namelijk wel :) Je hebt er echter 2 legale versies van diablo voor nodig.
De diverse manieren die ik hier thuis heb zien spelen zijn:
Zoon speelt op 2 pc's tegelijk omdat ie dan met 2 karaktes kan spelen en de ene gebruikt op op z'n spullen te letten
Zoon en man spelen samen
Zoon en man spelen allebei online maar niet samen.
Op allebei de pc's staat winxp, ze gaan via een hub en een adslmodem.
Voor de specificaties van t een en ander moet je bij Lord_mithril zijn die beheert ons netwerk. Als t goed is zit ie nu op school dus moet je wachten tot van middag of m ff een mailtje sturen.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 februari 2002 10:47 schreef morrigan het volgende:

[..]

Wil je met 2 mensen diablo spelen of zelf op 2 pc's tegelijk. Ik zit ff te denken hoe dit bij ons thuis werkt, t werkt namelijk wel :) Je hebt er echter 2 legale versies van diablo voor nodig.
De diverse manieren die ik hier thuis heb zien spelen zijn:
Zoon speelt op 2 pc's tegelijk omdat ie dan met 2 karaktes kan spelen en de ene gebruikt op op z'n spullen te letten
Zoon en man spelen samen
Zoon en man spelen allebei online maar niet samen.
Op allebei de pc's staat winxp, ze gaan via een hub en een adslmodem.
Voor de specificaties van t een en ander moet je bij Lord_mithril zijn die beheert ons netwerk. Als t goed is zit ie nu op school dus moet je wachten tot van middag of m ff een mailtje sturen.
het zit zo:
Ik heb hier 2x windows xp draaien. 1 pc heeft een usb alcatel adsl verbinding. Ik wil gewoon op beide pc's gebruik van die verbinding maken. Dus bv diablo II LOD spelen met 2 personen samen. das alles, ik heb hier nog 1 server staan die ik tot mijn beschikking heb om in te richten als een of andere internetserver.

het vervelende is dat ik een usb modem heb en geen ethernet, dan had ik em gewoon getweaked naar proffesional en in een hub gestoken.

ps ik heb diablo II en de expansion inderdaad 2x gekocht. Ik 1 x een set en mijn broertje 1x een set. In windows 98 hadden we het werkend met programma all aboard, maar die doet het niet in windows xp

Verwijderd

Ik zit te denken wat voor modem wij hebben, maar daar kom ik nu niet op (zit op me werk)Heb net m'n zoon aan de telefoon gehad, Hij is nu op weg naar school en zou daar ff naar GOT kijken of hij de oplossing voor je weet :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 februari 2002 11:16 schreef morrigan het volgende:
Ik zit te denken wat voor modem wij hebben, maar daar kom ik nu niet op (zit op me werk)Heb net m'n zoon aan de telefoon gehad, Hij is nu op weg naar school en zou daar ff naar GOT kijken of hij de oplossing voor je weet :)
alvast bedankt voor de moeite :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog wat lopen spitten en kwam deze router tegen.
Diva 2440 ADSL Router
Er word beweerd dat deze router werkt met usb modems van adsl. is er iemand die mij uit ervaring kan vertellen dat dit werkt?

en mocht dit inderdaad werken:

kwestie van usb modem aansluiten op router, router aansluiten op hub, en alle pc's aansluiten op hub. internet installeren op iedere pc zoals je dat standaard behoort te doen, en klaar is kees?

klopt het dan dat iedere pc ALTIJD kan internetten zonder afhankelijk te zijn van andere pc's in het netwerk? (De uiteindelijke bedoeling is nog steeds diablo ii LOD op 2 systemen tegelijk spelen online)

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-08 21:49
Op maandag 25 februari 2002 11:54 schreef miessie het volgende:

[..]

alvast bedankt voor de moeite :)
ach joh ze heeft daar op school toch niks beters te doen :P

hier werkt t dus als volgt (ma ook opletten dan weet je het voor volgende keer)

ik heb alles op 1 hub aangesloten ook de modem (kep ethernet adsl maar dat moet niet uitmaken)
op de pc waar de modem staat kies je bij de instelingen van je verbinding bij het TABje ADVANCED (engelse XP) en daar kan je je verbinding delen.
als de dan op de andere pc bij TCP/IP instellingen kijkt dan kan je daar een gateway invullen. daar vul je dus gewoon het IP van de andere PC in e voila je kan tegelijk op inet diabloen (met 2 sets cd's dan :) )

als je nog problemen hebt mail me dan ff
Lord.Mithril@hccnet.nl

Bier, Whiskey en Metal!!

Pagina: 1