Toon posts:

XP en 98SE filesharing wil niet...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De FAQ, de Search, zelfs de Wizards van Windhoos hielpen niet...

Ik had vroeger Win2K draaien op mijn laptopje, en als ik van mijn desktop computertje wat bestanden daarop wou zetten, dan plugde ik hem in het hubje waar het desktopje ook aan hing en dat ging allemaal ok. Maar nu draait XP PRO op mijn laptopje, en het is dikke ellende... De computertjes zien elkaar gewoon niet... Terwijl de lampjes op de hub gewoon branden. En ik heb in XP zo'n beetje alle wizards geprobeert maar het lukt gewoon niet...

Wat kan ik verkeerd hebben gedaan?

• Proxar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ip adressen en subnetmask kloppen wel?
Heb zelf inet gedeeld met die wizard inet delen, maar die had jij al gehad :(
Krijg het zelf niet voor elkaar met XP en een Win98SE machine op netwerk te komen, zien elkaar ook niet.
Heb gewoon ff snel ftp op de 2 de pc gemaakt en 1 map gedeeld, alles uppen en downne van en naar die map, beetje onhandig, maar met hetzelfde resultaat. |:(

Wisdom lies not in obtaining knowledge, but in using it in the right way !!

• Zarc.oh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-05 18:52

Zarc.oh

heeft een HD van 20 YottaByte

Misschien stomme vraag, maar heb je wel netwerk shit ge-installeerd? Zo ja, welke? Ook TCP/IP, kan je pingen? Je zegt dat je vanalles hebt geprobeerd, wat allemaal dan?
En dat de computers elkaar niet zien, kan ook welles zijn dat jij het niet ziet (bv in je windows explorer, was met win9x vaak, xp weet ik niet)

Zoek wat je niet eerder vond

Verwijderd

Topicstarter
XP en 98SE zien alleen zichzelf op netwerk. Heb niet aan subnet enzo gezeten. Krijgt ie van DHCP die toch niet wordt gebruik, toch? Vreemde is, vorige week had ik de laptop met XP aan het netwerk op me werk gehangen waar ze Win2k en Linuxbakken hebben draaien, en dat werkte gewoon.

Hey, maar hoe kan ik dat per ftp doen? gewoon ipeetje bedenken voor computer, serv-u draaien en dan in ftpclient op de ander draaien, met als host ip van andere bak (maak ik sense?).

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op zondag 24 februari 2002 19:39 schreef Gr0und_Zer0 het volgende:
XP en 98SE zien alleen zichzelf op netwerk. Heb niet aan subnet enzo gezeten. Krijgt ie van DHCP die toch niet wordt gebruik, toch? Vreemde is, vorige week had ik de laptop met XP aan het netwerk op me werk gehangen waar ze Win2k en Linuxbakken hebben draaien, en dat werkte gewoon.

Hey, maar hoe kan ik dat per ftp doen? gewoon ipeetje bedenken voor computer, serv-u draaien en dan in ftpclient op de ander draaien, met als host ip van andere bak (maak ik sense?).
Gooi je IP's eens vast? Dus de 1e 192.168.0.1 subnet 255.255.255.0 en de 2e 192.168.0.2 subnet 255.255.255.0.
Als ze elkaar dan niet kunnen pingen zit je met een besturingssysteem/driver/hardwareprobleem.

Verwijderd

Topicstarter
Hey, thanx a bunch!!! Het werkt! Niet ideaal (moet iedere keer als ik wat naar me dekstop wil pompen even ip op me laptopje aanpassen, maar XP hoeft gelukkig niet te rebooten als ik dat doe.), maar zo vaak hang ik die laptop niet aan het netwerk...
Pagina: 1