Op maandag 25 februari 2002 05:08 schreef wildmedia het volgende:
Over die optimalisatie voor bepaalde processoren. Als je MAX officieel hebt (en dat heb je natuurlijk) dan heb je ook het servicepack gekregen (4.26 with Intel Optimalizations). Dergelijke servicepacks heb ik nog niet gezien voor een AMD.
Nee, omdat de XP/MP CPU's gewoon de SSE instructies van Intel ondersteunen. Aparte dingen zijn niet nodig (3DNow support zat gewoon ingebakken

)
Daar komt bij, als je serieuze animaties gaat renderen, dan betekent dit dat die machine vaak dagen staat te rekenen, mijn ervaringen zijn daarmee dat de Intels veel stabieler blijven.
Gebaseerd op jouw ervaringen met een AMD Athlon XP of Dual MP
Nee, dacht het niet

Alle CPU's en moederborden die nu op de markt zijn in de mid-high end sector zijn stabiel zolang je de software maar niet verneukt. En niet beginnen mieren over een chipset driver- 4-in-1 zit tegenwoordig in WinXP meegebakken en nee, de performance is niet zo goed als de nieuwste van VIA, maar dat is net zo goed het geval bij de Intel chipsets.
Voorlopig zou ik het bij de industriestandaard houden, totdat dit veranderd. Tegen die tijd wil je toch alweer een andere machine.
Industriestandaard? SGI zeker
Enige reden dat Intel systemen zo'n goede naam hebben is omdat hun marketing lui bijgelovige sysops als jij zover hebben dat ze de problemen grotendeels aan zichzelf toeschrijven, waar zelfs de meest flagrante user blunders (zoals geen chipset drivers installeren) bij andere platforms aan de hardware worden toegeschreven
Verder, 7th, als Cool-3D het belangrijkste voor jou is zou ik de keuze daarvan laten afhangen. Niet afgaan op wat wij hier zitten te blaten, ook niet een of ander bericht op de website van een CPU fabrikant, zoek een onafhankelijke review van beide platforms met jouw software als benchmark. En kies datgene wat het beste presteert bij de dingen waar jij het voor gebruikt.
Als dat niet lukt evt naar Ulead techsupport mailen met de vraag wat zij ervan vinden. Bedenk wel dat ze mogelijk een support deal met andere fabrikanten hebben waardoor hun advies zeker niet onafhankelijk geacht mag worden, maar als je niets beters kunt vinden is dat de enige optie.