dimmen en simmen

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 15:15
ik had nog wat pc-66 dimm's liggen en die had ik in m'n oude k6 mobo gezet naast m'n edo simmen. ik hoorde dat dat niet goed was, maar het werkt wel. kan het zijn dat m'n geheugen opeens de geest geeft?

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:57

uibeltje

Idiotheque

Wat ik ervan weet is dat als je simm en dimm mixed dat 1 van de 2 kapot gaat omdat ze op een ander voltage werken. Welke er kapot gaat weet ik niet meer. Het werkt wel zeg je? Kewl! Nou ja, op mijn mobo kan toch geen simm

Verwijderd

Volgens mij gaan je dimmen eraan.
Simmen werken volgens mij op 5V
en dimmen op 3,3V als je dus gaat
combineren komt er 1,7V teveel op je
dimmen te staan

• T.S.
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Zo kun je je Dimmen idd om zeep helpen.
Dat het nu goed werkt is op zich niet zo raar, en als je een dimmetje gebruikt met een 5V tolerantie zal het ook wel goed kunnen blijven werken.
Als jou dimmm geen 5 volt tolereert kom je daar over een paar maandjes wel achter :)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik heb al jaren 2x8MB edo en 1x32MB Dimm.. werkt perfect. In het boekje van mn mobo staat ook dat het mogelijk is ze allebei tegelijk te gebruiken. Voltage is denk ik op allebei de banken verschillend.

[edit]
ik heb nog ff in het boekje gekeken. Er zit op mn mobo een voltage selector waarmee je kan kiezen op welk voltage de DIMMS werken (dus 3.3 of 5V). De SIMM banken draaien denk ik standaard altijd op 5V.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik had op mijn oude mobo (iets van VIA, goekope PCChips mobo) ook de mogelijkheid om DIMM en SIMM door elkaar te gebruiken. Alleen kon je dan maar een dubbel bankie SIMM gebruiken en een van de twee DIMM banken. Kijk anders effe in je Mobo handboek, het zal vast wel beschreven staan, uitzonderlijk is het in ieder geval echt niet.
Pagina: 1