Toon posts:

[ASP]Help, uitloggen en dan naar pagina terug....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb in asp dus een login+paginas die beveiligd zijn.
Op al die paginas staat logout...En die ziet er zo uit:
PHP:
1
2
3
4
5
6
<?
<%
Response.Cookies("-x-")="invalid"
Response.Redirect "home.asp"
%>
?>

Maar nu, ik kom er net op, dat als je NIET van home komt, en toch op log uit drukt, dat ie dan dus wel naar home gaat (DOH)
Nu, heb ik deze twee geprobeerd:
PHP:
1
2
3
4
5
6
<?
<%
Response.Redirect "JavaScript.history.go(-1)"
%>
?>

En
PHP:
1
2
3
4
5
6
<?
<%
%>
<meta http-equiv="refresh" content="1;URL=JavaScript.history.go(-1)">
?>

Maar geen van beide werkt :(
Weet iemand hoe dit WEL moet???

(Ja ik weet dat er PHP boven staat, maar ASP werkte niet ;), HET IS DUS WEL IN ASP!!! )
(je moet dus ook de <? en ?> wegdenken!)

Verwijderd

Volgens mij moet je na het uitloggen gewoon redirecten naar de referrer van het uitlog-venster?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat is wel zo, maar dan moet je voor al die pagines een ANDERE logout.asp maken...Daarom wil ik het makkelijker maken...

Verwijderd

Je gaat mij toch niet vertellen dat je met ASP niet iets kan doen als:
code:
1
2
thrash cookie
Response.Redirect referrer

Ik ken geen ASP, maar je kunt toch zeker wel opvragen welke door welke pagina deze scriptpagina aangeroepen is?

Verwijderd

Topicstarter
Umm, ik ben ook niet zo goed in asp...Wat je nu zegt komt me niet echt bekend voor, maar ik zal het eens proberen, en kijken of ie het dan doet...

Verwijderd

Topicstarter
Helaas :(

De pagina ..\referrer bestaat niet, en dus een 404

Ook als ik het zonder " " probeer (Response.Redirect referrer) dan doet ie het niet, want dan is de hele asp code fout...En vind ie de hele logout.asp niet :(

Iemand anders??

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:22

Exterazzo

Qeasy

geef met javascript de url van je pagina mee (in de kwerriestring) en vraag die dan uit met je Request.Querystring. Dan kun je redirecten naar de goede pagina.

Wat je ook kan doen is een pagina maken waar die altijd naar redirect maar dat er in de pagina dit staat:
code:
1
2
3
<script language="JavaScript">
history.go(-2);
</script>

let op de -2

Audentia

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 16:57

Pogostokje

* twiet *

Er is vast een variabele voor, ik weet hem zo eigenlijk niet want ik gebruik dat zelf nergens. Bij mij knalt iedereen gewoon naar de /index.asp :)
Zoek even op internet naar ASP tutorials.

Maar als snelle oplossing kan je een session variabele maken met daarin de plek waar jij wil dat iemand heen gaat?
Kan je voor elke aanroep aangeven wat er moet gebeuren als de inlog mislukt. Je kan dat zelfs in een databeestje gooien, kan je het makkelijker bijregelen. Maar of dat handig is hangt van de toepassing van je site af en of dat vaak zal veranderen. ;)

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• Exterazzo

Exterazzo

Qeasy

Op zondag 24 februari 2002 20:23 schreef Pogostokje het volgende:
Er is vast een variabele voor, ik weet hem zo eigenlijk niet want ik gebruik dat zelf nergens. Bij mij knalt iedereen gewoon naar de /index.asp :)
Zoek even op internet naar ASP tutorials.

Maar als snelle oplossing kan je een session variabele maken met daarin de plek waar jij wil dat iemand heen gaat?
Kan je voor elke aanroep aangeven wat er moet gebeuren als de inlog mislukt. Je kan dat zelfs in een databeestje gooien, kan je het makkelijker bijregelen. Maar of dat handig is hangt van de toepassing van je site af en of dat vaak zal veranderen. ;)
nope je kunt de referrer niet opvragen met behulp van Request.ServerVariables, wat ik opzich echt een misstap vind van MS, mjah het dus wel op te lossen door gebruik te maken van JavaScript

Audentia

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:24

Crazy D

I think we should take a look.

Op zondag 24 februari 2002 20:36 schreef Exterazzo het volgende:
nope je kunt de referrer niet opvragen met behulp van Request.ServerVariables, wat ik opzich echt een misstap vind van MS, mjah het dus wel op te lossen door gebruik te maken van JavaScript
Vraag HTTP_REFERER maar op :) Werkt bij mij prima :)

Exact expert nodig?

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Op maandag 25 februari 2002 03:03 schreef Crazy_D het volgende:

[..]

Ik zat me al te verbazen dat niet eerder iemand hiermee gekomen is!

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Verwijderd

zo doe ik het bij mij:
code:
1
response.redirect Request.ServerVariables("HTTP_REFERER")

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz, thxs, ik denk dat het nu wel gaat lukken dudes...Zal deze post editen als ie werkt...

Yes, thxs deur, het werkt...Maar ik heb nog meer te vragen, dus wacht maar op mijn volgend asp probleem, iets met databases nu!

• Exterazzo

Exterazzo

Qeasy

Op maandag 25 februari 2002 03:03 schreef Crazy_D het volgende:

[..]

klopt, ik heb er overheen gekeken, hij staat hier idd gewoon bij:
http://www.w3schools.com/asp/coll_servervariables.asp

Audentia

Pagina: 1