Nieuwe HD! aan welke controller...?

Pagina: 1
Acties:

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
Nieuwe (extra) 60 GB HD gekocht. Maar... kopieren van harde schijf naar harde schijf gaat erg traag.

Kan het zijn dat het beter gaat als ik beide harde schijven aan afzonderlijke IDE controllers hang? Ik heb geen Raid of zo. Wel 2 cdrom drives...

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je moet ze zowieso op twee aparte kabels doen, gaat stukke sneller

en je moet controleren of beide HD's op dma staan, staat vaak uit.

kopieren moet zeker met 8megabyte per seconde gaan
(als dma uit staat gaat ie met 2mb/s)

Verwijderd

beide op verschillende controllers... en omdat je nog 2 cdrom spelers hebt, hang je naast elke hd een cdrom

• Ceejay
  • Laatst online: 22-02-2023
Okee dat zal ik dan maar gaan doen..

Kunnen die cdroms aan een udma ide kabel? Ik zie nu dat ik er maar een van heb, de andere kabel is een gewone ide kabel... Daar zal ik dus effe een UDMA ide kabel bij moeten halen, als ik tenminste zeker weet dat mijn cdroms het doen aan een udma kabel. Weet iemand dit ?

• JSI
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10-2021

JSI

Op zondag 24 februari 2002 19:55 schreef Ceejay het volgende:
Okee dat zal ik dan maar gaan doen..

Kunnen die cdroms aan een udma ide kabel? Ik zie nu dat ik er maar een van heb, de andere kabel is een gewone ide kabel... Daar zal ik dus effe een UDMA ide kabel bij moeten halen, als ik tenminste zeker weet dat mijn cdroms het doen aan een udma kabel. Weet iemand dit ?
Ja, werkt gewoon

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-03 15:17

Papillon

Spring 's in the Air...

Ja of als je 4 IDE poorten hebt alle vier op een aparte poort.. Is wel een bundel kabels.. maar goed.

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

• Cubix
  • Niet online
Op zondag 24 februari 2002 19:18 schreef Eddo het volgende:
beide op verschillende controllers... en omdat je nog 2 cdrom spelers hebt, hang je naast elke hd een cdrom
Dacht ik eerst ook, maar dan sleuren die cd-rom spelers het DMA van de hd's naar dma33...

• RikY
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-03 16:57
Een IDE kanaal werkt op de laagste snelheid die een van de aparaten aankan. Dus als je een UDMA100 HD en een UDMA33 CD-Rom op 1 kabel hangt, werkt ook de HD maar op UDMA33.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

RikY, dat is dus het overbekende IDE fabeltje, oftewel: niet waar. De apparaten werken wel degelijk op hun eigen snelheid maar bij kopieren tussen de beide apparaten leggen ze om en om beslag op de bus waardoor er niet tegelijk gelezen en geschreven kan worden. Hang je de apparaten op aparte kabels (controllers) dan kan dit wel en gaat je datatransfer als het goed is met sprongen vooruit.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Pagina: 1